Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83442 keer)

0 gebruikers (en 44 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Hier ben ik het met je gelijk eens laat ze maar lekker blijven doen waar ze goed in zijn verkeerregelen bij een IKEA of andere evenementen,wij in het zuid-hollandse hebben er net zo last van,er is maar 1 ding op gelijk wegsturen ook die regelaars van een grote aannemer die bij jullie in het oosten gekke dingen doet.
Dus ook aanhoudingen doen?

Foto: Aaldert Weening
Bron: Flitsnieuws


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zou niet weten waarom een verkeersregelaar geen aanhouding dan wel assisteren bij een aanhouding zou kunnen doen.
Op het moment dat je zoals op de foto beveiligers van Trigion een lastige VD hebben dan gaat bij mij mijn burgerplicht modus aan
en zal ik ze helpen de VD onder controle te krijgen.

Als ik goed kijk heeft de VKR die voorop staat in zijn rechter hand een mes en staat hij te bellen naar vermoedelijk politie.
Of het nou een beveiliger of BOA of AO is als ik zie dat hij/zij hulp nodig heeft zal ik altijd aangeven dat ik kan helpen en dan
is het aan hun om Ja of Nee te zeggen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Tenslotte is een ieder bevoegd om een aanhouding te verrichten in een heterdaad situatie. Dus een VKR zou een aanhouding kunnen doen. Dan wordt het net als bij een beveiligingsbeambte een burgeraanhouding.

Verder is het alleen een foto en daar kan je totaal niet de situatie uithalen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
De striping die AVD had toen men bestond en wat nu Iris Verkeer ( de terreinwagen ) heeft op het voertuig vind ik persoonlijk niks mis mee.
Persoonlijk had ik de striping minder grof of dik hoe je het noemen wilt genomen en zou ik er nooit een tekst als Verkeersregelaar
of Incidentmanagement door heen plaatsen omdat ik persoonlijk vind dat je daarmee de functie van je striping naar de mallemoer helpt.
Die tekst kan je als je de striping aanpast toch wel op het voertuig kwijt maar ieder zijn keuze.

Dat de striping als 3 druppels water lijkt op die van vroeger de Rijkspolitie dat klopt ja omdat die striping vrij is gekomen toen
de Rijkspolitie op een gegeven moment niet meer bestond en is dus vrij voor gebruik.
Sterker nog ik heb als het goed is nog ergens een artikel liggen uit de Telegraaf van jaren geleden waarop een 2CV ( lelijke eend )
staat met deze striping en volgens mij zelfs met de naam Rijkspolitie en dat mocht.

Voor mijn gevoel zijn de voertuigen met striping die je op hun site ziet gewoon van RWS zelf en niet van tekstkar.nl.

Heb je toevallig ook een foto van de Astra die je omschrijft ? Zou het beeld een stuk duidelijker maken namelijk.
Een bedrijfsnaam is ook ( nog ) niet verplicht maar het zou wel makkelijker zijn als je naamsbekendheid wilt krijgen.
De tekst "verkeersregelaar" zou ik er wel op zetten al is het maar voor als je je auto ergens plaatst waar het normaal
niet is toegestaan waardoor een stadswacht of parkeerwacht een link kan leggen met de man of vrouw die hij of zij
in de nabijheid ziet werken.

De wagens van de Firma Wilchem ken ik wel de andere 2 namen geven meerdere hits dus als je daar de juiste link van hebt
kan ik het makkelijker vergelijken.
Echter de wagens van de Firma Wilchem zal je zelden of nooit in Fend-off zien staan maar gewoon normaal en hun huisstijl is
daar dan ook niet op gebaseerd daar waar een auto van een VKR een grotere kans heeft om in Fend-off te staan.
Logisch gevolg is dus dat de striping op een VKR-auto daar wel op ingericht zal zijn.

Over de RP striping: dat het toegestaan is, is iets anders dan wenselijk of professioneel. Om zo duidelijk een stijl aan te brengen, die door een ieder, die de tijd van de RP nog meegemaakt heeft onmiddelijk wordt herkend als politie, vind ik niet netjes. Pronken met andermans veren.
En op een eendje is het nog een ander verhaal dan op wagens die je daadwerkelijk in het verkeer inzet.

Van Deuveren: op hun site zag ik geen foto's van voertuigen, maar de auto's die je van hun ziet rijden (tekstkar.nl) voeren al jaren dezelfde kleuren als de waterstaat. Sterker, sinds de wijziging bij RWS zijn hun voertuigen toevallig ook donkerder uitgevallen..

De astra heb ik één keer gezien en leek sterk op de hierboven geplaatste links, maar dan zonder bedrijfsnaam. Zou best dezelfde kunnen zijn.

Dat een verkeersregelaar die in het kader van zijn taken ingezet wordt voor IM, een striping heeft waarbij fend-off van belang kan zijn, vind ik prima. Maar 112 stickers hebben? Daarom haalde ik ook de verschillende aannemers aan, die met hun niet heel opvallend gestreepte voertuigen uitstekend hun werk kunnen doen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Dat een verkeersregelaar die in het kader van zijn taken ingezet wordt voor IM, een striping heeft waarbij fend-off van belang kan zijn, vind ik prima. Maar 112 stickers hebben? Daarom haalde ik ook de verschillende aannemers aan, die met hun niet heel opvallend gestreepte voertuigen uitstekend hun werk kunnen doen.

Hier is door de overheid zelf een foutslag gemaakt. Bij de invoering van 112 mocht door iedereen reclame gemaakt worden voor het noodnummer. Deze stickers zijn ook niet beschermt.
Zo ook niet de stickers voor: AED, EHBO, BHV enz.

De aannemers die zonder striping hun taak best kunnen doen zijn vaak de aannemers die komen aanrijden bijvoorbeeld met een TMA. Ik zelf heb ook geen Fend-off, omdat ik met de TMA het geen toevoeging vind geven. Ik wil met de TMA toch niet in Fend-Off, al doe ik het af en toe wel iets. De TMA lichtelijk schuin neerzetten zodat de pijl goed zichtbaar blijft maar ook zo dat tegelijk al mijn Amberlampen op de auto ook opvallen en de mensen zien dat ik op twee rijstroken sta.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Ik bedoelde de foto meer met een knipoog, want men begint bij VKR's vaak te zeuren dat men maar moet doen waar ze goed in zijn en komt in mijn ogen vaak kleinerend over, vandaar.


Daniël V.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Hier is door de overheid zelf een foutslag gemaakt. Bij de invoering van 112 mocht door iedereen reclame gemaakt worden voor het noodnummer. Deze stickers zijn ook niet beschermt.
Zo ook niet de stickers voor: AED, EHBO, BHV enz.

De aannemers die zonder striping hun taak best kunnen doen zijn vaak de aannemers die komen aanrijden bijvoorbeeld met een TMA. Ik zelf heb ook geen Fend-off, omdat ik met de TMA het geen toevoeging vind geven. Ik wil met de TMA toch niet in Fend-Off, al doe ik het af en toe wel iets. De TMA lichtelijk schuin neerzetten zodat de pijl goed zichtbaar blijft maar ook zo dat tegelijk al mijn Amberlampen op de auto ook opvallen en de mensen zien dat ik op twee rijstroken sta.

hmm, ik zie dat ik fout geknipt en geplakt had. Ik had willen neerzetten dat zij die IM taken opgedragen hebben een opvallend voertuig kunnen gebruiken, maar voor anderen zie ik geen noodzaak voor fluor bumpers en striping en dat soort zaken.

Goede aannemers komen idd bij voorkeur met een TMA aanrijden. Daarnaast werken ze ook vaak gewoon op de vluchtstrook, op fietspaden, op de weg op provinciale wegen en BIBUKO. Dingen waar je dus geen fluoriserend voertuig voor nodig hebt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Een van de Ford Rangers van IRIS met daarop een blauwe kap is inmiddels (toch?) ontdaan van de blauwe kap. De linker & rechtertop kap zijn inmiddels wit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


W.I.S wvk

  • regelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • regelaar
    • regelaar
ik heb blijkbaar wel wat losgemaakt hoe een vkr voertuig eruit moet zien, ik blijf toch van mening dat deze niet op politie ambulance brandweer of weet ik wat moet lijken en wat ik al aangaf een verkeers regelaar regelt met de voetjes op de grond, en niet van, of vanuit een voertuig dit is wetelijk zo dus een voertuig inzetten is dan ook niet toegestaan maar je kunt hem natuurlijk wel als reclame zuil gebruiken, dat is pas echte reclame maar geen look a likes van wie dan ook ik zie ook bij bedrijven het inzetten van drips op voertuigen ik zou daar maar mee uitkijken wand niet iedereen snap wat je bedoelt en juridisch schuilen daar voor particuliere bedrijven (volgens mij) ook risico's aan, het enige probleem is de controle, wie controleert dit ???


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
een verkeers regelaar regelt met de voetjes op de grond, en niet van, of vanuit een voertuig dit is wetelijk zo dus een voertuig inzetten is dan ook niet toegestaan

Voor wat betreft 75% van de VKR's heb je gelijk, maar je hebt ook nog de transportbegeleiders die ook onder de VKR's vallen.

zo dus een voertuig inzetten is dan ook niet toegestaan maar je kunt hem natuurlijk wel als reclame zuil gebruiken,

Nergens staat dat je je voertuig niet mag inzetten als afzethek bijv. Je mag alleen geen aanwijzingen geven vanuit het voertuig. En als reclamezuil tijdens je werkzaamheden ben ik niet echt voor, zoals ik niet voor ben voor alle afleiding bij de werkzaamheden. Vaak al worden de mensen al teveel afgeleid door de werkzaamheden zelf en zien de mensen aldaar over het hoofd.

ik zie ook bij bedrijven het inzetten van drips op voertuigen ik zou daar maar mee uitkijken wand niet iedereen snap wat je bedoelt en juridisch schuilen daar voor particuliere bedrijven (volgens mij) ook risico's aan, het enige probleem is de controle, wie controleert dit ???

Een D.R.I.P. gebruiken als aanwijzing mag niet, maar als info paneel in een afzetting mag wel. Tevens is tijdens het rijden de D.R.I.P.niet te zien dus eigenlijk zie ik hier niet zo zeer het probleem.
Verzekeringstechnisch valt de drip onder voertuig onderdeel dus ook daar is niets aan de hand, wel als je tijdens het rijden ermee probeert te werken als niet overheids medewerker.
Wie controleert, de mensen die de regeling OGS mogen controleren. Maar ook de wegbeheerder kan een voertuig laten weigeren tot toegang van zijn gebied wanneer hij niet voldoet aan de regeling OGS (zie de discussie die klf voerde met het RDW enz. ).

Maar je vorige reactie heeft niets losgemaakt over hoe de voertuigen eruit zouden moeten zien. Wel over hoe je denkt over het werk van een VKR en het gemak dat je aanneemt dat deze mensen hun werk simpel is en door iedereen kan worden uitgevoerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.