Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13441 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 9 maart 2012, 20:41:27
Kan het in dit geval stiekem? Dus als bijvoorbeeld de bewoner op vakantie is en vervolgens er achter komt dat er huiszoeking is gedaan?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #71 Gepost op: 9 maart 2012, 20:45:32
Dat lijkt me niet. Dan zal er waarschijnlijk, net als bij een strafvorderlijke zoeking, achteraf schriftelijk verslag volgen van de verrichtingen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 9 maart 2012, 21:00:27
Als het toch niet stiekem mag, dan zorg ik in de toekomst dat ik juist dan niet thuis ben. Als dat nodig is om bepaalde mensen uit mijn huis te laten blijven, prima.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #73 Gepost op: 9 maart 2012, 21:01:38
Indien het toezicht op de naleving of de opsporing van een overtreding van een voorschrift van een verordening, dat strekt tot handhaving van de openbare orde of veiligheid of tot bescherming van het leven of de gezondheid van personen vereist dat de met het toezicht op de naleving of de opsporing belaste personen bevoegd zijn binnen te treden in een woning zonder toestemming van de bewoner, kan de raad deze bevoegdheid bij verordening verlenen.

Dus eigenlijk is Nederland al Noord-Korea, dus ik kan hier blijven wonen   :-X  >:D    (pakt de koffers en dozen al weer uit)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #74 Gepost op: 9 maart 2012, 21:08:07
Men valt heus niet ineens allerlei huizen binnen. Dan moet er toch echt (m.b.t. dit evenement) al wat aan vooraf zijn gegaan / bepaalde info via wat voor kanaal dan ook zijn binnen gekomen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 9 maart 2012, 21:10:48
En hoe is het qua voertuigen als je die in je garage hebt staan? Hoe willen ze daar tegen optreden of meenemen?


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #76 Gepost op: 9 maart 2012, 21:26:09
Als het toch niet stiekem mag, dan zorg ik in de toekomst dat ik juist dan niet thuis ben. Als dat nodig is om bepaalde mensen uit mijn huis te laten blijven, prima.
Als jij niet thuis bent mag de deur opengebroken worden. Er zal dan zoals Frank aangeeft wel een verslag van binnentreden moeten worden opgemaakt die uiterlijk op de vierde dag na binnentreden bij jou in de brievenbus wordt gedeponeerd.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 9 maart 2012, 21:32:05
Toch vind ik het een enge gedachte dat het 'zomaar' kan.
Ik ben daarnaast ook wel benieuwd naar het percentage dat tegen dit soort optredens is, want ik lees op het net veel negatieve reacties.
Is het verder maar eenmalig of is het straks elke Koninginnedag zo.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #78 Gepost op: 9 maart 2012, 21:48:32
Toch vind ik het een enge gedachte dat het 'zomaar' kan.
Ik ben daarnaast ook wel benieuwd naar het percentage dat tegen dit soort optredens is, want ik lees op het net veel negatieve reacties.
Is het verder maar eenmalig of is het straks elke Koninginnedag zo.

Dat duurt niet zo lang meer hoor!
Als de Majesteit haar troon afstaat dan is Koninginnedag zoals we die nu kennen afgelopen.
Je denkt toch niet dat onze nieuwe Koning het toestaat dat de burger de dupe gaat worden van deze extra veiligheidsmaatregelen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2012, 21:50:35
Eerst zien, dan geloven Skippy ;)