Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13422 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 28 januari 2012, 22:04:07
Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april  
RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.

Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/416686/huizen-rhenenaren-mogelijk-doorzocht-op-30-april




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2012, 22:26:28
Preventieve huisdoorzoeking, kan dat zomaar?
Zo ja, dan ben je mooi de pineut. >:(


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2012, 22:30:26
Preventieve huisdoorzoeking, kan dat zomaar?
Zo ja, dan ben je mooi de pineut. >:(

De burgemeester kan een noodmaatregel afkondigen(in dit geval omdat de kon. familie het dorp bezoekt), waardoor dit wel kan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2012, 22:33:59
Waar kunnen ze dan op controleren?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2012, 22:35:50
Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april  
RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.

Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.

Tja  wat een feest............
wat één gek voor angst kan veroorzaken........het is toch bewezen dat Karsten T alleen handelde?  Waarom dan dit als reden opgeven?

Als het op deze manier "moet" laten we het dan maar afschaffen.    
  
Ik voel een (tijdelijke / plaatselijke) dictatuur opkomen met als reden:  alles voor de veiligheid.....

Daarnaast hoeveel man-uren gaan hier in zitten en wat blijft daardoor liggen?  

De burgemeester kan een noodmaatregel afkondigen(in dit geval omdat de kon. familie het dorp bezoekt), waardoor dit wel kan.
 
Hopelijk spant iemand een kort geding aan voor dat dit soort dingen uit de hand gaan lopen    wat is de volgende reden?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2012, 22:37:01
Waar kunnen ze dan op controleren?

Wat men wil, alles in de veiligheid van het koninklijk huis/familie.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2012, 22:44:33
Wat men wil, alles in de veiligheid van het koninklijk huis/familie.

Laat ze lekker in het paleisje zitten: heel veilig voor de koninlijke familie..........  dan maken we wel wat beelden van Rhenen  incl. koekhappen e.d.   kunnen ze dat thuis bekijken  

En als de huizen doorzocht zijn wat dan?  Afsluiten en verzegelen?    

Houd deze onzin een enkeling tegen?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2012, 22:44:38
Als het zo moet, dan mag men van mij die hele bende afschaffen, want ik voel net als Kusje een dictatuur opkomen met inderdaad het motto: Alles voor de veiligheid.
Ik zit er niet op te wachten dat een agent preventief in mijn huis komt neuzen, Ik zou mij hevig verzetten.
Wat een bangmakerij tegenwoordig.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2012, 22:46:28
Ik zou mij hevig verzetten.

Dat zou ik je ook zeker aanbevelen.  ::)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2012, 22:47:18
Houd deze onzin een enkeling tegen?

NEE, denk maar terug aan het incident in Apeldoorn.