Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83403 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Dus hij kwam je tegemoet en van de gehele hoogte van het voertuig was, ondanks de oranje neus en tekst erop,k uitsluitend de allerbovenste centimeter aan blauw al reden genoeg om aan te nemen dat het een hulpdienst was?

Kennelijk was dat wel DeMassel z'n gedachte. Kan me er wel wat bij voorstellen. Bij iets wat lijkt op een blauwe lichtbalk denk je toch in eerste instantie aan een hulpdienst. Ik heb ze op soortgelijke manier onlangs ook zien rijden en ik had dezelfde gedachte als hij, tot je het model auto herkent en de strepen en tekst ziet. En of het dan een blauwe lichtbalk, enkel een armatuur, een deksel of een blauw geschilderde panlat is, doet denk ik niet zoveel ter zake. Evenmin of het wettelijk en juridisch gezien al dan niet mag.

Het lijkt mij simpelweg geen wenselijke situatie en uitstraling in ieder geval, die je als professioneel bedrijf volgens mij ook niet moet willen hebben...


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Dus hij kwam je tegemoet en van de gehele hoogte van het voertuig was, ondanks de oranje neus en tekst erop, uitsluitend de allerbovenste centimeter aan blauw al reden genoeg om aan te nemen dat het een hulpdienst was?

daar op de A50 in de glooiing en de geleiderail is niet direct type auto en oranje neus al helemaal niet snel te zien.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


W.I.S wvk

  • regelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • regelaar
    • regelaar
niet omdat een verkeers regelaar niets met of vanaf een voertuig mag en ik hoop dat dit ook zo blijft in de toekomst, ze halen nu al de gekste dingen uit!
een verkeers regelaar is geen hulpverlener ,weginspecteur van Rijkswaterstaat ,Politie,KMAR en ik hoop dat dit ook zo mag blijven.
de markt probeer op allerlei manieren een voet tussen die deur te krijgen en de OVERHEID en managers van diverse overheden helpen hier ook nog aan mede helaas
dus zeker geen opvallende voertuigen ,en zou het zo zijn geen flitsers,zwaailampen e.d. verkeers reglaars moeten opvallen door zeer proffesioneel te werken met twee voetje,s op de grond! laten ze dat eerst maar even proberen onder de knie te krijgen ,maar ben erg bang dat dit niet gaat lukken mischien 1:7 goed blijven oefenen bij de avond vierdaagse en IKEA en andere evenementen .


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
niet omdat een verkeers regelaar niets met of vanaf een voertuig mag en ik hoop dat dit ook zo blijft in de toekomst, ze halen nu al de gekste dingen uit!
een verkeers regelaar is geen hulpverlener ,weginspecteur van Rijkswaterstaat ,Politie,KMAR en ik hoop dat dit ook zo mag blijven.
de markt probeer op allerlei manieren een voet tussen die deur te krijgen en de OVERHEID en managers van diverse overheden helpen hier ook nog aan mede helaas
dus zeker geen opvallende voertuigen ,en zou het zo zijn geen flitsers,zwaailampen e.d. verkeers reglaars moeten opvallen door zeer proffesioneel te werken met twee voetje,s op de grond! laten ze dat eerst maar even proberen onder de knie te krijgen ,maar ben erg bang dat dit niet gaat lukken mischien 1:7 goed blijven oefenen bij de avond vierdaagse en IKEA en andere evenementen .


Hier ben ik het met je gelijk eens laat ze maar lekker blijven doen waar ze goed in zijn verkeerregelen bij een IKEA of andere evenementen,wij in het zuid-hollandse hebben er net zo last van,er is maar 1 ding op gelijk wegsturen ook die regelaars van een grote aannemer die bij jullie in het oosten gekke dingen doet.

collegiale groet
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
niet omdat een verkeers regelaar niets met of vanaf een voertuig mag en ik hoop dat dit ook zo blijft in de toekomst, ze halen nu al de gekste dingen uit!
een verkeers regelaar is geen hulpverlener ,weginspecteur van Rijkswaterstaat ,Politie,KMAR en ik hoop dat dit ook zo mag blijven.
de markt probeer op allerlei manieren een voet tussen die deur te krijgen en de OVERHEID en managers van diverse overheden helpen hier ook nog aan mede helaas
dus zeker geen opvallende voertuigen ,en zou het zo zijn geen flitsers,zwaailampen e.d. verkeers reglaars moeten opvallen door zeer proffesioneel te werken met twee voetje,s op de grond! laten ze dat eerst maar even proberen onder de knie te krijgen ,maar ben erg bang dat dit niet gaat lukken mischien 1:7 goed blijven oefenen bij de avond vierdaagse en IKEA en andere evenementen .

Hier ben ik het met je gelijk eens laat ze maar lekker blijven doen waar ze goed in zijn verkeerregelen bij een IKEA of andere evenementen,wij in het zuid-hollandse hebben er net zo last van,er is maar 1 ding op gelijk wegsturen ook die regelaars van een grote aannemer die bij jullie in het oosten gekke dingen doet.

collegiale groet

Ik snap dat er "rotte" appels zitten tussen VKR's, maar er zitten er net zo veel bij RWS en de andere diensten. Door ze nu allemaal op een hoop te gooien vind ik onterecht doen aan de mensen die wel hun werk goed doen. Ik roep toch ook niet dat geen WIS auto kan rijden omdat 1 WIS vorige week mij sneed en achter mijn neergeklapte TMA ging staan?(wel handig die extra kreukelzone maar toch). Dit laatste gebeurd btw vaker.

Ik durf ook de weddenschap aan te gaan met welke WIS dan ook om een kruising in hartje Rotterdam te gaan regelen en kijken wie het er beter af brengt. De VKR of de WIS, overigens durf ik dit ook met 50% van blauw Nederland wel te verstaan in VKR kledij en niet in de eigen werkkleding. En dat verkeer regelen bij IKEA, dat gaat ook niemand van jullie de VKR's aldaar nadoen zonder enige bevoegdheden.

Het spijt mij te zeggen dat ik jullie opmerkingen op zijn zachts gezegd kortzichtig vind.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Ik snap dat er "rotte" appels zitten tussen VKR's, maar er zitten er net zo veel bij RWS en de andere diensten. Door ze nu allemaal op een hoop te gooien vind ik onterecht doen aan de mensen die wel hun werk goed doen. Ik roep toch ook niet dat geen WIS auto kan rijden omdat 1 WIS vorige week mij sneed en achter mijn neergeklapte TMA ging staan?(wel handig die extra kreukelzone maar toch). Dit laatste gebeurd btw vaker.

Ik durf ook de weddenschap aan te gaan met welke WIS dan ook om een kruising in hartje Rotterdam te gaan regelen en kijken wie het er beter af brengt. De VKR of de WIS, overigens durf ik dit ook met 50% van blauw Nederland wel te verstaan in VKR kledij en niet in de eigen werkkleding. En dat verkeer regelen bij IKEA, dat gaat ook niemand van jullie de VKR's aldaar nadoen zonder enige bevoegdheden.

Het spijt mij te zeggen dat ik jullie opmerkingen op zijn zachts gezegd kortzichtig vind.

Je legt de vinger op de juiste plek: Een wis is opgeleid en uitgerust om een taak uit te voeren: IM uitvoeren op rijkswegen. Een VKR is opgeleid om zijn taak uit te voeren: Op een locatie het verkeer regelen.

In het kader van de taak van de wis heeft deze een herkenbaar en opvallend voertuig.

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom een VKR een opvallend voertuig nodig heeft. Vooral met gebruikmaking van kenmerken die bij het publiek geassocieerd worden met de politie.

Een persoonlijke doorn in mijn oog is het de gewoonte om wel een opvallend, maar niet herkenbaar voertuig te creëren. Bijvoorbeeld een voertuig onder de oranje striping, met een balk op het dak maar zonder een bedrijfsnaam of wat dan ook.

Daniël


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
De Politie schrijft bonnen (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Een ambulance kan gewonden vervoeren (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Een brandweer kan branden blussen (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Als jij denk dat een Verkeersregelaar alleen "Op een locatie het verkeer regelen" dan is het wellicht handig een keer mee te lopen  998765

Elke beroepsgroep heeft een primaire taakstelling waaruit andere zaken naar voren komen.
Als het niet nodig zou zijn opvallende voertuigen te hebben, hadden wij daar ook niet als zodanig in geïnvesteerd.
Ook wij rijden wel eens op "aparte" wijze zodanig dat wij graag hebben dat het overige verkeer niet onnodig in gevaar gebracht hoeft te worden, als we dat soort dingen met een onopvallende auto/motor zouden doen zou dit behoorlijke consequenties hebben. Tevens gebruiken wij de diverse voertuigen ook voor bebording en bebakeningen alsmede IM op onderliggend wegennet.
Maar wellicht dat je hierover een nieuw topic kan starten, want dit topic gaat niet over het feit of een voertuig nodig is maar hoe de ideale Verkeersregelaars auto er uit ziet  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
De Politie schrijft bonnen (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Een ambulance kan gewonden vervoeren (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Een brandweer kan branden blussen (Maar doet ook meer dan alleen dat....)

Als jij denk dat een Verkeersregelaar alleen "Op een locatie het verkeer regelen" dan is het wellicht handig een keer mee te lopen  998765

Elke beroepsgroep heeft een primaire taakstelling waaruit andere zaken naar voren komen.
Als het niet nodig zou zijn opvallende voertuigen te hebben, hadden wij daar ook niet als zodanig in geïnvesteerd.
Ook wij rijden wel eens op "aparte" wijze zodanig dat wij graag hebben dat het overige verkeer niet onnodig in gevaar gebracht hoeft te worden, als we dat soort dingen met een onopvallende auto/motor zouden doen zou dit behoorlijke consequenties hebben. Tevens gebruiken wij de diverse voertuigen ook voor bebording en bebakeningen alsmede IM op onderliggend wegennet.
Maar wellicht dat je hierover een nieuw topic kan starten, want dit topic gaat niet over het feit of een voertuig nodig is maar hoe de ideale Verkeersregelaars auto er uit ziet  e050

Ik zeg niet dat er geen voertuig nodig is, alleen dat deze niet onder de politie of rijksoverheid kenmerken hoeven te zitten.
Daarnaast is mijn reactie een m.i. duidelijke voortzetting op de laatste postings, dus de noodzaak om een ander topic te openen ontgaat mij ook..


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Daniël V. Opmerking over Topic was n.a.v. eerdere berichten.
Maar wat bedoel je dan concreet met "politie of rijksoverheid kenmerken"?
Primair voor een VKR voertuig lijken mij een Amber lichtbalk en striping. Uiteraard duidelijk herkenbaar als zijnde Verkeersregelaar en bedrijfsnaam  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Daniël V. Opmerking over Topic was n.a.v. eerdere berichten.
Maar wat bedoel je dan concreet met "politie of rijksoverheid kenmerken"?
Primair voor een VKR voertuig lijken mij een Amber lichtbalk en striping. Uiteraard duidelijk herkenbaar als zijnde Verkeersregelaar en bedrijfsnaam  ^-^

Kenmerken die voor het publiek een bepaalde associatie hebben. Bijvoorbeeld de naamgeving en striping van het niet meer bestaande AVD, dat in uiterlijk en naam zeer sterk leunde op de Rijkspolitie.
Of de voertuigen van van Deuveren (tekstkar.nl) die de striping van rijkswaterstaat volgen.
Of een witte Astra staton die ik laatst zag staan, oranje striping op dezelfde manier aangebracht als de rijks-huisstijl, met een klein bordje "verkeersregelaar" op de deur, geen bedrijfsnaam o.i.d.

Deze voorbeelden hebben gemeenzaam dat er een bepaalde verwachting wordt gewekt bij het publiek, een verwachting die niet of slechts ten dele waargemaakt kan worden.
Het ontbreken van een bedrijfsnaam maakt het moeilijker om te bepalen wie de eigenaar/gebruiker is, en deze aan te spreken op zijn/haar handelen.

Kan er dan een opvallend en herkenbaar voertuig gemaakt worden, waar deze bezwaren niet aan kleven: mijn inziens wel.
kijk naar voertuigen van bijvoorbeeld de fa. Wilchem of de firma Vermeulen, de fa van Lee Elk een duidelijke eigen huisstijl, afdoende opvallend binnen de taakstelling (rijden over fietspaden, trottoir's, stilstaan langs rijkswegen, enzovoort enzovoort.)
Ook Traffic support hoort binnen dit rijtje, zeker sinds de kleuren van rood/geel naar rood/zwart zijn gegaan. Duidelijk herkenbaar, grote tekst op het voertuig. Vind ik netjes gedaan.