Ik heb een aantal jaren voor Ambuce gereden en moest regelmatig meerdere ambulances pakken voordat ik een goede had zonder brandende lampjes. En verder deed ik met de ambulance zowel dringend als niet-dringend secundair vervoer...
Beste vrienden, waarover gaat deze discussie nou eigenlijk? Dat er al eens lampjes in een wagen gaan oplichten?
Het dringende secundaire vervoer wordt trouwens in de regel door het ziekenhuis georganiseerd dat hiervoor aanspraak kan maken op 112-wagens en - zo nodig - het eigen medisch geschoold personeel uit het ziekenhuis.
Ik betreur echter wél het verhaal van Scaniafan, dat is uiteraard niet zo een leuke ervaring en zou niet mogen.
Begrijp me niet verkeerd, er kan zeker nog één-en-ander véél beter in de sector maar ik heb het wat moeilijk met sommige van onze buren (uit verschillende landen, trouwens) die massaal naar België komen voor onze toegankelijke, goedkope én goede ziekenzorg (mét relatief goedkoop transport incluis!) om dan bij het huiswaarts keren maar eens beginnen af te geven op die Belgen met hun lamentabele werkwijzen en manke ziekenwagens. Ik vind dat tamelijk unfair.