Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 84261 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: verkeersregelaar link=msg=1210581 date=1381936511
nou het gaat er om dat verkeersregelaars niks minder is als ieder ander autoriteit
de enigste manier dat we opvallen is door de opvallende kleding of hesje
als je een voertuig heb die een gelijke symbool bestickering krijg met daar bij de logo van bedrijf of stichting dan zou dat toch ook opvallen voor het verkeer
want je merkt wel als je een bestickerde auto heb die langs de kant staat en jou in het verkeer zien staan dat  ze wel rustiger rijden dus het werkt wel de opvalligheid van de signalering
Met het voertuig regel je geen verkeer. Als ik rijd, let ik op eventuele personen die het verkeer regelen. Dat voertuig van de VKR, die dan regelmatig nog op vreemde plekken zijn neergezet, bepaalt niet mijn snelheid of rijgedrag.
Nog niet zo lang geleden kwam ik langs een locatie waar 3 verkeersregelaars met hun eigen vervoer waren gekomen. De voertuigen waren netjes geparkeerd en wat denk?
Het verkeer werd keurig en duidelijk geregeld. 98uiye


Bremmie

  • Eigenaar Van de Veer Infratransport, verkeersregelaar, specialist verkeersmaatregelen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • Alleen de mens is tot het onmogelijke in staat.
Geheel mee eens. Je mag niet eens vanaf of vanuit het voertuig het verkeer regelen. Dat verkeersdeelnemers wellicht langzamer rijden, is niet (geheel) te wijten aan de aanwezigheid van de voertuigen op de weg, maar eerder van de betekenis van de aanwezige voertuigen.
Eerder iets in de trant van 'oeps, zal er iets aan de hand zijn? Laat ik maar voor alle zekerheid maar rustiger rijden'.
Ik geloof echt niet dat dit is uit vrees of respect voor verkeersregelaars, hoor.
Mijn ego wil het graag geloven, maar mijn praktijkervaring wijst me er op dat ik toch behoorlijk naïef ben als ik hierin trap. 0098
Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt. Bron: Het begeren


BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Kan ik me gedeeltelijk in vinden.
Gister stond ik een spits dienst te draaien zodat scholieren en andere fietsers niet geplet worden door zand auto's.
Er kwamen 2 tevreden moeders vragen of we daar niet altijd konden staan.
Omdat autos nu wel stopten op de kruising waar fietsers voorrang hadden maar normaal door rijden.
Dat dit uit respect zou zijn denk van niet.
Meer uit angst voor het onbekende of puur de twijfel wat er daar nou op de weg staat.

On topic merk ik wel degelijk het belang van gemarkeerde autos.
al is het met bordje verkeersregelaar/werkverkeer en een pit op het dak.

ik rijd regelmatig met collegas mee in herkenbaare maar ook onherkenbare. Auto's.
En de herkenbare krijgen duidelijk meer ruimte en voorrang dan onherkenbare auto's.
zeker als je achter werk verkeer rijd naar de volgende werkplek( asfalt reparatieploeg met freesmachine veeg wagen en asfalteer machine en al wat mee rijd)
Je kan dan makkelijker volgen zonder dat je de ploeg of weg kwijt raakt door dat mede weg gebruikers er tussen gaan rijden.
Dit is een praktijk voorbeeld van het belang van herkenbare verkeersregelaars auto's.
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: BVR den haag link=msg=1211393 date=1382191635
ik rijd regelmatig met collegas mee in herkenbaare maar ook onherkenbare. Auto's.
En de herkenbare krijgen duidelijk meer ruimte en voorrang dan onherkenbare auto's.
zeker als je achter werk verkeer rijd naar de volgende werkplek( asfalt reparatieploeg met freesmachine veeg wagen en asfalteer machine en al wat mee rijd)
Je kan dan makkelijker volgen zonder dat je de ploeg of weg kwijt raakt door dat mede weg gebruikers er tussen gaan rijden.
Dit is een praktijk voorbeeld van het belang van herkenbare verkeersregelaars auto's.
Ik noem het een praktijk voorbeeld van vrijheden nemen die je eigenlijk niet hebt. Wat boeit het als je je ploeg kwijt raakt? Je kan toch zelf navigeren...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: BVR den haag link=msg=1211393 date=1382191635

On topic merk ik wel degelijk het belang van gemarkeerde autos.
al is het met bordje verkeersregelaar/werkverkeer en een pit op het dak.

ik rijd regelmatig met collegas mee in herkenbaare maar ook onherkenbare. Auto's.
En de herkenbare krijgen duidelijk meer ruimte en voorrang dan onherkenbare auto's.
zeker als je achter werk verkeer rijd naar de volgende werkplek( asfalt reparatieploeg met freesmachine veeg wagen en asfalteer machine en al wat mee rijd)
Je kan dan makkelijker volgen zonder dat je de ploeg of weg kwijt raakt door dat mede weg gebruikers er tussen gaan rijden.
Dit is een praktijk voorbeeld van het belang van herkenbare verkeersregelaars auto's.

Geef mij eens één goede reden waarom een verkeersregelaar onderweg naar z'n klus meer voorrang zou moeten krijgen dan de loodgieter die nog even snel een klus moet afmaken?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: -Joost- link=msg=1212273 date=1382366520
Geef mij eens één goede reden waarom een verkeersregelaar onderweg naar z'n klus meer voorrang zou moeten krijgen dan de loodgieter die nog even snel een klus moet afmaken?
Om het sterker te maken: een bedrijfswagen van een netbeheerder onderweg naar een gaslek met alle gevolgen van dien moet zich gewoon aan de regels houden terwijl de brandweer ondertussen met prio 1 erop afrijdt ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Ik merk zelf wel dat er idd mensen wel eens willen wachten voor je (dus voorrang verlenen zonder dat je dat hebt) omdat ze het vermoeden hebben dat je bij een bepaalde groep werkverkeer hoort. (welk dan net daarvoor de straat op gedraaid is)
Ook zie ik vaker dat de opvallende auto's eerder in de drukte gelegenheid krijgen om bijvoorbeeld uit een p-vak te rijden dan een onopvallende

maar in mijn ogen het belangrijkste voordeel van opvallende auto's is dat mensen toch minder snel achter je aan rijden dan bij een "gewone" auto
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Citaat van: -Joost- link=msg=1212273 date=1382366520
Geef mij eens één goede reden waarom een verkeersregelaar onderweg naar z'n klus meer voorrang zou moeten krijgen dan de loodgieter die nog even snel een klus moet afmaken?


Dat staat er bij als je met een frees en asfalteerploeg werkt ga je soms een hele stad, dorp of zelf een regio.
De plekken zijn dan niet altijd even duidelijk te vinden dus is het dan van belang om bij de ploeg te blijven.
Daarnaast moet de ploeg soms op gevaarlijke plekken staat waarze zonder vkr niet mogen werken.
Als ze dan moetten wachten kost dat tijd en geld.
Soms mag het werk dan niet eens door gaan van wegen de spits.

Wat demassel zegt merk ik ook idd

We nemen ook geen voorrang maar in bepaalde gevallen is het wel zo prettig als je het krijgt.
Met opvallende auto's krijg je dat toch eerder.
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Citaat van: BVR den haag link=msg=1212299 date=1382370426

Dat staat er bij als je met een frees en asfalteerploeg werkt ga je soms een hele stad, dorp of zelf een regio.
De plekken zijn dan niet altijd even duidelijk te vinden dus is het dan van belang om bij de ploeg te blijven.
Daarnaast moet de ploeg soms op gevaarlijke plekken staat waarze zonder vkr niet mogen werken.
Als ze dan moetten wachten kost dat tijd en geld.
Soms mag het werk dan niet eens door gaan van wegen de spits.

Wat demassel zegt merk ik ook idd

We nemen ook geen voorrang maar in bepaalde gevallen is het wel zo prettig als je het krijgt.
Met opvallende auto's krijg je dat toch eerder.



Das mooi dan draai je het gewoon om eerst afzetting en vkr ter plaatse en dan komen de freesploeg en asfalt ploeg. En idd kun je gewoon je Tom Tom aanzetten en dan kom jij er ook. O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Dat zou idd het beste zijn.
Proberen we ook te doen.

Helaas is er soms geen adres bekend alleen een straatnaam.
Of zijn er 4 plekken in die straat waar ze gaan werken soms kunnen ze zelf ook de exacte plek niet gelijk vinden.
Maar het is op het moment zo druk voor die ploegen dat ze niet kunnen of willen wachten op ons.
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze