RAVU nu ook op P2000 ??

Auteur Topic: RAVU nu ook op P2000 ??  (gelezen 38784 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #100 Gepost op: 4 april 2012, 23:52:16
Welkom amry-medic, mooie binnenkomer zo. Laat ik bevestigen dat alle voor niet landelijke media werkende fotografen (met een 'f') ratten zijn, eigenwijze figuren die de hulpdiensten uiteraard altijd voor de voeten lopen. Het zijn de mensen die zeker nooit 112 bellen als ze zelf getuigen zijn van ongevallen en altijd veroorzakers zijn tussen de haat-verhoudingen tussen hulpverleners.

Wellicht is het goed om te weten dat niet alles over een kam hoeft te worden geschoren. Mocht je hier op het forum nog niet verder hebben gelezen, dan is het misschien een interessant weetje dat onder hulpverleners bekend is dat PPK-houders vaker in de weg lopen dan de wat serieuzere hobbyïsten (voor ambulanceposten hangende hangjeugd met Intertoys camera's tel ik dan even niet mee).

Desondanks zeer begrijpelijk dat niet alle ambulancemeldingen via P2000 gaan. Hier in Noord- en Oost Gelderland gaat alles via de porto en krijgen wij nog genoeg mee qua informatie als het echt nieuwswaardig is. Ambu's via P2000 zou denk ik voor de pers een kleine hulp zijn, maar geen gigantische toegevoegde waarde. Ons hoor je hier dus niet klagen. Scheelt weer hangjeugd voor de ambupost.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #101 Gepost op: 5 april 2012, 01:16:06
gelukkig gaat gaat niet alles via p2000, anders staan er weer 10tallen "fotograven" -RAMPTOERISTEN,  om die schaamteloos op internet te zetten, punt 1, ik vind dit een vorm van argessie tegen hulpverleners, 2, er is GEEN respect voor de patiënten, 3 ik heb stage gelopen bij een ambulancedienst, en heb zelf ervaren dat "fotograven"eerder terplatse waren dan de ambulance, en de patiënt voor dood laten liggen en eerst fofo's maken voordat ze "eerste hulp verlenen" ( dit was in de regio gelderland), gelukkig zijn er veel regio's die heftige melding het ambulance-team via de porto alarmeren en daarne alles in het MDT zetten, zodat niet heel nederland kan meegenieten. verder is mijn ervaring toen ik stage liep, dat de familie erg negatief reageerd op al die ((fotograven(ramptoeristen)), DUS FOTOGRAVEN( TENZIJ JE PROFFESIONEEL BENT ZOALS VOOR BIJV. RTL NIEUWS) LAAT HULPVERLENERS MET RUST, ZOEK EEN HOBBY, ik bedoel, als je postbodes leuk vind ga je toch ook niet van elke brievenbus een foto maken, en helemaal niet s'nachts. get a live.
Ook namens mij hartelijk welkom op het HV forum. Jammer dat jij je eerst niet even voorsteld, maar direct bij beide posts alleen maar negativiteit strooit en in dit topic direct afgeeft op wat vele leden van dit forum ook doen (fotografie).
Wat Stefan al aangeeft, er zijn een aantal rotte appels bij, maar de meeste (en vooral op dit forum) weten wel hoe het hoort en heb je geen last van bij een incident.
Lees dus inderdaad eens desbetreffende topics door voordat je dingen roept die helemaal niet zo zijn of reuze meevallen. Je kan het tijdens die ene stage net getroffen hebben dat je zo'n rotte appel bent tegen gekomen. Zou je vaker meegaan, dan zou je zien dat het wel meevalt. Ik ga ook regelmatig mee op de ambu en heb er vrijwel nooit last van gehad. Dat is in een regio waar ze P2000 gebruiken.

Desondanks een prettige en leerzame tijd op dit forum waar we met respect met elkaar omgaan.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #102 Gepost op: 5 april 2012, 08:42:53
gelukkig gaat gaat niet alles via p2000, anders staan er weer 10tallen "fotograven" -RAMPTOERISTEN,  om die schaamteloos op internet te zetten, punt 1, ik vind dit een vorm van argessie tegen hulpverleners, 2, er is GEEN respect voor de patiënten, 3 ik heb stage gelopen bij een ambulancedienst, en heb zelf ervaren dat "fotograven"eerder terplatse waren dan de ambulance, en de patiënt voor dood laten liggen en eerst fofo's maken voordat ze "eerste hulp verlenen" ( dit was in de regio gelderland), gelukkig zijn er veel regio's die heftige melding het ambulance-team via de porto alarmeren en daarne alles in het MDT zetten, zodat niet heel nederland kan meegenieten. verder is mijn ervaring toen ik stage liep, dat de familie erg negatief reageerd op al die ((fotograven(ramptoeristen)), DUS FOTOGRAVEN( TENZIJ JE PROFFESIONEEL BENT ZOALS VOOR BIJV. RTL NIEUWS) LAAT HULPVERLENERS MET RUST, ZOEK EEN HOBBY, ik bedoel, als je postbodes leuk vind ga je toch ook niet van elke brievenbus een foto maken, en helemaal niet s'nachts. get a live.

Jij durft nogal voor iemand die "slechts" stage heeft gelopen. Laat ik het zo zeggen, mocht het ooit tot iets meer komen dan een stage dan zul je het toch echt moeten leren accepteren en dat kun je overduidelijk (nog) niet :)

Kevin R.

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 5 april 2012, 16:53:15

ook ik wil graag even op je punten reageren,

punt 1, ik vind dit een vorm van argessie tegen hulpverleners
Dat is jou mening, kan ik niks over zeggen. Behalve dat ik het anders zie.

2, er is GEEN respect voor de patiënten
Ik snap niet precies wat je ermee bedoelt, Ikzelf maak alleen een video van de ambulance die onderweg is naar het ongeval, heel soms wel van het ongeval maar ik zorg sowieso dat geen slachtoffer of betrokkenen op de foto komt. Ikzelf heb hier en daar wel eens een ongeluk gehad dat ik gewoon geen video heb gemaakt of wat dan ook! uit respect voor de slachtoffers en betrokkenen!

3 ik heb stage gelopen bij een ambulancedienst, en heb zelf ervaren dat "fotograven"eerder terplatse waren dan de ambulance, en de patiënt voor dood laten liggen en eerst fofo's maken voordat ze "eerste hulp verlenen"
ik ga nooit rechtstreeks naar het ongeluk toe, maar als ik het zou doen zou ik echt wel helpen!!!

Ik bedoel hiermee te zeggen dat niet elke fotograaf ''slecht'' doet zoals je bedoelt, ook stop ik mijn camera weg zodra de ambulancechauffeur of -verpleegkundige dat wil of gebaart. Ik wil absoluut niet deze mensen tot last zijn! (NB: en ook niet andere mensen/slachtoffers!)

met vriendelijke groet, NHN112Kevin

Bas Witvliet

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 5 april 2012, 17:31:00
2, er is GEEN respect voor de patiënten
Ik snap niet precies wat je ermee bedoelt, Ikzelf maak alleen een video van de ambulance die onderweg is naar het ongeval, heel soms wel van het ongeval maar ik zorg sowieso dat geen slachtoffer of betrokkenen op de foto komt. Ikzelf heb hier en daar wel eens een ongeluk gehad dat ik gewoon geen video heb gemaakt of wat dan ook! uit respect voor de slachtoffers en betrokkenen!
Het gaat erom dat het slachtoffer en evt. betrokkenen niks mee krijgen van alle 'fotograven' en overige media die beelden van hem/haar zitten te maken omdat dit vaak agressie en irritatie bij hen opwekt.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #105 Gepost op: 11 april 2012, 11:22:11
Ik ben bang dat we hier te maken hebben met iemand die af en toe een bommetje dropt en in de discussie die daar dan logischerwijze op volgt vervolgens zijn mond houdt. Zo iemand noemen ze een trol geloof ik.

Sorry maar als je als binnenkomer gelijk al met zo'n hoop nonsens strooit heb ik niet eens zin om er iets genuanceerds tegenover te stellen.

1 ding: als je je verdiept in dingen (wat jij overduidelijk niet hebt gedaan) weet je dat niets zo zwart/wit is als jij het nu brengt. Werknemers van een krant en een omroep zijn dus 'echte' persmensen en 112-lieden zijn allemaal bagger Waar denk jij dat een Telegraaf, een AD, veel regionale omroepen etc. hun beeldmateriaal vaak vandaan halen.......? Juist!
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 12 april 2012, 00:29:32
Wat is eigenlijk de directe toegevoegde waarde van een ambulancedienst (in dit geval de RAVU) op P2000? De meldingen zijn namelijk dermate beknopt dat men niet de juiste locatie/huisnummer kan vinden aan de hand van de P2000 melding. De ambulance zal dus altijd naderhand nog contact moeten hebben met de meldkamer over de precieze locatie. Het enige dat ik kan bedenken is dat de ambu vast op weg kan gaan aan de hand van de P2000-melding en onderweg de details op kan vragen, en zo wellicht wat sneller ter plaatse kan zijn. Of zitten er nog andere zaken achter?

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 12 april 2012, 00:40:03
Wat is eigenlijk de directe toegevoegde waarde van een ambulancedienst (in dit geval de RAVU) op P2000? De meldingen zijn namelijk dermate beknopt dat men niet de juiste locatie/huisnummer kan vinden aan de hand van de P2000 melding. De ambulance zal dus altijd naderhand nog contact moeten hebben met de meldkamer over de precieze locatie. Het enige dat ik kan bedenken is dat de ambu vast op weg kan gaan aan de hand van de P2000-melding en onderweg de details op kan vragen, en zo wellicht wat sneller ter plaatse kan zijn. Of zitten er nog andere zaken achter?

Ik -en met mij anderen- hebben het al eerder aangegeven: P2000 is puur voor een snellere alarmering en ten (vrijwel) alle tijden bereik. Alle gegevens die benodigd zijn (huisnummer, soort gezondheidsprobleem etc.) staan allemaal in de MDT van de ambulance. Dat was al zo voor de introductie van P2000 bij de RAVU en dat is zo gebleven. Lang niet alle ritten gaan via P2000, er wordt in veel gevallen nog via C2000 gealarmeerd ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

army-medic

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 12 april 2012, 11:39:22
het grote voordeel van meldingen op p-2000 is dat het overal berijkbaar is, en c-2000 niet.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 12 april 2012, 12:20:29
We zijn inmiddels al 5 pagina's verder...dus ik zal mijn citaat nog maar even aanhalen waarom de RAVU op P2000 overgegaan is.

Alarmering via de pager wordt bij de RAVU ingevoerd vanwege gaten die geconstateerd zijn met het alarmeren via de porto. Deze gaten kunnen verschillende oorzaken hebben zoals geen dekking of locaties waarbij "teveel ruis" is. De bedoeling is echter dat er alleen een urgentie wordt meegegeven in de alarmering. De rest komt idd in het digitale dossier naar voren. Maar ik weet niet wat de praktijk gaat brengen....we zullen aankomende week zien.