Als het een goed nadenkende beveiliger was geweest wat nu in het verhaal blijkt dat hij dat dus niet was maar eerder
een voorgeprogrameerde semicomputer dan mag je er natuurlijk niet veel van verwachten.
Optie 1 Bellen met 0900-8844 vragen naar de chef van dienst of de OVDP die ter plaatse is en laten doorverbinden.
Lukt dat niet Optie 2 beveiliger negeren en gewoon het gebied inlopen en kijken of je daar een Chef van dienst of OVDP tegenkomt.
Daar je verhaal uitleggen aan de diender met info van niet meewerkende beveiliger en daar je zaken mee regelen.
Trekt de beveiliger je terug / pakt hij je vast mag je uithalen en een klap uitdelen in kader Noodweer want hij hoort
van je af te blijven.
Ik had het allemaal genegeerd en door gelopen het enige waar ik bij een weigerende beveiliger had gedaan is hem voor lul zetten bij politie en leidinggevenden.
Even voor de goede orde: er zijn wel degelijk beveiligers die mensen op de openbare weg mogen wegsturen, namelijk die beveiligers die als toezichthouder zijn aangewezen door de burgemeester. Die bestaan en je kunt niet aan hun uiterlijk zien of ze die bevoegdheid hebben of niet. Als een beveiliger bij een PD dus zegt dat je niet verder mag, dan mag je ook niet verder.
Daarnaast hing er zo te zien politielint. Ook zonder beveiliger mag je daar niet onderdoor.
Je mag niet uithalen als een beveiliger je vastpakt en dat is al helemaal geen noodweer. Dat is mishandeling en daarvoor wordt je gewoon veroordeeld.
Een PD is niet voor niets afgezet. In principe mag niemand daar in, ook niet als er een hond binnen zit. Jammer van die hond, maar die overleeft het best een uurtje alleen. Daarna kan er ongetwijfeld in overleg een oplossing gevonden worden. Zo niet, jammer dan. De afzetting respecteren is voor iedereen beter.
Enrico, ik weet niet waar je je beveiligersopleiding hebt gehad maar je mag je iets beter verdiepen in de wetgeving. Met dit soort adviezen breng je mensen in grote problemen.