Huis niet in mogen/kunnen door wegafsluiting ivm sporenonderzoek

Auteur Topic: Huis niet in mogen/kunnen door wegafsluiting ivm sporenonderzoek  (gelezen 5938 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2012, 21:37:42
Ik stond te kijken bij de afzetting en deze man vroeg of hij er langs mocht, deze beveiliger antwoordde: ' Nee, ik mag niemand doorlaten is mij verteld.'
Voor het huis waar de dode was gevonden stond een vrachtwagen cq toezichtcentrale van een particuliere beveiligingsbedrijf en die man vroeg nog: ' kunt u dan even vragen of uw collega's daar de politie willen informeren?' Wederom was het antwoord van de beveiliger: ' Nee, ik mag niemand doorlaten is mij verteld.'
Waarop de man steeds bozer en bozer werd en uiteindelijk scheldend wegliep.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2012, 22:15:14
Weet niet wat ik in die situatie gedaan had, ik respecteer beveiligers gewoon, maar volgens mij mag een particuliere beveiliger mij niet de toegang tot de openbare weg of mijn eigen huis ontzeggen, zou inderdaad proberen zijn chef te spreken. Maar er was dus geen politie aanwezig? Dan had ik de politie gewoon even gebeld en gevraagd "hoe zit dat hier?" Of gewoon even op het uniform van die beveiliger kijken voor welk bedrijf hij werkt, 1850 nummer informatie bellen en gewoon ff zijn baas bellen met de vraag waarom iemand jou de toegang tot je eigen huis ontzegd.


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2012, 22:53:02
En dan nog even voor de duidelijkheid, de politie handelt in dergelijke gevallen volgens artikel 2 van de politiewet. Wat inhoudt dat hij of zij maatregelen kan nemen om dit ook daadwerkelijk te bewerkstelligen. iets wat die beveiliger op dat moment dus niet kan doen, hooguit in ondergeschiktheid van het bevoegd gezag....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2012, 23:05:16
Maar er was dus geen politie aanwezig?
Het ging om onderstaande incident, daar zie je ook de politie/toezichtcentrale voor het huis staan en de wegafzetting, waar NIET de bewuste beveiliger opstaat of de bewuste beveiliger ook werkzaam was voor het bedrijf dat de toezichtcentrale regelde weet ik niet meer.
Ik zie dat het al bijna een jaar geleden is, de tijd gaat wel snel.
http://www.112nederland.nl/Friesland/nieuws/12630/


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2012, 23:08:27
Was tijdens dat incident er ook nog politie? Dan had ik hen gewoon even er bij gevraagd en met hen verder gepraat.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2012, 23:13:39
Nee, de agenten waren bij het huis en bij de afzettingen stonden alleen beveiligers.
Heeft een forumlid wel eens meegemaakt dat door een wegafzetting/sporenonderzoek men niet naar huis of van huis kon en hoe is dit opgelost?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2012, 23:24:20
Nee, de agenten waren bij het huis en bij de afzettingen stonden alleen beveiligers.
Heeft een forumlid wel eens meegemaakt dat door een wegafzetting/sporenonderzoek men niet naar huis of van huis kon en hoe is dit opgelost?

Hier in de straat is een drugsdealer opgepakt door een AT. Politie had beide zijden van de straat afgezet, waar net mijn vrouw met kleine dochter aan kwam. Die heeft gevraagd of ze naar huis kon, wat natuurlijk niet mocht. Na enig aandringen wat er dan was én bij welk huis ze dan waren, kreeg ze antwoord dat het niet ons huisnummer betrof.
Intussen had ik mijn vrouw gespot in de wachtenden achter het lint en zo mobiel contact gelegd.

De info kwam dus wel, maar niet van harte.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2012, 00:23:07
Als het een goed nadenkende beveiliger was geweest wat nu in het verhaal blijkt dat hij dat dus niet was maar eerder
een voorgeprogrameerde semicomputer dan mag je er natuurlijk niet veel van verwachten.

Optie 1 Bellen met 0900-8844 vragen naar de chef van dienst of de OVDP die ter plaatse is en laten doorverbinden.
Lukt dat niet Optie 2 beveiliger negeren en gewoon het gebied inlopen en kijken of je daar een Chef van dienst of OVDP tegenkomt.

Daar je verhaal uitleggen aan de diender met info van niet meewerkende beveiliger en daar je zaken mee regelen.
Trekt de beveiliger je terug / pakt hij je vast mag je uithalen en een klap uitdelen in kader Noodweer want hij hoort
van je af te blijven.

Ik had het allemaal genegeerd en door gelopen het enige waar ik bij een weigerende beveiliger had gedaan is hem voor lul zetten bij politie en leidinggevenden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2012, 08:21:55
Daar je verhaal uitleggen aan de diender met info van niet meewerkende beveiliger en daar je zaken mee regelen.
Trekt de beveiliger je terug / pakt hij je vast mag je uithalen en een klap uitdelen in kader Noodweer want hij hoort
van je af te blijven.
Een klap uitdelen en uithalen omdat iemand je vastpakt? De enige die dan naar het politiebureau gaat ben jij zelf. Puur het vastpakken is geen aanleiding voor noodweer.

Citaat
Ik had het allemaal genegeerd en door gelopen het enige waar ik bij een weigerende beveiliger had gedaan is hem voor lul zetten bij politie en leidinggevenden.

Een beveiliger heeft niet zo maar bevoegdheden op de openbare weg. Als je doorloopt ben je dus niet strafbaar maar ik denk dat de eerste agent die het ziet je gewoon weer achter het lintje zet. Zulk gedrag helpt ook niet om medewerking te krijgen als je iets moet hebben.

Natuurlijk krijg je je medicijnen als het voor een levensbedreigende situatie is. Maar regel het wel netjes af.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2012, 09:53:27

Lukt dat niet Optie 2 beveiliger negeren en gewoon het gebied inlopen en kijken of je daar een Chef van dienst of OVDP tegenkomt.

Daar je verhaal uitleggen aan de diender met info van niet meewerkende beveiliger en daar je zaken mee regelen.
Trekt de beveiliger je terug / pakt hij je vast mag je uithalen en een klap uitdelen in kader Noodweer want hij hoort
van je af te blijven.

Ik had het allemaal genegeerd en door gelopen het enige waar ik bij een weigerende beveiliger had gedaan is hem voor lul zetten bij politie en leidinggevenden.

Dan had je aan mij een goede gehad. Zodra je ook maar aanstalten zou maken om uit te halen, zou ik direct op je zitten en en je pas weer loslaten als je overgenomen wordt door de politie..  :D En daarna even de balans opmaken en kijken wie er nou eigenlijk voor lul heeft gestaan...

En, niet iedere Jan Doedel krijgt zomaar op bevel de OVD aan de lijn hoor...

Wel ben ik het eens met de stelling dat een beveiliger met taken als deze berust, zijn gezonde verstand moet gebruiken en ook grijs moet kunnen denken.