Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13425 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #50 Gepost op: 29 januari 2012, 13:19:04
Ik snap de discusie van het niet toelaten wel enigzinds en heb er ook wel lichtelijk begrip voor. Zelf zou ik het ook niet fijn vinden om
vreemden zomaar toe te laten (heb dat trouwens ook soms bij bekende ;)). Echter als ik zou zien dat eer deze dagen met deze heerlijke
temperaturen de politie of een andere hv instantie bij de buren staat dan mogen ze bij mij wel genieten van een warm drankje. En ook
als ze gewoon aanbellen dan zal ik ze toelaten en aanhoren (zelfs voor de jehova getuigen staat de koffie of thee klaar, al schijnen die
niet bij mij te willen langskomen).

Waarom ik er zo in sta? Omdat ik weet dat ik niks verkeerds doe of heb gedaan en dus ook er helemaal geen probleem me heb. Want
de politie zal echt niet zomaar jou huis binnen willen omdat jij toevallig net bruine ogen hebt in plaats van blauw. Zij hebben daar een
gegronde reden voor. En wat is er nu zo erg aan dat ze alleen bekend maken dat ze mogelijk even lang komen, durf bijna wel te zeggen dat
ze hooguit bij 1 of 2 mensen langs gaan als het al moet. En dat zijn al bekende van de politie dus die weten al hoe het balletje rolt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #51 Gepost op: 29 januari 2012, 13:23:15
Bij mij zijn de heren/dames hulpverleners meer dan welkom voor een bakje koffie wanneer er een melding bij mij of de buren is. Maar een agent of medewerker van de DKDB die aan de deur staat ter controle is toch echt zonder huiszoekingsbevel niet welkom.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #52 Gepost op: 29 januari 2012, 13:34:47
Ten eerste als men het nodig vind om bij jou binnen te komen kijken, zal je zeer waarschijnlijk wel al een waslijst hebben in de politiesystemen. Dan heb ik het niet over een winkeldiefstal of een snelheidsovertreding.
Ten tweede als men het nodig vind om bij jou binnen te kijken dan is dit wettelijk juist dichtgetimmerd, tenminste dat is mijn praktijkervaring van 20 jaar.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #53 Gepost op: 29 januari 2012, 18:05:30
Echter als iemand binnen de gemeente Rhenen te boek staat als onruststoker, veel pleger van geweld, vuurgevaarlijk etc. etc. dan vind ik dat daar genoeg redenen zijn om die figuren wat privacy af te pakken. Immers, als ze net als de rest gewoon braaf burger waren gebleven, was er niets aan de hand.

Mag ik je er op wijzen dat Karten T eigenlijk ook een "brave" burger was, voor zijn daad.  Ik citeer:  "Zijn voormalige buurvrouw, Sandra, omschrijft de man als “een keurige, beleefde man” die vrij teruggetrokken leefde" en "Ook een bewoner in de omgeving van zijn oude adres in Velp, waar de politie donderdag eveneens aanwezig was, omschrijft de man als „een heel erg rustige persoon”.   einde citaten   bron

Je vind het terecht dat er gecontroleerd wordt bij onruststoker e.d. maar het kan net zo goed die 'brave' burger zijn die dus niet gecontroleerd behoeft te worden van jou............................Daarnaast kwam hij ook nog eens uit een andere plaats.........


Sommige hebben er over dat het voor "onze" veiligheid gebeurt, deze veiligheidsmaatregelen,  dus het is toeval dat de Koningin met gevolg langs komt.  Als er een ander groot evenement is  worden, volgens mij,  dit soort veiligheidsmaatregelen niet genomen......  Het is puur en alleen voor de veiligheid van de Koningin en het gevolg.    En niet voor ons..... Want werden de mensen in veiligheid gebracht toen Kartsen T. door de menigte was gereden, werden de mensen na de schreeuw op de Dam in veiligheid gebracht?  Nee, de Koningin met gevolg werden in veiligheid gebracht!


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #54 Gepost op: 29 januari 2012, 19:18:31
Mag ik je er op wijzen dat Karten T eigenlijk ook een "brave" burger was, voor zijn daad.  Ik citeer:  "Zijn voormalige buurvrouw, Sandra, omschrijft de man als “een keurige, beleefde man” die vrij teruggetrokken leefde" en "Ook een bewoner in de omgeving van zijn oude adres in Velp, waar de politie donderdag eveneens aanwezig was, omschrijft de man als „een heel erg rustige persoon”.   einde citaten   bron

Je vind het terecht dat er gecontroleerd wordt bij onruststoker e.d. maar het kan net zo goed die 'brave' burger zijn die dus niet gecontroleerd behoeft te worden van jou............................Daarnaast kwam hij ook nog eens uit een andere plaats.........


Sommige hebben er over dat het voor "onze" veiligheid gebeurt, deze veiligheidsmaatregelen,  dus het is toeval dat de Koningin met gevolg langs komt.  Als er een ander groot evenement is  worden, volgens mij,  dit soort veiligheidsmaatregelen niet genomen......  Het is puur en alleen voor de veiligheid van de Koningin en het gevolg.    En niet voor ons..... Want werden de mensen in veiligheid gebracht toen Kartsen T. door de menigte was gereden, werden de mensen na de schreeuw op de Dam in veiligheid gebracht?  Nee, de Koningin met gevolg werden in veiligheid gebracht!

In de door jou genoemde bron staat ook het volgende;
" De afgelopen maanden stond hij volgens haar niet meer toe dat er mensen bij hem binnenkwamen."

Dat zou zo maar eens het gedrag kunnen zijn waarbij de politie bedenkt om daar eens langs te gaan, mits ze het weten uiteraard.
Het gaat er met deze actie niet om dat de politie iedere woning in de gemeente gaat doorzoeken, maar specifiek op bezoek gaat op locaties
waarvan ze dat nodig vinden.

En dan nog je voorbeeld bij de Dam;
Volgens mij is de hele menigte juist wel snel in veiligheid gebracht door de dader erg snel te overmeesteren.
Helaas ondanks dit snelle optreden toch nogal wat gewonden.
Jij schrijft dat de mensen (ruim 20.000) niet in veiligheid zijn gebracht, wat stel je je daar bij voor dan? Allemaal het paleis in en alleen de dader buiten laten? Lijkt me niet effectief.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #55 Gepost op: 29 januari 2012, 19:44:17
Volgens mij is de hele menigte juist wel snel in veiligheid gebracht door de dader erg snel te overmeesteren.


Vergeet ook niet dat een agent te paard een koffer pakte en ermee van door ging, omdat ze dachten dat er een bom in zat   :)
http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/16047/politie-te-paard-redt-publiek-van-bomkoffer


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #56 Gepost op: 29 januari 2012, 19:50:59
En volgens mij was de hulpverlening bij de Naald ook adequaat geregeld. Is het je wel eens opgevallen dat de eerste reactie van mensen uit de omgeving is dat ze het nooit hadden verwacht, want het was zo'n lieve, rustige man? Pas later komen er andere zaken naar voren die een indicatie hadden kunnen zijn voor een dergelijke actie.

Dergelijke maatregelen zijn nu eenmaal nodig tegenwoordig. En dan valt het hier nog wel mee. Iemand wel eens meegemaakt dat de Duitse, Franse, Amerikaanse of Russische President ergens op bezoek kwam? Of het Engels Koningshuis? Dan zijn de Oranjes nog "low-profile" te noemen. Een staatshoofd en familie lopen nu eenmaal een verhoogd risico. En het Nederlands Koningshuis is een van de oudste ter wereld en staat daardoor mede symbool voor de Westerse maatschappij.

Verder is het binnentreden en dan helemaal het doorzoeken van een woning in Nederland aan heel veel regels gebonden. Dus ik verwacht niet dat er huis aan huis zoeking gedaan gaat worden. Het zal zeker onderbouwd moeten worden met feiten. Ik ga even spitten, maar volgens mij is het trouwens ook niet de eerste keer dat een dergelijke maatregel genomen wordt.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #57 Gepost op: 29 januari 2012, 19:51:54
Vergeet ook niet dat een agent te paard een koffer pakte en ermee van door ging, omdat ze dachten dat er een bom in zat   :)
http://www.horses.nl/horsesnl/nieuws/16047/politie-te-paard-redt-publiek-van-bomkoffer

Dank voor je aanvulling, was ik inderdaad even vergeten.
Volgens mij is dit echt de manier om een groep van 20.000 mensen op een plein in veiligheid te brengen.

Misschien weet Kusje me toch nog te overtuigen dat de groep niet in veiligheid is gebracht.
Ik wacht de reactie rustig af.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #58 Gepost op: 29 januari 2012, 21:41:06
Mag ik je er op wijzen dat Karten T eigenlijk ook een "brave" burger was, voor zijn daad.  Ik citeer:  "Zijn voormalige buurvrouw, Sandra, omschrijft de man als “een keurige, beleefde man” die vrij teruggetrokken leefde" en "Ook een bewoner in de omgeving van zijn oude adres in Velp, waar de politie donderdag eveneens aanwezig was, omschrijft de man als „een heel erg rustige persoon”.   einde citaten   bron

Je vind het terecht dat er gecontroleerd wordt bij onruststoker e.d. maar het kan net zo goed die 'brave' burger zijn die dus niet gecontroleerd behoeft te worden van jou............................Daarnaast kwam hij ook nog eens uit een andere plaats.........


Sommige hebben er over dat het voor "onze" veiligheid gebeurt, deze veiligheidsmaatregelen,  dus het is toeval dat de Koningin met gevolg langs komt.  Als er een ander groot evenement is  worden, volgens mij,  dit soort veiligheidsmaatregelen niet genomen......  Het is puur en alleen voor de veiligheid van de Koningin en het gevolg.    En niet voor ons..... Want werden de mensen in veiligheid gebracht toen Kartsen T. door de menigte was gereden, werden de mensen na de schreeuw op de Dam in veiligheid gebracht?  Nee, de Koningin met gevolg werden in veiligheid gebracht!

Karst T. was een eenling, welke volgens mij altijd het moelijkst te voorkomen zijn. Als iemand nooit met één woord rept over zijn ware intenties, altijd netjes aan de maatschappij deel neemt, niet té perfect is, is zo iemand nauwelijks te traceren.

Was het niet ook zo dat er te weinig road-blocks in de bewuste bocht bij de Naald stonden, waardoor Karst T. snelheid kon maken en zo een poging kon doen?

Dat er maatregelen worden genomen op de route die dit soort acties onmogelijk maken, dat inwoners dagen van te voren niet meer met de auto voor de deur kunnen parkeren, zijn vervelende maar begrijpelijke maatregelen. Zomaar politie in je huis, zonder enige aanleiding kan nooit de bedoeling zijn.

Ik kan niet accepteren dat de maatschappij het moet ontgelden voor de eenling. Om die eenling te stoppen zijn bovengenoemde maatregelen, die zullen zo strikt moeten zijn dat dat maar genoeg is.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


visser

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #59 Gepost op: 29 januari 2012, 22:00:56
Er is helemaal geen sprake van razzia's, dat maken journalisten er van. En kijk verder maar gewoon wat er in de Grondwet staat over de persoonlijke levenssfeer en binnentreden, kijk vervolgens maar eens naar de Gemeentewet artikel 149a en zoek vervolgens een willekeurige APV op, bijvoorbeeld die van Rhenen, en zoek daar het artikel op over binnentreden zonder toestemming van de bewoner en in artikel 141 Strafvordering kun je dan lezen welke opsporingsambtenaren ze bedoelen in die APV. Naast artikel 149a van de Gemeentewet dat het over de gemeenteraad heeft die gemeentelijke verordeningen kan vaststellen waarbij inbreuk gemaakt wordt op de grondrechten die hier aan de orde zijn, heeft de Burgemeester natuurlijk ook een zelfstandige bevoegdheid op grond van de Algemene wet op het binnentreden. Er is dus niets nieuws aan de hand anders dan dat bewoners er op geattendeerd worden dat ze hier mee te maken kunnen gaan krijgen.