Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83496 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: HIT link=msg=1213497 date=1382698857
Als hij daar in de berm staat naast de uitrit.... Dan verplaatst hij juist een probleem naar een punt waar niemand er last van heeft. Hij mag hier namelijk ook gewoon op de rijbaan parkeren langs de stoeprand heen alwaar hij juist wel in de weg staat.  O0

Maar wat is nou het probleem? Dat je met een fiets om een auto heen moet als hij/zij staat te laden en lossen of dat hij/zij bezig is met werk en niet ergens anders zijn auto neer zet??? Daar is dat stuur toch ook voor?
Ja, natuurlijk zijn er situatie's waar het anders kan. En ik zou ook niet de eerste zijn die zegt als het anders kan bekeuren. Maar ik zou het ook zinnig vinden als elke agent of BOA die een pv hiervoor uitschrijft welke onterecht blijken dit ook te horen krijgt en hier wat mee doet.  O0
Ik vind het ook niet leuk om elke keer tijd kwijt te zijn aan een bezwaar ook al krijg ik die tijd vergoed.  O0
Of gewoon in een parkeervak zoals bedoelt is als je naar de ontheffing bekijkt, hoe moeilijk is het? Volgens mij is het meer een gevalletje 'kijk bij belangrijk zijn'. Er zijn een dozijn redenen te verzinnen waar het misschien wel terecht is maar als je zegt 'ik parkeer hem in de buurt anders worden mijn boterhammetjes nat' dan ben je wél verkeer bezig.

Het probleem is dat je dan als fietser de rijbaan op moet waar auto's en vrachtwagens rijden, snelheidsverschil is +- 35 tot 40 km/h. Tel uit je winst. Wees dan gewoon de held, je mag toch gebruik maken van je ontheffingen? Zet dan je auto gewoon op de rijbaan neer. Fietspad is voor fietsers, it's all in the name  O0
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Blijkbaar vinden Hit en Sylvester het heel normaal om het voertuig ergens neer te zetten waar het niet hoort/cq in strijd is met de ontheffing.
Nu verander ik de tekst op het gevoerde voertuig. De bestuurder van dat voertuig is ook 8 tot 12 uur aan het werk en heeft geen toilet naast zijn werkplek. Toch is het asociaal als deze bestuurder zijn voertuig daar neerzet.
Ik verander het voertuig even in;


Ik durf te wedden dat het niet geaccepteerd wordt als dit voertuig op dezelfde wijze geparkeerd staat.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Ik merk dat de meeste tegens toch de voorbeelden aanhaalt die echt niet kunnen.
Zoals oa sylvester en Hit zelf ook ook al aangeven.
Tuurlijk zijn gevallen waarbij de auto ook anders neergezet kan worden, maar er zijn ook genoeg
gevallen te bedenken waarbij het officieel niet mag en toch de vkr dicht bij zijn auto kan zijn zonder overlast/gevaar/hinde
veroorzaakt met zijn/haar auto
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Bert65 link=msg=1213778 date=1382741252
Blijkbaar vinden Hit en Sylvester het heel normaal om het voertuig ergens neer te zetten waar het niet hoort/cq in strijd is met de ontheffing.
Dus gewoon parkeren langs de rijbaan zolang er geen parkeerverbod is?


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Citaat van: DeMassel link=msg=1213830 date=1382772943
Ik merk dat de meeste tegens toch de voorbeelden aanhaalt die echt niet kunnen.
Zoals oa sylvester en Hit zelf ook ook al aangeven.
Tuurlijk zijn gevallen waarbij de auto ook anders neergezet kan worden, maar er zijn ook genoeg
gevallen te bedenken waarbij het officieel niet mag en toch de vkr dicht bij zijn auto kan zijn zonder overlast/gevaar/hinde
veroorzaakt met zijn/haar auto
Daar zit nou juist de kern van het commentaar. Als het niet mag, mag het niet. Jantje van op de hoek niet, de loodgieter niet, de chirurg niet en dus ook de VKR niet. Dan moet men niet gaan roepen "het kan hier best en ik vind het handig om mijn auto in de buurt te hebben", want dat vinden Jantje,  de loodgieter en de chirurg ook. Maar als iedereen het gaat doen dan is het wel een probleem. En als de VKR het mag, waarom die anderen dan niet?

Nou, omdat de wet zegt dat het niet mag. En de wet zegt ook dat de VKR het niet mag. OF hij moet z'n werk niet uit kunnen voeren zonder die auto ernaast. Maar er zijn maar verdomd weinig situaties waarin je niet met je handen kunt zwaaien zonder je auto naast je in de berm... Dat is wat "de tegens" proberen duidelijk te maken...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


BVR den haag

  • verkeersregelaar, medewerker tramspoorveiligheid
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Even hier op in haken.
Wij staan de afgelopen tijd regelmatig op de kruising lozerlaan/escamplaan omdat de vri steedser uit klapt.
Er is daar nergens parkeerplek.
Of je moet het industrieterrein op.
Om dat het in dit geval een spoeddienst is zetten we ze dan op een brede stoep met nog ruimte voor de voetgangers.

Wat is jullie mening dan over dit soort
situaties kapotte vri, defecte brug,  vallende voorwerpen e.d.
Ik heb het gevoel dat de vkr onderschat word in wat we doen en waarom we ergens staan.
En dat is jammer
Soms heb ik het idee dat er in nederland als je een auto koopt. Gelijk een rijbewijs erbij kado krijgt. Kom op je wilt me toch niet zeggen dat al deze


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: BVR den haag link=msg=1213893 date=1382791622
Even hier op in haken.
Wij staan de afgelopen tijd regelmatig op de kruising lozerlaan/escamplaan omdat de vri steedser uit klapt.
Er is daar nergens parkeerplek.
Of je moet het industrieterrein op.
Om dat het in dit geval een spoeddienst is zetten we ze dan op een brede stoep met nog ruimte voor de voetgangers.

Wat is jullie mening dan over dit soort
situaties kapotte vri, defecte brug,  vallende voorwerpen e.d.
Ik heb het gevoel dat de vkr onderschat word in wat we doen en waarom we ergens staan.
En dat is jammer
Zo moeilijk is je casus niet. Zijn VKR een hulpdienst? Neen. Als er echt een gevaarlijke situatie is dan moet de politie de situatie veiligstellen in afwachting van jullie. Geen politie? Dan is blijkbaar de urgentie ook niet hoog (en dus dan die verantwoordelijkheid niet op je nemen) en kan je dus gewoon je auto een stuk verderop neerzetten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: BVR den haag link=msg=1213893 date=1382791622
Even hier op in haken.
Wij staan de afgelopen tijd regelmatig op de kruising lozerlaan/escamplaan omdat de vri steedser uit klapt.
Er is daar nergens parkeerplek.
Of je moet het industrieterrein op.
Om dat het in dit geval een spoeddienst is zetten we ze dan op een brede stoep met nog ruimte voor de voetgangers.

Wat is jullie mening dan over dit soort
situaties kapotte vri, defecte brug,  vallende voorwerpen e.d.
Ik heb het gevoel dat de vkr onderschat word in wat we doen en waarom we ergens staan.
En dat is jammer
Nergens parkeerplek? Ruimte zat! Je moet eens een rondje rijden en dan kan je binnen 100 meter een plekkie vinden!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Haageneesch link=msg=1213919 date=1382797025
Nergens parkeerplek? Ruimte zat! Je moet eens een rondje rijden en dan kan je binnen 100 meter een plekkie vinden!
En uiteraard even wat geld in de parkeermeter stoppen. >:D 998765


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Peter71 link=msg=1213923 date=1382797315
En uiteraard even wat geld in de parkeermeter stoppen. >:D 998765
In Den Haag betaal je je zeker scheel per uur?