Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 85002 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Tja, als de organisatie zo beroerd is, helpen alle strepen van de wereld natuurlijk niet.......


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Berger link=msg=1212313 date=1382374151
Tja, als de organisatie zo beroerd is, helpen alle strepen van de wereld natuurlijk niet.......
En heeft het ook geen nut om te gaan lopen stressen vanwege tijdsdruk. En als ze niet willen wachten, prima toch? Dat is hun probleem. Nog steeds geen reden om meer recht op voorrang te krijgen. ::)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: BVR den haag link=msg=1212299 date=1382370426

Dat staat er bij als je met een frees en asfalteerploeg werkt ga je soms een hele stad, dorp of zelf een regio.
De plekken zijn dan niet altijd even duidelijk te vinden dus is het dan van belang om bij de ploeg te blijven.
Daarnaast moet de ploeg soms op gevaarlijke plekken staat waarze zonder vkr niet mogen werken.
Als ze dan moetten wachten kost dat tijd en geld.
Soms mag het werk dan niet eens door gaan van wegen de spits.

En dat is bij een normale organisatie niet zo? Er zijn weinig plekken waar je überhaupt mag komen met je VKR wagen omdat het niet strikt noodzakelijk is om met je auto in de buurt te staan van de klus (m.b.t. ontheffingen).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1212302 date=1382370643
Das mooi dan draai je het gewoon om eerst afzetting en vkr ter plaatse en dan komen de freesploeg en asfalt ploeg. En idd kun je gewoon je Tom Tom aanzetten en dan kom jij er ook. O0

Dit werkt wel op grotere wegen, maar BBK werkt dit niet. Net als onder de kruizen doorrijden, bij een geplaatste afzetting blijft ook iedereen de afzetting verplaatsen. Want "ik moet daar zijn". :(

Citaat van: Berger link=msg=1212313 date=1382374151
Tja, als de organisatie zo beroerd is, helpen alle strepen van de wereld natuurlijk niet.......
Als iedereen zich aan afzettingen zouden houden zouden VKR's niet nodig zijn. Maar ook bergers "moeten" ergens zijn en rijden vervolgens, omdat ze ontheffing hebben, over net gelegd asfalt met hun zware voertuigen.  :'( En dus zijn de VKR's daar die gaan weer boven de ontheffing en beschermen zo het werk.  O0 Mooi voorbeeld waar geen VKR's stonden was bij de afsluiting van de oprit A10/S113 Diemen. Daar gingen vrachtauto's langs de hekken om op de oprit te wachten tot 05:00 dat de weg weer open zou gaan. Die oprit was net geasfalteerd en dat mocht dus weer overnieuw.  :-\ Dat heeft veel geld gekost, maar de wegbeheerder wilde geen VKR's op delen van de snelweg toestaan en op- afritten behoren tot de snelweg. Nodeloos te zeggen dat de wegbeheerder snel van dat idee af was.  ::)
En de uniformheid (strepen) geeft alleen een beroepsgroep aan meer/minder niet. O0

Citaat van: Peter71 link=msg=1212331 date=1382377979
En heeft het ook geen nut om te gaan lopen stressen vanwege tijdsdruk. En als ze niet willen wachten, prima toch? Dat is hun probleem. Nog steeds geen reden om meer recht op voorrang te krijgen. ::)
Voorrang of verandering van de regels hoeft ook niet. Het gaat erom dat men in de gaten heeft dat het voertuig bij de wegwerken hoort en dus bijvoorbeeld ook ineens met knipperlichten aan kan gaan stilstaan om een afzetting voor het voertuig op de weg te kunnen trekken waarbij het voertuig een buffer is voor de VKR. Want geloof het of niet, als je bezig bent met een hek op de weg te trekken willen ze je al het leven uitrijden om toch nog net er langs te kunnen rijden.  >:(

Citaat van: kaasje link=msg=1212423 date=1382430677
En dat is bij een normale organisatie niet zo? Er zijn weinig plekken waar je überhaupt mag komen met je VKR wagen omdat het niet strikt noodzakelijk is om met je auto in de buurt te staan van de klus (m.b.t. ontheffingen).
Bij deze werken ligt er gewoon een ontheffing van de wegbeheerder in het voertuig, en veelal hebben we een doorlopende ontheffing van de wegbeheerder. Zo heb ik er meerdere voor meerdere werken: NUON, van Gelder, van der Lee, MNO, enz.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: HIT link=msg=1212455 date=1382437205
Dit werkt wel op grotere wegen, maar BBK werkt dit niet. Net als onder de kruizen doorrijden, bij een geplaatste afzetting blijft ook iedereen de afzetting verplaatsen. Want "ik moet daar zijn". :(Als iedereen zich aan afzettigen zouden houden zouden VKR's niet nodig zijn. Maar ook bergers "moeten" ergens zijn en rijden vervolgens omdat ze ontheffing hebben over net gelegd asfalt met hun zware voertuigen. En de strepen geven alleen een beroepsgroep aan meer/minder niet.Voorrang of verandering van de regels hoeft ook niet. Het gaat erom dat men in de gaten heeft dat het voertuig bij de wegwerken hoort en dus bijvoorbeeld ook ineens met knipperlichten aan kan gaan stilstaan om een afzetting voor het voertuig op de weg te kunnen trekken waarbij het voertuig een buffer is voor de VKR. Bij deze werken ligt er gewoon een ontheffing van de wegbeheerder in het voertuig, en veelal hebben we een doorlopende ontheffing van de wegbeheerder. Zo heb ik er meerdere voor meerdere werken: NUON, van Gelder, van der Lee, MNO, enz.
Zover ik weet (en ik heb er laatst over gehad met de hoofd veiligheid van onze organisatie) wordt deze vergunning nooit afgegeven. Wat wel wordt afgegeven is een 'papiertje' waarop eigenlijk wordt meegedeeld dat de betrokkene de regels overtreedt omdat er werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Dit is vastgelegd in één of ander artikel.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kaasje link=msg=1212456 date=1382437487
Zover ik weet (en ik heb er laatst over gehad met de hoofd veiligheid van onze organisatie) wordt deze vergunning nooit afgegeven. Wat wel wordt afgegeven is een 'papiertje' waarop eigenlijk wordt meegedeeld dat de betrokkene de regels overtreedt omdat er werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Dit is vastgelegd in één of ander artikel.
Als ik eraan denk zal ik hem kopieren ( want ik vergeet nog al eens iets terug in het voertuig te leggen  998765 iets met ouder worden ) Maar er staat mooi boven "ontheffing" / "Vrijstelling" en eronder staat voor wie en door wie.

Overigens heb ik die van RWS al eens gepost:
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: HIT link=msg=1212464 date=1382438036
Als ik eraan denk zal ik hem kopieren ( want ik vergeet nog al eens iets terug in het voertuig te leggen  998765 iets met ouder worden ) Maar er staat mooi boven "ontheffing" / "Vrijstelling" en eronder staat voor wie en door wie.

Overigens heb ik die van RWS al eens gepost:

Nog steeds blijft de inhoud het zelfde, het gaat om het absoluut noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een werkzaamheden. VKR's hebben een gezond stel benen dus kan er zelden daarop worden beroepen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Citaat van: kaasje link=msg=1212467 date=1382438460
Nog steeds blijft de inhoud het zelfde, het gaat om het absoluut noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een werkzaamheden. VKR's hebben een gezond stel benen dus kan er zelden daarop worden beroepen.


Beste kaasje,

Ik krijg sterk de indruk dat jij zo diender bent van Hollands midden die laatst mij collega een bekeuring gaf over iets op de vluchtstrook,en dan gewoon ook nog schrijven :(.

Verdiep je eerst in de ontheffingen/vrijstellingen van de wegbeheerders en kom dan terug met andere bewoording dan met van vkr heeft gezonde benen.

Maar het was helaas nutteloos om zo één uit te schrijven voor een gele jeep met alle ontheffingen die je collega of jij misschien wel niet eens nagekeken heb.

Gr. Blusdebrand
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1212514 date=1382452385

Beste kaasje,

Ik krijg sterk de indruk dat jij zo diender bent van Hollands midden die laatst mij collega een bekeuring gaf over iets op de vluchtstrook,en dan gewoon ook nog schrijven :(.

Verdiep je eerst in de ontheffingen/vrijstellingen van de wegbeheerders en kom dan terug met andere bewoording dan met van vkr heeft gezonde benen.

Maar het was helaas nutteloos om zo één uit te schrijven voor een gele jeep met alle ontheffingen die je collega of jij misschien wel niet eens nagekeken heb.

Gr. Blusdebrand

Ik vind eigenlijk maar 1 ding leuk aan de bezwaren op die boete's, de vergoedingen die je indient vanwege tijdsverlies die zijn best leuk O0 Maar ik heb al eens tegen een rechter gezegd "Die vergoeding mag u van mij helemaal houden, als u de agent hier oproept en hem verteld hoe het in elkaar steekt". De rechter vond het een goed idee, maar niet uitvoerbaar.  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: BVR den haag link=msg=1212299 date=1382370426
We nemen ook geen voorrang maar in bepaalde gevallen is het wel zo prettig als je het krijgt.
Met opvallende auto's krijg je dat toch eerder.

Dat vind ik ook prettig inderdaad, de loodgieter en de bakker ook O0 Ik zie dit nou niet als onderbouwing waarom een VKR striping zou moeten voeren.

Om even een vergelijking te maken: medisch specialisten en brandweermannen rijden ook gewoon in hun eigen auto naar het ziekenhuis of de kazerne bij spoedgevallen. Die mogen van mij alle toeters en bellen krijgen die ze nodig denken te hebben. Het maakt mij bijzonder weinig uit of een verkeersregelaar de weg niet kan vinden...