Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13421 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2012, 11:25:28
Dat zijn toch die paar leeghoofden die het in de botte kop hebben gehaald om of met een auto door de menigte te scheuren dood en verderf zaaiende. Of een partij te gaan lopen schreeuwen, ten tijde van een dodenherdenking. Moet daar dan maar de rest van Nederland voor boeten, door dit soort grootschalige evenementen te stoppen?

Dus de rest van Nederland moet maar als crimineel worden behandelt omdat een paar leeghoofden toch nog iets in het hoofd hebben gehaald?
En dat noemen we dan voor de "eigen veiligheid"    

Zoals Sylverster al zei  stop inderdaad dit soort "feestelijkheden"   Ik zie geen er geen feest meer in: straten die dagenlang worden afgesloten, huizen doorzocht  wat is next?   Geen bezoek meer ontvangen in je eigen huis, niet uit je eigen ramen kunnen kijken omdat die dichtgespijkerd worden, een tijdelijk woonverbod?


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2012, 11:26:50
In feitte zeg je nu dus dat nederland geen grootschalige evenementen meer kan houden, omdat er een paar figuren er behagen in scheppen er rotzooi te trappen en mogelijk een aanslag kunnen plegen.
En wij de privacy belangrijker vinden. ::)

Kortom die randfiguren hebben gewonnnen, en nederland laat zich in een hoek drukken.
Grootschalige evenementen: prima, maar dan maar op een andere locatie. Wanneer er noodwetten oid worden uitgevaardigd die de overheid de mogelijkheid geeft om mij als een crimineel te behandelen en mijn meest heilige en veilige bezit, mijn eigen huis, binnen te dringen dan is voor mij de grens bereikt.
Metaaldetector voor toeschouwers, bomchecks in de straat, spotters/schutters op de daken: mij best. Iemand in mijn huis om te kijken of ik toevallig kunstmest met diesel aan het mengen ben; dat gaat mij echt te ver. En ik weet dat het nu over mensen met verhoogd risico gaat, maar het is in dit tempo een kleine stap om dat bij iedereen te doen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2012, 11:27:02
Niet wij, maar ik vind privacy belangrijker!
Een grote evenement moet kunnen, maar als men naar zo'n zwaar middel moet grijpen om een evenement door te moeten laten gaan, nee dan hoeft het van mij niet meer.
Kortom, de randfiguren hebben gewonnen. Omdat het niet wordt geaccepteert dat om ONZE EIGEN VEILIGHEID te waarborgen wat ingrijpende maatregelen worden getroffen. Goed bezig nederland.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 29 januari 2012, 11:30:50
Dus de rest van Nederland moet maar als crimineel worden behandelt
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. ^-^ 998765


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 29 januari 2012, 11:33:55
Dan hebben ze maar gewonnen, ik wil gewoon geen ongewenste mensen in mijn woning.


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #35 Gepost op: 29 januari 2012, 11:39:32
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. ^-^ 998765
Hoe typeer jij dit soort huiszoekingen dan?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #36 Gepost op: 29 januari 2012, 11:43:45
In feitte zeg je nu dus dat nederland geen grootschalige evenementen meer kan houden, omdat er een paar figuren er behagen in scheppen er rotzooi te trappen en mogelijk een aanslag kunnen plegen.
En wij de privacy belangrijker vinden. ::)

Kortom die randfiguren hebben gewonnnen, en nederland laat zich in een hoek drukken.
Jij lijkt te stellen dat het of privacy, of veiligheid is. Ik ben van mening dat beide kan, veiligheid hoeft helemaal niet ten koste van privacy te gaan, alleen in uitzonderlijke gevallen. Alleen lijkt men steeds vaker de weg van de minste weerstand te kiezen, door privacy helemaal buiten spel te stellen.

Had ik in het betroffen gebied gewoond, had ik wel juridische stappen ondernomen om uit te vinden met welke intentie deze noodmaatregel gebruikt gaat worden, en wat er precies doorzocht mag worden.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


sylvester1986

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 29 januari 2012, 11:44:57
Hoe typeer jij dit soort huiszoekingen dan?
Als een Razzia.
Een razzia is een door de overheid (politie, leger) georganiseerde, groots opgezette, opsporing en jacht op een groep mensen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Razzia


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #38 Gepost op: 29 januari 2012, 11:47:11
Is men op zoek naar een groep mensen dan?  ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 29 januari 2012, 11:48:23
Ja, mensen die een gevaar kunnen vormen voor de koningin.