Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012

Auteur Topic: Huizen Rhenenaren mogelijk doorzocht op 30 april 2012  (gelezen 13423 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #80 Gepost op: 9 maart 2012, 21:55:12
Toch vind ik het een enge gedachte dat het 'zomaar' kan.
Ik ben daarnaast ook wel benieuwd naar het percentage dat tegen dit soort optredens is, want ik lees op het net veel negatieve reacties.
Is het verder maar eenmalig of is het straks elke Koninginnedag zo.
Nouja, officieel moet een meerderheid van de raad er dus akkoord mee gaan. Die raad heb jij gekozen met de gemeenteraadsverkiezingen. Maar toegegeven, het is een ruime bevoegdheid. Overigens wel eentje die achteraf door de rechter getoetst kan worden. Overigens mag een burgemeester zelf legaal in elke woning binnentreden zonder machtiging of whatever.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 9 maart 2012, 21:57:43
Zonder machtiging, maar met een goede reden mag ik hopen?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #82 Gepost op: 9 maart 2012, 22:30:02
Overigens mag een burgemeester zelf legaal in elke woning binnentreden zonder machtiging of whatever.

Het lijkt mij sterk dat de burgemeester zelf elke woning legaal mag binnen treden.   Is het niet zo dat de burgemeester bevoegd is tot het geven van een machtiging tot binnentreden in een woning gelegen binnen zijn gemeente voor andere doeleinden dan strafvordering?

Wat wil de burgemeester dan gaan doen in die woning?  Wat zijn/haar verdere bevoegdheden in deze woning?
Mag de burgemeester nog wat mensen meenemen zonder machtiging o.i.d.?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #83 Gepost op: 9 maart 2012, 23:29:59
Even buiten dit alles om, kunnen we niet terug naar een feestje bij de koningin thuis?
Dit alles kost in mijn ogen teveel tijd, geld en ergenis.

Dat lijkt me een heel strak plan. Van mij mag dat die hele familie afgeschaft worden.
Heb er helemaal niks mee en kost ons veel te veel belastinggeld naar mijn mening.
Het enige voordeel was dat je op zo'n dag in de beveiliging extra toeslag kreeg en vakantieuren erbij.

Dus eigenlijk is Nederland al Noord-Korea, dus ik kan hier blijven wonen   :-X  >:D    (pakt de koffers en dozen al weer uit)  

Ben het niet snel met je eens Kusje en soms word ik best moe van je maar hier ben ik het helemaal mee eens.
Het wordt echt steeds gekker in dit land op sommige punten.

Als of ze denken met deze maatregel iets denken te kunnen tegenhouden. Ze zijn echt geestelijk instabiel als ze dat denken.
Alles kan zolang je maar tegen iedereen zwijgt wat je van plan bent en je normaal blijft gedragen.
Dan kan je een hoop verborgen houden daar ben ik heilig van overtuigd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 10 maart 2012, 06:51:14
Als je echt iets van plan bent, dan ga je dat niet zeggen en doe je het stiekem.
Daarom zeggen mensen altijd als er iets is gebeurd: ' Hij leek mij een normale jongen/meisje.' of iets in die trend.
Inderdaad Enrico, het wordt ook steeds erger.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #85 Gepost op: 10 maart 2012, 10:44:42
Ik mag er toch vanuit gaan dat als ze mijn deur forceren als ik boodschappen aan het doen ben, dat de volledige schade verhaalt wordt op de overheid?

Dan nog maar snel wat extra dievenklauwen en sloten plaatsen als de Koningin weer eens naar Deventer komt.

Ik begrijp best dat er extra veiligheidsmaatregelen nodig zijn voor zo'n bezoek, ik vind ook nog wel dat de traditie gewoon moet blijven, in iedergeval zolang Koningin Beatrix op de troon zit. Maar van huis naar huis gaan met een politiemacht om huiszoeking te doen gaat me toch wel echt te ver en zou ik onder zwaar protest pas toelaten, zeker niet bij eerste bevel.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 10 maart 2012, 17:45:06
Of als je weg gaat, een waakhond op extra alert laten zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #87 Gepost op: 16 maart 2012, 16:32:06
Oplichter wil huizen doorzoeken 'voor 30 april'  


RHENEN - Een nog onbekende man grijpt het bezoek van de koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal aan voor mogelijke oplichterij. De man belde een vrouw uit Rhenen op met de mededeling dat hij een huiszoeking wil komen doen.

De vrouw vertrouwde de zaak niet en nam contact op met de gemeente. Rhenen en de politie benadrukken dat zij niet op deze manier werken en dat zij de man die belt niet kennen.

Burgemeester Oostrum zei eind januari op een bewonersbijeenkomst in Rhenen dat de politie mogelijk enkele huizen zal doorzoeken. Later werd die uitspraak genuanceerd en werd gezegd dat het alleen om garages gaat.

De politie wil voorkomen dat tijdens het bezoek van de Koninklijke familie voertuigen in een afgesloten gebied zijn.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/422977


sylvester1986

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 4 april 2012, 17:57:50
Een kleine zijstap.
--------------------
Geen drankverkoop tijdens bezoek koninklijke familie

RHENEN/VEENENDAAL -  Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal op 30 april mag er geen drank worden genuttigd. Slijterijen en andere winkels die drank verkopen, moeten de deuren gesloten houden, terwijl alle andere winkels wel open mogen zijn.

Dat staat in de verordening voor Koninginnedag 2012, die B en W van Rhenen dinsdag hebben vastgesteld. Cafés en restaurants mogen wel gasten ontvangen, maar geen alcoholhoudende drank schenken. De verordening geldt vanaf middernacht tot 's middags 16 uur of zoveel eerder als de burgemeester de verordening buiten werking heeft gesteld.

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/11848349/__Geen_drank_tijdens_bezoek_koninklijke_familie__.html