GRIP 2 Stroomstoring Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam West/Overschie 30-01-2012

Auteur Topic: GRIP 2 Stroomstoring Vlaardingen, Schiedam, Rotterdam West/Overschie 30-01-2012  (gelezen 13569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
De mensen met alleen een huistelefoon kunnen niet 112 bellen, maar deze mensen kunnen dus ook geen twitter lezen (of radio/televisie luisteren/kijken).
Ik denk dat je bedoelt dat de 112 wel kunnen bellen. Want een vaste lijn werkt gewoon, tenzij je zo'n draadloze heb dan word het wel lastig. En volgens mij moet je voor internetten via de telefoon ook over
3g bereik beschikken. En als jij net in de regio zit waar je dat bereik niet heb(omdat de mast is uitgevallen) word het ook lastig.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Als ik de stroomkabel uit mijn huistelefoon trek, kan ik niet meer bellen met de huistelefoon en is de lijn dood. Dan kan ik ook geen 112 bellen. Als ik een (opgeladen) mobiel heb, kan ik nog steeds 112 bellen met mijn mobiel. Daar heb ik geen stroom voor nodig (of het mobiele netwerk moet ook uitgevallen zijn  98uiye).

Nu over het bericht dat mensen naar bureau moesten gaan, hoe moeten deze mensen dat weten?

- Radio. Werkt niet zonder stroom.
- Televisie. Werkt niet zonder stroom
- Computer. Werkt niet zonder stroom
- Laptop. Internet (wifi werkt niet, kabel weet ik niet)
- Smartphone / tablet. Wifi werkt niet, dus internet van mobiel netwerk (3g).

Dus alleen met een smartphone/tablet met bereik kan je het bericht lezen, deze groep mensen kunnen al gewoon 112 bellen met hun mobiel aangezien het netwerk nog gewoon werkt. Het bericht van rijnmondveilig bereikt dus eigenlijk alleen mensen die 112 kunnen bellen, de mensen die geen 112 kunnen bellen worden ook niet bereikt.

Maar goed, ben van mijn eigen huistelefoon uitgegaan. Die is inderdaad draadloos. Maar zijn er niet veel huistelefoons inmiddels draadloos?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
En hoe deed men dat in de tijd dat er nog geen telecommunicatie bestond? Juist, dan ging men hulp halen. Waar ga je dat dan doen? Bij het politiebureau, brandweerkazerne, ambulancepost, huisarts of andere publieke dienst verlenende instantie, of de politieauto op de hoek van de straat. Gewoon even back to basic dus.

Kom op, een beetje vertrouwen in de zelfredzaamheid van de mensen. Het is niet dat we zonder stroom moeten overleven in de jungle ofzo ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
En hoe deed men dat in de tijd dat er nog geen telecommunicatie bestond? Juist, dan ging men hulp halen. Waar ga je dat dan doen? Bij het politiebureau, brandweerkazerne, ambulancepost, huisarts of andere publieke dienst verlenende instantie, of de politieauto op de hoek van de straat. Gewoon even back to basic dus.

Kom op, een beetje vertrouwen in de zelfredzaamheid van de mensen. Het is niet dat we zonder stroom moeten overleven in de jungle ofzo ;)

Vergeet dat we in een enorm verpamperde samenleving leven, "zelfredzaamheid" is voor veel mensen synoniem aan het inschakelen van de overheid!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Mee eens Highfield en dat is ook precies de reden waarom ik zo reageer :) We kunnen wel met z'n allen wijzen naar de overheid, maar je zult als burger zelf ook gewoon moeten blijven nadenken en je voorbereidingen treffen. Het is simpelweg niet realistisch om te denken / eisen dat de overheid je altijd uit de brand kan helpen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In ieder geval komt deze stroomstoring ook om 19:30 uur in het RTL Nieuws langs.

Rotterdam is dan wel een wereldstad zeggen ze maar met zoveel stroomstoringen heb ik eerder het gevoel in een 3e wereldland te leven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
18:42:06 30-01-12GROUP-2Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420415Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
p2kflex
18:42:04 30-01-12GROUP-1Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400983BRW Oostflakkee (Ambtenaar Rampenbestrijding)
1430049Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (OvD-P)
p2kflex
18:42:02 30-01-12GROUP-3Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400981BRW Waterweg (Maassluis) (Ambtenaar Rampenbestrijding)
p2kflex
18:42:00 30-01-12GROUP-2Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400974BRW Voorne-Putten (Brielle) (Ambtenaar Rampenbestrijding)
1400982BRW Middelharnis (Ambtenaar Rampenbestrijding)
Harlingen, wereldstad! <3


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Toen deed C en P2000 het niet meer. Het P2000 systeem doet het nu nog gewoon hier in Rotterdam Rijnmond.

Ik wil het niet ontkennen, maar waar baseer je dat op?? Het feit dat de piepers gaan en er meldingen op internet verschijnen dat hoeft in principe niet zoveel te betekenen :)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Twitter: @flashphotoNL
Stroomstoring: Mogelijk is ook C2000 (deels) getroffen; het communicatiesysteem van de hulpdiensten.
Yep, heb in elk geval bij één mast (wat tevens de enige was die ik zag...) een aanhanger van de LFR met agreggaat zien staan (voorzien van wielklem; de aanhanger dan).
greetz,  Enrique


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
p2kflex
18:42:06 30-01-12GROUP-2Scenario Einde GRIP is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420415Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
Was er een SIGMA eenheid gealarmeerd dan?