Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 84219 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Het enige waarom ik er niet voor zou kiezen is omdat het mij in Fend-Off niet handig lijkt omdat er geen duidelijke rijrichting
vanuit gaat als je hem op de weg plaatst.
Daar zat ik ook mee te worstelen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Daar zat ik ook mee te worstelen.

Dat snap ik kerel en daarom geef ik het ook aan. In mijn ogen moet de striping in 1e aanleg direct geschikt zijn voor Fend-Off
zodat het gelijk het verkeer de juiste kant op begeleid.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Dat snap ik kerel en daarom geef ik het ook aan. In mijn ogen moet de striping in 1e aanleg direct geschikt zijn voor Fend-Off
zodat het gelijk het verkeer de juiste kant op begeleid.

Zoals bij jouw striping, maar dan in een andere kleur combinatie  ;).
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Ik vind de striping op zich goed. Maar zou hem op de motorkap andersom doen. Want nu is het hetzelfde als bij de hulpdiensten, dus verkeerd om.
En de kleurcombinatie vind ik te veel op die van de politie lijken. Ik zou zelf voor een andere kleurstelling gaan.
Misschien groen en geel? Of geel en rood? en dat dan reflecterend.
Tevens zou ik reflecterende contourstickers gebruiken en natuurlijk oranjelichtbalk.

Je boelt waarschijnlijk dat de motorkap in de vorm van het volgende zou moeten zijn denk ik.
Als dat wel de juiste richting opwijst.

Een orange lichtbalk erop tekenen gaat niet lukken met mijn slechte tekenkwaliteiten helaas.
Persoonlijk zou ik wel de Fluo Orande bumpers uit België willen hebben omdat je daar mee al het verschil kan maken.

De striping zoals ik hem nu heb gemaakt op de kop en kont lijkt er wel op maar is beter omdat ik geen witte vlakken er tussen laat wat bij jullie wel gebeurd.
En uiteraard wil ik dat alle striping volledig reflecterend is want daar mee verhoog je de zichtbaarheid op grotere afstanden mee.

WAt betreft de contourmarkering die heb ik voorlopig al getekend als zilverenlijn op de foto met zijaanzicht als je goed kijkt.
En dat is volgens de aanbeveiling uit het rapport van vorig jaar wat voor de HV diensten is uitgebracht dus dat neem ik zeker mee.

De kleuren kunnen aangepast worden maar Blauw met Geel bijvoorbeeld of Blauw met Zilver dit was maar een snelle opzet
omdat ik wat tekeningen wilde plaatsen. En zolang er voor en achter een duidelijk vlak komt met VERKEERSREGELAAR dan moet het duidelijk genoeg zijn lijk mij.
Aan de zijkant kan je dan Bedrijfsnaam + Telefoonnummer en Website plaatsen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Pully

• Senior gebruiker
Je boelt waarschijnlijk dat de motorkap in de vorm van het volgende zou moeten zijn denk ik.
Als dat wel de juiste richting opwijst.

Een orange lichtbalk erop tekenen gaat niet lukken met mijn slechte tekenkwaliteiten helaas.
Persoonlijk zou ik wel de Fluo Orande bumpers uit België willen hebben omdat je daar mee al het verschil kan maken.

De striping zoals ik hem nu heb gemaakt op de kop en kont lijkt er wel op maar is beter omdat ik geen witte vlakken er tussen laat wat bij jullie wel gebeurd.
En uiteraard wil ik dat alle striping volledig reflecterend is want daar mee verhoog je de zichtbaarheid op grotere afstanden mee.

WAt betreft de contourmarkering die heb ik voorlopig al getekend als zilverenlijn op de foto met zijaanzicht als je goed kijkt.
En dat is volgens de aanbeveiling uit het rapport van vorig jaar wat voor de HV diensten is uitgebracht dus dat neem ik zeker mee.

De kleuren kunnen aangepast worden maar Blauw met Geel bijvoorbeeld of Blauw met Zilver dit was maar een snelle opzet
omdat ik wat tekeningen wilde plaatsen. En zolang er voor en achter een duidelijk vlak komt met VERKEERSREGELAAR dan moet het duidelijk genoeg zijn lijk mij.
Aan de zijkant kan je dan Bedrijfsnaam + Telefoonnummer en Website plaatsen.

Ja, precies dit bedoelde ik. Over de kleurstelling, dat was helemaal niet als negatieve kritiek bedoelt hoor. Ik zat me trouwens net te bedenken dat groen/geel ook niet echt een optie is ivm de Douane, haha. Maar ik zou juist gaan voor een kleurcombinatie die nog niet in gebruik is, want dan maak je het juist het duidelijkst voor de burger. Het is helemaal niet negatief naar een verkeersregelaar bedoelt. Maar zodra deze ietwat te veel op een hulpdienst lijken, dan kan het zijn dat mensen je in een panieksituatie als hulpdienst zien en dingen van je verwachten die je niet waar kan maken. Vandaar dat ik zei dat het mij beter lijkt dat de kleurstelling wordt aangepas.

Anders krijg je straks te maken met ongemakkelijke situatie's waar niemand bij gebaat is.

Verder kan ik het alleen maar toejuichen voor een uniforme uitvoering van het voertuig. Dat heb ik ook bij een andere topic, over beveiligingsvoertuigen. Door de uniformiteit wordt het voor iedereen duidelijker.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

sylvester1986

• Gast
Poging 2

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
@Pully,
Ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn denk ik maar weinig kleuren die echt effect zullen hebben als je alles reflecterend laat uitvoeren.

En dan komen de tot nu toe gebruikte kleuren wel het meeste voor.
Ben wel benieuwd of er verder nog mensen met tekenigen gaan komen.

Persoonlijk vind ik Fluo bumpers belangrijk en de striping in Fend-Off moet goed functioneren en reflecterend zijn zowel
overdag als in de avond en nacht en dat zijn dingen die nu nog lang niet kloppen naar mijn mening.
En uiteraard de aaneengesloten contourmarkering niet vergeten volgens de laatste eissen.

Maar ik nodig iedereen uit om tekeningen te maken. Die aan die punten voldoen. Kan nu nog geen echte keuze maken.

Pully

• Senior gebruiker
Poging 2

Dit vind ik een hele mooie! Er is op de zijkant ook nog voldoende ruimte voor de bedrijfsnaam.
Alleen zou ik die enkele pit vervangen voor een licht balk. Sorry, wil geen zeurpiet zijn hoor. Maar ik ben gewoon niet zo handig met computers dat ik een foto zo mooi kan bewerken  ;).

Pully

• Senior gebruiker
@Pully,
Ik begrijp wat je bedoelt. Er zijn denk ik maar weinig kleuren die echt effect zullen hebben als je alles reflecterend laat uitvoeren.

En dan komen de tot nu toe gebruikte kleuren wel het meeste voor.
Ben wel benieuwd of er verder nog mensen met tekenigen gaan komen.

Persoonlijk vind ik Fluo bumpers belangrijk en de striping in Fend-Off moet goed functioneren en reflecterend zijn zowel
overdag als in de avond en nacht en dat zijn dingen die nu nog lang niet kloppen naar mijn mening.
En uiteraard de aaneengesloten contourmarkering niet vergeten volgens de laatste eissen.

Maar ik nodig iedereen uit om tekeningen te maken. Die aan die punten voldoen. Kan nu nog geen echte keuze maken.

Dat begrijp ik. Daarom de foto van Sylvester is een hele mooie! Daarbij de Fluo bumper en net als bij jou ontwerp de achterkant in een omgekeerde V-vorm.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Poging 2

Ziet er netjes uit Sylvester. Welk programma gebruik jij want het lijkt wel of je dingen erop kan plakken ofzo.
Met paint lukt mij het niet helaas.