Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83385 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Volgens mij is het nog steeds de bedoeling van een verkeersregelaar om het verkeer te regelen en zich niet bezig te houden met mobiele telefoons die uit handen vallen, gordels die omgaan en de maximum snelheid.

Als verkeersregelaar hoef je je niet eens bezig te houden of mensen hun gsm vasthouden tijdens het rijden en het uit de handen laten vallen of dat
mensen hun gordel ineens om doen of de snelheid aanpassen. Dat soort dingen gebeuren vaak regelmatig "spontaan" voor zover je het spontaan kan noemen.
Zelf vaak genoeg gezien dat er een gsm ineens uit de hand valt ( lees: weggegooid wordt ) van de bestuurder of dat men ineens de gordel omdoet of snelheid aanpast.

Ik zie dan ook totaal geen enkele meerwaarde in van de verboden blauwe kap op het voertuig.
Het wekt andere verwachtingen op, men verwacht een hulpverleningsinstantie bij het zien van een blauwe kap op een lichtbalk.
Lijkt mij eerder een kwestie van zich niet verdiepen in wie is wat en wat mag de 1 wel en de ander niet.
Men moet niet iets verwachten maar weten wanneer ze wat moeten kunnen verwachten en hoe dat er uit hoort te zien maar dat is mijn mening.

Dat zal ook de reden zijn geweest om het te verbieden, een duidelijke lijn, geen blauw in de lichtbalk. In mijn ogen blijft het wannabee gedrag en voldoet een oranje/transparante kap prima voor het doel dat bereikt moet worden.

Als je op de pagina 4 onderaan + pagina 5 boven aan had gekeken dan had je onderstaande berichten gezien waarin het tegendeel staat vermeld.
De zaken die ik eruit wil lichten heb ik dik gemaakt.

Ik heb een vraag aan VKRC. Zou je misschien ook een betere foto van de lichtbalk zelf kunnen maken? Want ik zit deze discussie te volgen en heb van beide partijen nog niet echt hele sterke argumenten gehoord.
Behalve dan dat het bij de wet verboden is.

Hoi Pully,
Ik kan je aangeven dat hetgeen wij gebruiken wettelijk wel is toegestaan.

Zelf zie ik dat het niet gaat om een blauwe lichtbalk en is die deksel mijn inziens niet het lichtarmatuur zoals bedoeld in de wet.
Ik, als diender, zie er geen strafbaar feit in.

Pully, Laat ik het zo zeggen, want ik wil mensen niet op ideeën brengen  998765 Maar het OM en OvJ is het met jou laatste stelling eens.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Dat is mijns inziens een wel heel erg persoonlijke insteek van de opvatting "serieus genomen worden"
Is het het voertuig, of de verkeersregelaar, die serieus genomen moet worden? Zoals ik uit bovenstaande zin begrijp, hoe groter je auto, hoe meer je serieus genomen wordt? Dat kan toch niet zijn wat je bedoelt?

Zou het dan ook zo gelden voor de politie-scootertjes met vrolijke striping erop en bijbehorend pothelmpje, of is het toch echte de agent  zélf, die serieus genomen moet worden, zonder het vervoersmiddel waarmee hij zich begeeft.
Zo ook voor de verkeersregelaars, ze mogen niet eens vanuit, of middels, hun voertuig verkeerstekens geven dus als er al autoriteit uitgestraald moet worden is dat door de VKR zelf, níet door zijn vervoersmiddel, of dit nu een step, fiets, Smart, Transporter of HumVee is.

Mja, het was inderdaad een voorbeeld dat hetgeen niet in verhouding stond. Uit een voorgaande reactie maakte ik op dat de blauwe kap een compensatie is voor de smart.

De ene diender ziet er geen strafbaar feit in, de ander wel. Ben benieuwd naar een uitspraak mocht het zover komen.


Gast

  • Gast
Ja en daarom vind ik het ook triest dat daar wel 'jean de bouvrie'-vriendelijke blauwe kapjes op moeten die toch wel een flinke indruk geven van het verhaal wat jij hierboven beschrijft...

Sinds wanneer straalt een blauwe deksel (geen lens!) meer autoriteit uit, of heeft dat een autoriteitsverhogende factor? Op het geheel bekeken van het voertuig moet iemand wel blind zijn, of bewust blind willen zijn, dat een blauwe deksel het hele voertuig (rondom duidelijk als verkeersregelaar aangeduid) doet verwarren met een politie-voertuig.

Welke meningen we ook hebben, de tegenstanders, de neutralen, de voorstanders, de ongeïnteresseerden; VKRC heeft de nodige en juiste paden bewandeld en staat geheel in zijn recht.
Ik heb zelf óók een mening over die blauwe deksels, wat echter niet wil zeggen dat ik de energie en het onderzoekend vermogen van VKRC niet waardeer, waarmee wel is aangetoond dát de regelegeving niet sluitend is en wel ruimte laat voor blauwe deksels (let wel, geen lenzen).
Net zoals ik de inzet, energie en doorzettingsvermogen van KLF Grimmenstein Markt bewonder om ontheffingen te regelen voor zijn blauwe lenzen (let wel, geen deksels), waarover óók op dezelfde manier gediscussiëerd is.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Sinds wanneer straalt een blauwe deksel (geen lens!) meer autoriteit uit, of heeft dat een autoriteitsverhogende factor? Op het geheel bekeken van het voertuig moet iemand wel blind zijn, of bewust blind willen zijn, dat een blauwe deksel het hele voertuig (rondom duidelijk als verkeersregelaar aangeduid) doet verwarren met een politie-voertuig.

nou blijkbaar wel als we de verhalen over vallende telefoons en spontane gordels moeten geloven.

Maar even los van het feit of alles wel wettelijk goed in elkaar zit, is het wel wenselijk als je als verkeersregelaars voor agent aangezien wordt? ik lees een beetje tussen de regels door bij sommige dat ze dat als voordeel zien, maar wat is daar precies het voordeel van?

En hoe denken agenten er over dat verkeersregelaars voor hun aangezien worden? ik kan me voorstellen dat ze daar een mening over hebben...

En hoe denkt een gemiddelde verkeersdeelnemer er over dat ze ineens iets in hun spiegel zien wat op de politie lijkt maar dat na wat beter kijken niet is.... ik zou me er tog wel redelijk aan irriteren, laat staan de mensen die net hun telefoon weg hebben gegooid.....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Gast

  • Gast
En hoe denkt een gemiddelde verkeersdeelnemer er over dat ze ineens iets in hun spiegel zien wat op de politie lijkt maar dat na wat beter kijken niet is.... ik zou me er tog toch wel redelijk aan irriteren, laat staan de mensen die net hun telefoon weg hebben gegooid.....

Dat is het hele eieren-eten, LIJKT het wel op de politie?? Ik zeg, nee
Bovendien, dat heb ik zelfs met mijn Amerikaanse politieauto, auto's remmen af, riemen gaan nog snel even om, gsm wordt weggesmeten, en ik heb geen blauwe lenzen erop, maar een on-Nederlandse bak metaal waar met koeieletters DALLAS POLICE op staat ;)


sylvester1986

  • Gast
Ik heb nog wel een leuk idee voor een wagen, maar zou iemand hem kunnen resizen, zodat hij niet te groot is?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Wat ik apart blijf vinden, is dat mensen je een Wannabee vinden.
Toen ik gele auto's had waren we wannabees.
Met witte auto's met oranje striping waren we wannnabees.
Door gebruik van epauletten zijn we wannabees.
nu met de blauwe balk zijn we wederom wanabees.
 ;D
Even een resumé van mijn CV.
3 jaar rijschoolhouder
6 jaar instructeur verhoogd rijvaardigheid (Slotemakers, ANWB, Politie Verkeersinstituut Lelystad, BOV/ISP Lelystad)
1 Jaar Ambulancechauffeur Parate dienst
5 Jaar Ambulancechauffeur Micu
3 Jaar Manager Meditaxi
2 jaar medisch Spoed transport
Ik heb meer spoedritten in mijn leven gedaan dan de meeste op dit forum van kunnen dromen. e050

De smarts zijn voor mij een bedrijfsmiddel om de werkzaamheden uit te voeren waarbij ik de opvallende waarde van de auto's mooi kan gebruiken als marketingtechnisch en als veiligheids middel.
Dat blauw (wat ik mooi vind staan op de smarts) op sommige mensen een andere associatie oplevert, kan ik niet veranderen.
Uiteraard kan ik geen voertuig bedenken wat in ieder zijn smaak zal vallen.

Ik ben een open persoon welke integer in het leven staat, vragen zal ik altijd naar behoren beantwoorden maar ik kan het nooit iedereen naar z'n zin maken.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
De ideale dienstauto of -motor ziet eruit als een politieauto -of motor met een echte agent net zoals vroeger toen het bij de taak van de politie behoorde.  998765

Voor de goede orde, verkeerregelaars doen goed werk waar geef mij maar de tijd terug dat je alleen maar naar oom agent hoefde te luisteren.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
hahaha, Sylvester....ik vind hem mooi  O0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Met een knipoog en MET Blauwe deksel.  ^-^