Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Zelfs bij die snelle wagen?  998765
Het wekt andere verwachtingen op, men verwacht een hulpverleningsinstantie bij het zien van een blauwe kap op een lichtbalk.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Dit is met afstand het lelijkste ontwerp wat ik in mijn hele leven ooit gezien heb.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast
Ik durf te wedden dat VKRC hem wel wil hebben met magneetplaten  :P


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
De ene diender ziet er geen strafbaar feit in, de ander wel. Ben benieuwd naar een uitspraak mocht het zover komen.

In welk opzicht zie jij er een strafbaar feit in. Het is strafbaar om blauw lichtarmatuur op het voertuig te hebben. Dit is geen blauw licharmatuur. Want het gaat hier om een dekselplaat waar geen licht doorheen gaat. Als de verlichting van de lichtbalk aangaat straalt dit oran/amber uit. Daarnaast na een korte uitleg van VKRC is het mij duidelijk geworden dat zelfs het OM er geen strafbaar feit inziet. Dus het zal nooit tot een vervolging komen in deze.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
In welk opzicht zie jij er een strafbaar feit in. Het is strafbaar om blauw lichtarmatuur op het voertuig te hebben. Dit is geen blauw licharmatuur. Want het gaat hier om een dekselplaat waar geen licht doorheen gaat. Als de verlichting van de lichtbalk aangaat straalt dit oran/amber uit. Daarnaast na een korte uitleg van VKRC is het mij duidelijk geworden dat zelfs het OM er geen strafbaar feit inziet. Dus het zal nooit tot een vervolging komen in deze.

Als het OM aangeeft dat het niet strafbaar is, dan kan ik er geen strafbaar feit in zien. Echter wordt er gesproken over een grensgeval, ik blijf het apart vinden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
En zoals ik al reeds aangaf, ja het mag waarschijnlijk maar naast regels hebben we ook nog zoiets als gezond verstand. Kijk naar de overige wetgeving die er is ze willen er gewoon niet dat je eruit ziet als een officiël HV voertuig, je kan dan de mazen van de wet gaan opzoeken maar moet dat nou echt? Moeten we echt eerst weer ontiegenlijk veel geld besteden aan een verandering van de wet? Triest...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
En zoals ik al reeds aangaf, ja het mag waarschijnlijk maar naast regels hebben we ook nog zoiets als gezond verstand. Kijk naar de overige wetgeving die er is ze willen er gewoon niet dat je eruit ziet als een officiël HV voertuig, je kan dan de mazen van de wet gaan opzoeken maar moet dat nou echt? Moeten we echt eerst weer ontiegenlijk veel geld besteden aan een verandering van de wet? Triest...

Als mijn gezonde verstand zou zeggen "als ik er uitzie als en mijn auto staat in het zicht.... misschien dan geen *PIEP*mensen die agressief naar me toe komen omdat ik in de weg sta". Dan zou ik het denk ik ook doen.

Ik kan mij het dus wel voorstellen dat in deze tijd met deze agressiviteit tegen VKR's naar dit soort middelen gegrepen wordt. Echter, ik heb genoeg aan mijn uiterlijk en fluitje dus ik doe het maar niet.

Lees ik hier nou "Ze hadden het verkeer regelen bij de politie moeten laten."?
Van mij mag het, echter deze deden het ook lang niet altijd "normaal". Enige reden dat deze mensen minder agressief worden behandeld op de weg is vanwege dat "Politie" op hun uniform en de bevoegdheid erbij. Zouden ze dit alle twee niet hebben zouden deze mensen nog meer agressieve automobilisten tegenover zich krijgen dan de prof. VKR. Niet voor niets noemt bijna elke opleider een verkeerregellende politie agent een "waaiboom". Kijk maar eens objectief naar de meeste verkeerregellende politieagenten, de meesten geven niet eens een zoals omschreven stopteken of een in standhouding van.

Maar dit terzijde.... wat denk je van de werkdruk van onze agenten nu al? Die zou je alleen nog verhogen, tevens zouden de kosten voor werkzaamheden drastisch verhogen door het inzet van politie.

Ik ben het eens dat er veel mag en kan veranderen aan de werkomgeving van de VKR, ook dat er meer controle mag gebeuren op de werking van de VKR's op zich. Maar terug naar het verleden zit er met de huidige regelgeving en economie niet in.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
De discussie omtrent het wel of niet functioneren van een verkeersregelaar is afgesplitst naar het volgende nieuwe topic.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=64016.msg1043767#msg1043767