RAVU nu ook op P2000 ??

Auteur Topic: RAVU nu ook op P2000 ??  (gelezen 38877 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2012, 16:50:44
Ja dat klopt, maar als er dan toevallig toch ambu moet komen a1/a2 kost het toch weer meer,

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2012, 16:52:39
Ja dat klopt, maar als er dan toevallig toch ambu moet komen a1/a2 kost het toch weer meer,
Alles kost geld, en nu kan die ambu daadwerkelijk ingezet worden, en rijdt dus niet voor Jan met de korte achternaam, want dat is nogal altijd duurder. ;)

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 4 februari 2012, 18:05:00
zoals het vergoedingensysteem binnen Nederland momenteel is wordt een FR/RR niets eens vergod. Ditkomt allemaal uit het eigen budget om aanrijtijden te verminderen en betere screening voor ambulancevervoer te indicieren.

@Roare...Utrecht heeft idd erg veel Solo's rijden in vergelijking met andere regio's.

@ HBm...als je goed had gelezen op bldz 1 van dit topic had je het al geweten dat het per februari in zou gaan..

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2012, 08:36:40
@ HBm...als je goed had gelezen op bldz 1 van dit topic had je het al geweten dat het per februari in zou gaan..

Ik had mijn vraag in een ander topic in de witte kolom gesteld en deze is vervolgens samengevoegd met het huidige topic. Heb pagina 1 nooit eerder gezien dan na de samenvoeging.
En eigenlijk heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord, want op het 'waarom' is tot nu toe alleen maar gespeculeerd.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2012, 08:56:53

Maar de kans dat het gebeurt is wel kleiner, dus je maakt in het totaal plaatje minder kosten.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2012, 09:45:02
...En eigenlijk heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord, want op het 'waarom' is tot nu toe alleen maar gespeculeerd.

----> zie pagina 1 !!!

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2012, 11:29:51
En eigenlijk heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord, want op het 'waarom' is tot nu toe alleen maar gespeculeerd.

Hoe kom je aan die wijsheid?
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2012, 12:49:28
Pleegje werkt bij de RAVU en verwijst naar hetgeen er staat op pagina 1. Wat daar staat klopt dus.
Voor de duidelijkheid omdat jullie zo hardleers zijn  98uiye :
Citaat
Pleegje; Alarmering via de pager wordt bij de RAVU ingevoerd vanwege gaten die geconstateerd zijn met het alarmeren via de porto. Deze gaten kunnen verschillende oorzaken hebben zoals geen dekking of locaties waarbij "teveel ruis" is. De bedoeling is echter dat er alleen een urgentie wordt meegegeven in de alarmering. De rest komt idd in het digitale dossier naar voren. Maar ik weet niet wat de praktijk gaat brengen....we zullen aankomende week zien.  
De praktijk laat momenteel dus zien dat er gealarmeerd wordt met een urgentie, straatnaam en plaatsnaam.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Roare

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2012, 15:15:28
p2kflex
14:30:26 05-02-12-ALPHA-A1 Oud-Wulvenlaan Utrecht
0726119Ambu 09-119 (RAVU)
p2kflex
14:29:36 05-02-12-ALPHA-A1 Oud-Wulvenlaan Utrecht
0726565Rapid Responder 09-345 (RAVU)

Dit is een voorbeeld van een alarmering bij een reanimatie (was uit de brandweeralarmering af te leiden)

Maar bij andere regio's zie je vaak 2 ambulances of 2 ambulances en een rapid responder. Ik vraag me dan toch af waarom daar geen landelijke richtlijnen voor zijn. Hetzelfde zie je bij brandweeralarmeringen, ook daar zie je grote verschillen tussen regio's.

Wat is de invloed op de overlevingskans van een slachtoffer als er twee ambulances en een rapid responder of één ambulance en een rapid responder worden gestuurd?

Kan dat iets uitmaken? Of heeft dat geen enkele invloed en is aanrijdtijd de enige factor die van invloed is?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2012, 16:03:18
p2kflex
14:30:26 05-02-12-ALPHA-A1 Oud-Wulvenlaan Utrecht
0726119Ambu 09-119 (RAVU)
p2kflex
14:29:36 05-02-12-ALPHA-A1 Oud-Wulvenlaan Utrecht
0726565Rapid Responder 09-345 (RAVU)

Dit is een voorbeeld van een alarmering bij een reanimatie (was uit de brandweeralarmering af te leiden)

Maar bij andere regio's zie je vaak 2 ambulances of 2 ambulances en een rapid responder. Ik vraag me dan toch af waarom daar geen landelijke richtlijnen voor zijn. Hetzelfde zie je bij brandweeralarmeringen, ook daar zie je grote verschillen tussen regio's.

Wat is de invloed op de overlevingskans van een slachtoffer als er twee ambulances en een rapid responder of één ambulance en een rapid responder worden gestuurd?

Kan dat iets uitmaken? Of heeft dat geen enkele invloed en is aanrijdtijd de enige factor die van invloed is?
Dit is de bewuste brandweermelding

p2kflex
14:32:17 05-02-12GROUP-1P 1 REANIMATIE Oud-Wulvenlaan  UTR
0708442BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Tolsteeg) (Kazernealarm)
0708443BRW Veiligheidsregio Utrecht (Utrecht Tolsteeg) (TS 802)
0709563BRW Veiligheidsregio Utrecht (Monitorcode district Utrecht)
0709595BRW Veiligheidsregio Utrecht (Reanimatie code Regio)

Normaal rijden hier in de regio ook 2 ambu,s op een reanimatie, maar ik vermoed ook dat het druk kan zijn. En dat ze vandaar voor deze optie hebben gekozen.