Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 84287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: -Joost- link=msg=1212577 date=1382465230
Dat vind ik ook prettig inderdaad, de loodgieter en de bakker ook O0 Ik zie dit nou niet als onderbouwing waarom een VKR striping zou moeten voeren.

Om even een vergelijking te maken: medisch specialisten en brandweermannen rijden ook gewoon in hun eigen auto naar het ziekenhuis of de kazerne bij spoedgevallen. Die mogen van mij alle toeters en bellen krijgen die ze nodig denken te hebben. Het maakt mij bijzonder weinig uit of een verkeersregelaar de weg niet kan vinden...

Reden waarvan ik denk dat een vkr striping zou mogen hebben...
Wanneer ik lees dat bij sommige vkrbedrijven ook opgeroepen zouden kunnen worden bij incidenten.
Waarbij deze dan ter attentie waarde naar het incident kan komen. Om bijvoorbeeld een weg af te sluiten. Een persoon wil men nog wel eens om heen rijden maar als er een auto staat word dit toch wat lastiger.

Zelf ben ik als evenementen verkeersregelaar laatst actief geweest bij een hardloopwedstrijd. Echter kreeg ik een melding of ik naar een zijstraat wou gaan omdat daar geen vkr maar een dranghek op de weg stond waarbij het verkeer omheen reed.
Toen ik tp kwam zag ik gelijk al een voertuig deze passeren. Doordat ik mijn auto overdwars over de weg zetten voor zijn auto kon deze geen kant verder meer op en moest deze wel keren. Echter was dit overdag en was mijn auto met signaalverlichting goed zichtbaar. Echter was dit in de avond uren met striping verduidelijkt van hier is iets aan de hand en kijk uit..

Een pro vkr zal bij velen evenementen / incidenten opgeroepen kunnen worden waardoor het erg makkelijk is om een auto in fend-off op straat te kunnen zetten.

Aangezien ik als evenementen vkr hier puur in eigen gemeente actief ben vind ik het niet nodig voor mijzelf... maar er zijn natuurlijk andere gemeentes waarbij het wel prettiger zou kunnen zijn. En omdat al die stripes e.d. voor mijn auto niet echt noodzakelijk is ben ik maar aan het bekijken voor een magneetbord waarbij het duidelijk is dat ik een vkr ben en dat ik mijn prive auto daarvoor inzet met als volg dat wanneer ik geen "dienst" hebt (zal het maar even zo benoemen) dan gaat de magneetplaat eraf en ligt deze netjes bij de lichtbalk in de achterbak. Zodat wanneer het echt noodzakelijk zou kunnen zijn ik hem zou kunnen pakken... geen nood... geen toestemming... geen bord... en dat geldt ook voor de overige lampjes :)

(al zijn de spots op de balk wel erg makkelijk bij nacht-geocaching)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1212514 date=1382452385

Beste kaasje,

Ik krijg sterk de indruk dat jij zo diender bent van Hollands midden die laatst mij collega een bekeuring gaf over iets op de vluchtstrook,en dan gewoon ook nog schrijven :(.

Verdiep je eerst in de ontheffingen/vrijstellingen van de wegbeheerders en kom dan terug met andere bewoording dan met van vkr heeft gezonde benen.

Maar het was helaas nutteloos om zo één uit te schrijven voor een gele jeep met alle ontheffingen die je collega of jij misschien wel niet eens nagekeken heb.

Gr. Blusdebrand
Nee dat was ik niet. Ik werk zelf voor een organisatie die gebruik maakt van ontheffingen en ik ken ook deze verhalen. Wat ik alleen zeg is dat er te vaak onterecht gebruik wordt gemaakt van deze ontheffing. Bijv: je auto dicht bij je werkzaamheden neerzetten omdat je dan makkelijk er iets uit kan pakken is geen reden
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kaasje link=msg=1212771 date=1382511086
Nee dat was ik niet. Ik werk zelf voor een organisatie die gebruik maakt van ontheffingen en ik ken ook deze verhalen. Wat ik alleen zeg is dat er te vaak onterecht gebruik wordt gemaakt van deze ontheffing. Bijv: je auto dicht bij je werkzaamheden neerzetten omdat je dan makkelijk er iets uit kan pakken is geen reden

Het spijt me voor jou, maar dit is dus wel een reden voor sommige beroepen.  :)

En om het heel bot te zeggen, als dit je standpunt is kan de agent dus ook zijn auto netjes op een parkeerplaats zetten als hij geen oproep heeft. Maar ook deze maakt gebruik van zijn vrijheden om een auto voor de deur te zetten onder het mom van "ik kan worden opgeroepen". Terwijl deze groep juist fit hoort te zijn volgens hun eigen reglementen en kunnen dus ook goed hardlopen. O0
Niet dat ik achter dat standpunt sta.

Maar wat is nou het probleem? De meeste bedrijven willen graag een uniforme uitstraling van voertuigen voor de veiligheid, niet voor bevoegdheden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: HIT link=msg=1212805 date=1382520991
Het spijt me voor jou, maar dit is dus wel een reden voor sommige beroepen.  :)

En om het heel bot te zeggen, als dit je standpunt is kan de agent dus ook zijn auto netjes op een parkeerplaats zetten als hij geen oproep heeft. Maar ook deze maakt gebruik van zijn vrijheden om een auto voor de deur te zetten onder het mom van "ik kan worden opgeroepen". Terwijl deze groep juist fit hoort te zijn volgens hun eigen reglementen en kunnen dus ook goed hardlopen. O0
Niet dat ik achter dat standpunt sta.

Maar wat is nou het probleem? De meeste bedrijven willen graag een uniforme uitstraling van voertuigen voor de veiligheid, niet voor bevoegdheden.
Ja maar goed, daar heb je het argument 'ik moet weg kunnen'. Maar ik weet daar wordt veel misbruik van gemaakt. Ik spreek ook niet namens de politie, ik spreek namens mezelf ;)

Wat ik zelf vaak zie binnen mijn organisatie is dat de bedrijfswagens op stoepen, fietspaden en rijbanen worden geparkeerd, aan het begin van de dag worden de materialen eruit gehaald en aan het einde van de dag of na een paar uur rijden ze weer weg. Zet dan gewoon je auto/bus in een parkeervak en loop een stukje, niks mis mee. Zelfde voor wagens bij wegwerkzaamheden en van verkeersregelaars dus! In Rotterdam zijn ook een hoop werkzaamheden, steevast zie je een VKR wagen in de buurt staan, vaak op de stoep of fietspad. Ik zie geen reden, pure luiheid/gemakzucht.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kaasje link=msg=1212833 date=1382526158
Ik zie geen reden, pure luiheid/gemakzucht.

Of gewoon geen parkeerplaats op het moment van aankomst? En ook die redenering strookt met de vrijstellingen/ontheffingen.

Ik weet wat je bedoeld en ik vind ook dat dat anders  moet, maar ik ga ook uit van het goede in de redenering niet altijd van het slechte. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: HIT link=msg=1212865 date=1382531422
Of gewoon geen parkeerplaats op het moment van aankomst? En ook die redenering strookt met de vrijstellingen/ontheffingen.

Ik weet wat je bedoeld en ik vind ook dat dat anders  moet, maar ik ga ook uit van het goede in de redenering niet altijd van het slechte. O0
Volgens mij (maar ik heb het niet voor me liggen) staat er in de ontheffing dat het noodzakelijk moet zijn voor het uitvoeren van werkzaamheden, parkeerplaats valt daar dus juist niet onder. Maar zoals ik laatst bij een workshop heb aangegeven, op een 10 meter stoep kan je best in een hoekje je voertuig neerzetten, op een fietspad heb je niks te zoeken, zelfs niet met een ontheffing. Er is vaak, erg vaak sprake van hinder en niet absoluut noodzakelijk. Prima als je die ruimte wil opzoeken maar zoals wij van de blauwen ook weten, accepteer t ook als je dan een keer door de mand valt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: kaasje link=msg=1212873 date=1382532335
Volgens mij (maar ik heb het niet voor me liggen) staat er in de ontheffing dat het noodzakelijk moet zijn voor het uitvoeren van werkzaamheden, parkeerplaats valt daar dus juist niet onder. Maar zoals ik laatst bij een workshop heb aangegeven, op een 10 meter stoep kan je best in een hoekje je voertuig neerzetten, op een fietspad heb je niks te zoeken, zelfs niet met een ontheffing. Er is vaak, erg vaak sprake van hinder en niet absoluut noodzakelijk. Prima als je die ruimte wil opzoeken maar zoals wij van de blauwen ook weten, accepteer t ook als je dan een keer door de mand valt.
Buiten het feit dat er meerdere type's van ontheffing/vrijstelling zijn, dus ook qua noodzaak, werk ik vaak vanuit het veiligheidsstandpunt vanaf het fietspad. Fietsers komen nu eenmaal minder hard aan als auto's. Als ik een vanaf het fietspad/voetpad mijn verkeersborden kan zetten dan blijf ik weg van de rijbaan. En ja dan sta ik in de weg voor sommige fietsers, en loop ik de kans op een kras op het voertuig maar ik breng wel mijn eigen broodtrommeltje thuis.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Citaat van: kaasje link=msg=1212873 date=1382532335
Volgens mij (maar ik heb het niet voor me liggen) staat er in de ontheffing dat het noodzakelijk moet zijn voor het uitvoeren van werkzaamheden, parkeerplaats valt daar dus juist niet onder. Maar zoals ik laatst bij een workshop heb aangegeven, op een 10 meter stoep kan je best in een hoekje je voertuig neerzetten, op een fietspad heb je niks te zoeken, zelfs niet met een ontheffing. Er is vaak, erg vaak sprake van hinder en niet absoluut noodzakelijk. Prima als je die ruimte wil opzoeken maar zoals wij van de blauwen ook weten, accepteer t ook als je dan een keer door de mand valt.


Hoi kaasje,

Wij hebben autosnelwegen waarbij ik soms zelfs over het fietspad daar bij kan komen en dat doen wij ook als het uiterste noodzaak betreft en zeker de rest van de hulpdiensten doen dat bij incidenten,alleen wij als wissen doen ook soms inspectie op het fietspad voor iets vanuit zijnde wegbeheerder,en zetten auto daar ook neer en ben toch heel benieuwd welke diender daar voor schrijft,ik weet het wel BOA's en dienders die niet weten wat ze doen en dan gewoon schrijven.

En dan word de zaak aangekaart bij onze mooie rechtstpraak en dan is het gelijk kwijtschelden maar ze moeten die dienders ene boa's eens weten wat ze doen.

En ik ben het ermee eens dat er aannemers bij ons ook misbruik ervan maken en ik doe dat met het verhaal 'je weet het wel' en ze kunnen vertrekken.

En zeker de vkr bedrijven die denken dat ze ook de vluchtstrook mogen gebruiken omdat ze naar een klus moeten waarvan ze zelf niet weten waar  0098,die mogen ze aanpakken onnodig gebruik maken van vluchtstrook. En nee HIT niet de bots die heb ik dan nodig  098uo 098uo
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Als ik als VKR werk, dan zet ik mijn voertuig ook zo dichtbij mogelijk. Waarom? Zodat ik snel eten en drinken uit de auto kan halen en het niet nat wordt als het bijvoorbeeld gaat regenen. Dit gaat dan op bij langere klussen van 8 a 12 uur, bij kortere van bijvoorbeeld 2 uurtjes, dan zoekt ik een parkeerplaats op, omdat eten en drinken dan vaak niet nodig is.
Ook het snel bij de hand hebben van bijvoorbeeld regenkleding is dan makkelijk.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: HIT link=msg=1212942 date=1382543392
Buiten het feit dat er meerdere type's van ontheffing/vrijstelling zijn, dus ook qua noodzaak, werk ik vaak vanuit het veiligheidsstandpunt vanaf het fietspad. Fietsers komen nu eenmaal minder hard aan als auto's. Als ik een vanaf het fietspad/voetpad mijn verkeersborden kan zetten dan blijf ik weg van de rijbaan. En ja dan sta ik in de weg voor sommige fietsers, en loop ik de kans op een kras op het voertuig maar ik breng wel mijn eigen broodtrommeltje thuis.  O0
Met dit standpunt, het plaatsen van verkeersborden, kan ik mij wel vinden in het feit dat je liever op het fietspad werkt dan op de rijbaan.
Ik kan mij niet vinden in, laten we het gemakzucht noemen, het feit dat een vkr zijn voertuig op het fietspad of voetpad parkeert.
Citaat van: kaasje link=msg=1212873 date=1382532335
Volgens mij (maar ik heb het niet voor me liggen) staat er in de ontheffing dat het noodzakelijk moet zijn voor het uitvoeren van werkzaamheden, parkeerplaats valt daar dus juist niet onder.
Dit snap ik dus helemaal niet. Als de auto geparkeerd staat, kan je het verkeer niet regelen?

De keuze's in het parkeren van het voertuig zijn niet vaak niet volgen. Vanmorgen vroeg kwam ik ook op een locatie waar het verkeer geregeld werd door vkr. De auto was, op de rijbaan, vlak na een onoverzichtelijke bocht op de rijbaan geparkeerd. Aan de andere kant van de weg lag een benzinestation met parkeerplaatsen en een hotel met een parkeerplaats. Het enige voordeel was dat de auto striping had maar dat zag je pas als je er bijna opgereden was.