Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83458 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Citaat van: -Joost- link=msg=1210572 date=1381935929
Waarom zou je willen dat commerciële bedrijven die dingen doen met verkeerzaken in dezelfde layout rondrijden als publieke hulp- en opsporingsdiensten? Omdat het stoer staat? ::)

Voor de duidelijkheid heb ik t dan niet over striping gelijkend op HV-voertuigen. Ergens in dit topic staat volgens mij een schets van een VW Caddy. Iets in die trand lijkt mij niet verkeerd. Het zijn voertuigen die soms afwijkend rijgedrag kunnen vertonen, waardoor wat extra attentiewaarde niet verkeerd is.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: verkeersregelaar link=msg=1210568 date=1381935356
het zou mooier zijn als de wagens of motors de zelfde signaal bestickering krijgen net als wat de
politie/brandweer/ambulance
douane
reddingsbrigrade
enz. enz
dat zou veel meer impact hebben bij weggebruikers
Zullen we dit gewoon niet doen, en dit gewoon voorbehouden laten aan de hulpdiensten? Voor hulpdiensten is het al lastig genoeg om enig gezag uit te stralen met de voertuigen. Er zijn figuren die overal maling aan hebben.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Mattijs link=msg=1210576 date=1381936194
Voor de duidelijkheid heb ik t dan niet over striping gelijkend op HV-voertuigen. Ergens in dit topic staat volgens mij een schets van een VW Caddy. Iets in die trand lijkt mij niet verkeerd. Het zijn voertuigen die soms afwijkend rijgedrag kunnen vertonen, waardoor wat extra attentiewaarde niet verkeerd is.

Lees dan even goed het bericht wat je geciteerd hebt!  ;)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Mattijs link=msg=1210576 date=1381936194
Voor de duidelijkheid heb ik t dan niet over striping gelijkend op HV-voertuigen. Ergens in dit topic staat volgens mij een schets van een VW Caddy. Iets in die trand lijkt mij niet verkeerd. Het zijn voertuigen die soms afwijkend rijgedrag kunnen vertonen, waardoor wat extra attentiewaarde niet verkeerd is.
Ok, omdat je schrijft dat je het 'helemaal met "verkeersregelaar" eens bent', en "verkeersregelaar" wél praat over striping gelijkend op die van HV-voertuigen.

Het feit dat verkeersregelaars een eigen striping willen is geen issue, ik bedoel, zelfs hoveniers rijden met een eigen striping. Maar ga geen BZK (gelijkende) striping gebruiken.


verkeersregelaar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
nou het gaat er om dat verkeersregelaars niks minder is als ieder ander autoriteit
de enigste manier dat we opvallen is door de opvallende kleding of hesje
als je een voertuig heb die een gelijke symbool bestickering krijg met daar bij de logo van bedrijf of stichting dan zou dat toch ook opvallen voor het verkeer
want je merkt wel als je een bestickerde auto heb die langs de kant staat en jou in het verkeer zien staan dat  ze wel rustiger rijden dus het werkt wel de opvalligheid van de signalering


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: verkeersregelaar link=msg=1210581 date=1381936511
nou het gaat er om dat verkeersregelaars niks minder is als ieder ander autoriteit
Ok.. sorry...

Er zit verschil tussen een autoriteit en een iemand (VKR) die het verkeer mag stopzetten en op laten rijden.


verkeersregelaar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
ja daar heb je gelijk in maar wou alleen even laten zien wat er mee bedoelde als je kijk op het net wat er allemaal kwa bestickering van hulpverlening auto er zijn is het toch ook mogelijk meschien wat te verzinnen voor vkr er zijn er zat in nederland die er werken zowel vast als vrijwillig


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Je bedoelt een eigen striping?

Citaat van: Haageneesch link=msg=1210579 date=1381936398
Ok, omdat je schrijft dat je het 'helemaal met "verkeersregelaar" eens bent', en "verkeersregelaar" wél praat over striping gelijkend op die van HV-voertuigen.

Het feit dat verkeersregelaars een eigen striping willen is geen issue, ik bedoel, zelfs hoveniers rijden met een eigen striping. Maar ga geen BZK (gelijkende) striping gebruiken.


verkeersregelaar

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
ja maar dan regionaal die foto's die op eerder bladzijdes staan die er goed uit als voorbeeld


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Ik heb het al eens eerder gezegd, een uniformiteit als het gaat om de voorzijde van het voertuig en misschien de achterklep, maar de hoofdkleur kan dan nog afwijkend blijven. Zoals ik al eerder als voorbeeld gaf de politie en KMar, zelfde striping andere hoofdkleur.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.