Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83414 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik denk momenteel sterk aan een kleuterkleurplaat...het zal de vermoeidheid wel zijn.  ;)


sylvester1986

  • Gast
Ik heb het ook op de meest simpele manier gemaakt ;) ;D


sylvester1986

  • Gast
Dit lijkt me ook wel wat.
De pijlen geven de richting aan, mocht je fend-ff staan en de pijlen wijzen tevens naar het bordje 'verkeersregelaar' en weten de weggebruikers met wie te maken hebben.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Zeg eens eerlijk, jij vind de argumentatie dat de ruiterwisser zwart zijn wel van een bepaald niveau?
Hoe serieus zou ik zijn met oranje spiegels, ruiterwissers en dak? Duh.... O0
Ik wilde alleen aantonen dat het kiezen van een zwarte deksel helemaal niets met rouw te maken heeft, aangezien ongeveer 10 tot 20 % van je auto zwart is, en dat laat je allemaal ook niet overspuiten. Maar 1 klein dekseltje...? sorry dat het niet duidelijk was  :-X

Jouw overige argumenten:
Citaat
Rood niet, omdat we ooit begonnen zijn met gele voertuigen waarbij de striping in oranje het mooiste was.
Ooit eens een gele auto gehad, daarom nu geen rode deksel op een witte auto?  :-X

Citaat
Met Amber kappen worden de auto's erg oranje.
Ik zie nog steeds het probleem niet echt. Alles komt dus eigenlijk hierop neer: "ik vind het niet mooi"


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Ik heb de discussie met interesse gevolgd en tot nu toe met grote moeite mijzelf kunnen weerhouden van een reactie. Maar ik kan me niet langer inhouden  >:D

In de afgelopen jaren zijn de verkeersregelaarsbedrijven als paddestoelen uit de grond geschoten (en dan praat ik ergens vanaf 2005 met een absolute hype sinds de nieuwe Regeling vanaf 2009). Ik heb in die jaren tot nu aan toe veel verschillende bedrijven aan het werk gezien en met diverse eigenaren/directeuren een praatje gemaakt. Als kritisch adviseur vind ik het dan ook heel aardig om eens te kijken naar dienstauto's, bedrijfskleding, uitrusting en dergelijke, en vooral waarom dat zo is. Dan zie je zo van alles voorbij komen waar op zijn minst wat vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. Een paar voorbeeldjes...

De oranje/witte parka. Opgegeven reden: het oranje vlak op de borst contrasteert goed met de witte boven- en onderzijde en dat is 's nachts beter zichtbaar.

De zwarte broek. Opgegeven reden: als verkeersregelaar loop je in het werkvak en daar kan je broek snel vuil van worden. Met een zwarte broek zie je dat niet zo snel.

Witte motorfiets met blauwe strepen. Opgegeven reden: ik rijd elk jaar met een wielerkoers mee en dan wil ik wel goed opvallen.

De pantalon met bies. Opgegeven reden: onze verkeersregelaars hebben veel discipline en uitstraling. De pantalon is daarvan het bewijs.

Epauletten op de schouder. Opgegeven reden: onze opdrachtgever kan dan aan de epauletten herkennen dat het een verkeersregelaar is.

Koppel met handboeien en spray. Opgegeven reden: onze verkeersregelaars krijgen steeds vaker te maken met agressie. Wij hopen dat zo te voorkomen.

En de mooiste: een kladblokje met politielogo net uit het borstzakje laten kijken. Opgegeven reden: dan kan ik er goed en snel bij als er een doorrijder is...

Klinkt allemaal heel plausibel maar ik geloof er helemaal geen snars van. Deze verkeersregelaars c.q. verkeersregelaarsbedrijven wensen op de een of andere manier een op de politie gelijkende uitstraling te hebben, maar durven dat niet hardop te zeggen. Dat men op de politie wil lijken vind ik op zichzelf prima, als dat de manier is waarop je beter en veiliger het verkeer kunt regelen. Maar kom daar dan ook voor uit! Tot nog toe heb ik maar één persoon gesproken die daadwerkelijk zonder blikken of blozen durfde te beweren dat hij zijn mensen bewust een pak aan heeft getrokken dat op de politie lijkt. Je kunt er verder van vinden wat je wilt, maar hij draait er tenminste niet omheen.

Zo is het wat mij betreft ook met dat blauwe dekseltje van VKRC. Het blauwe dekseltje wekt zonder twijfel de indruk dat iets of iemand op de politie wil lijken. Als gezegd, prima. Maar in een professionele wereld kun je dan wat mij betreft niet aankomen met een argument als (vrij vertaald) "we wilden nog iets blauws op ons nieuwe voertuig en de enige mooie oplossing was een blauw dekseltje op de lichtbalk". Dat argument neemt niet de eerst ontstane indruk weg (het "ja, ja"-effect). En voor een professioneel bedrijf met goede intenties is dat dan toch jammer.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Even los van de vraag of het erg is dat sommige verkeersregelbedrijven op de politie willen lijken, wil ik tav de in de topic gestelde vraag ook een kleine duit in het zakje doen. Maarten is ooit in een ander topic met een kleurschema begonnen voor HV-voertuigen, wat ik later iets heb aangepast, en ik heb nu nog een rijtje toegevoegd met een idee over een VKR-schema (mét onderscheid tussen RWS of provinciale wegbeheerder-VKRs en particuliere). Ik ben benieuwd op jullie reacties  ^-^.

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Even los van de vraag of het erg is dat sommige verkeersregelbedrijven op de politie willen lijken, wil ik tav de in de topic gestelde vraag ook een kleine duit in het zakje doen. Maarten is ooit in een ander topic met een kleurschema begonnen voor HV-voertuigen, wat ik later iets heb aangepast, en ik heb nu nog een rijtje toegevoegd met een idee over een VKR-schema (mét onderscheid tussen RWS of provinciale wegbeheerder-VKRs en particuliere). Ik ben benieuwd op jullie reacties  ^-^.



Mag ik vragen wat je doel hiervan precies is?

De meeste van deze instanties hebben nu BZK striping in verschillende kleuren, Defensie en wegbeheerders zijn hier een uitzondering op. Defensie = Ministerie van Defensie, dus niet Ministerie BZK. Wegbeheerders hebben andere eisen aan hun voertuigen en daarom zijn die heel anders bestickert.

Waarom zouden particuliere verkeersregelaars op de overheidsinstanties moeten lijken? het LFR probeert dat op dit moment juist tegen te gaan.

En waar moet je dan de lijn trekken? Als particuliere verkeesregelaars een striping hebben die bijna gelijk is aan die van de overheid, waarom dan bijvoorbeeld EHBO verenigingen niet? of BHV-ploegen? Beveiligingsbedrijven? Brand preventie specialisten? Veiligheids adviseurs? Brandblusser onderhouds bedrijven? Ik denk dat er dan zelf incident fotograven zijn die ook mee willen doen.... Dus waar ligt de lijn?

Daarom is mijn mening: de BZK striping (of een vervanger daarvoor) is alleen voor dezelfde organisaties die ook blauwe zwaailichten mogen voeren. Iedereen die dat niet mag, moet andere striping.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


sylvester1986

  • Gast
Zo is het wat mij betreft ook met dat blauwe dekseltje van VKRC. Het blauwe dekseltje wekt zonder twijfel de indruk dat iets of iemand op de politie wil lijken.
Want? De brandweer kan het toch ook hebben?




kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Want? De brandweer kan het toch ook hebben?

C.q. officiële hulpdienst ;) Bij de brandweer laat het juist weer benadrukken dat het een hulpdienst is ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag