....
Ik ben helemaal voor een éénduidigheid van herkenbaarheid van de verkeersregelaar, of het nou voor evenementen of professioneel is. Alleen overdag is er geen eis voor de broek maar 's nachts of bij minder zicht moet hij ineens geel zijn..... Dus overdag pipobroek!!!!
Ach HIT,
Het is gewoon logica uit het CROW. Ik weet alleen niet waar ze die vandaan hebben, maar da's een klein detail.
Dit is weer een half bakken maatregel op een halfbakken maatregel. Ik ben geen wiskundige, maar ik kan er wel uit op maken dat het niet goed komt.
Je stelt geen kledingseisen voor dagklussen, maar ineens wel voor de nacht.
Voor de discussies omtrent een uniforme klederdracht op de weg; geel is geel, maar geel/blauw of blauw/geel is GEEN geel.
Als men dan toch correcte naleving wil doorvoeren, moet dus (bijna) iedereen de huidige kledingpakketten weggooien en braaf een geheel geel klederdracht van maken.
Hoe groot schatten we de kansen in dat de grotere bedrijven dit ook echt gaan doen???
Waaruit dus blijkt dat, tenzij CROW een sanctionerend handhavingsbeleid gaat invoeren en ook uitvoeren, dit weer een leuke maatregel is vanuit de tekenkamer, dan wel het befaamde ivoren torentje.
Mijn conclusie is dan ook dat ik vrolijk in mijn kledingpakket blijf rondparaderen en mooi zal staan te zijn op de weg. Als de opdrachtgever echter de voorkeur geeft aan een mannequin dan aan kwaliteit, mag hij het van mij rustig afdoen met de mannequin.
Als er echter problemen ontstaan en die stante pede opgelost moeten worden, waardoor men toch weer bij mij uitkomt, zal ik plotseling wel een calamiteitentarief invoeren
. Al moet die nog gaan verzinnen......