Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 83494 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
beste alle,

ik heb er eens over nagedacht en ook een mailtje gehad van een moderator en te gek voor woorden als ik mijn mond dicht houd terwijl ik goede bedoelingen heb.

nu weer het punt VKR,

Ik heb in het verleden zeker goeie vkr gezien die op de snelweg toevallig op een ongeval stuiten en die het perfect deden en ook netjes weg gingen alleen er is maar een aantal bedrijven die denken dat ze boven de RWS staan en dat gaat nooit(voorlopig) gebeuren!!!!.

En de bedrijven die het wel netjes doen zijn vaak de gewoon de grotere bedrijven die duidlijke regels hebben in hun bedrijf.

Ik heb echt pas nog iets meegemaakt met zo vkr-bedrijf die gewoon terwijl ik al Fend-off stond op RS1 en politie op RS 2 voor ons gingen staan in Fend-off,nou dan heb je lef zeg ik en dat terwijl de heren zeer overtuigend over kwam richting politie dat hun in opdracht van RWS gestuurd waren terwijl ik zelf er al ter plaatse bent,dit bedrijf heeft een duidelijke waarschuwing gehad van de politie. En hier bedoel ik mee te zeggen er zijn enkele cowboys(vkr) die het verpesten voor de goeie onder ons en daar hekelt de meeste weginspecteur's zich aan, want praat ik voor mijn eigen als het gewoon goed beveiligd is dan zeg ik altijd bedankt en zet je auto voorbij het ongeval en kijk gewoon mee als het allemaal toelaat en anders zeg ik vaak bedankt als de vkr moet gaan ivm zijn werk.

En bij grote projecten huren wij ook regelmatig vkr in voor onderliggend wegen net,en dat zijn vaak de bedrijven die ik best hoog heb staan.


groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Hoi "Blusdebrand",

Dit soort incidenten zullen er helaas altijd blijven door Verkeersregelaars welke denken oppermachtig te zijn.
Als er een WIS staat, stoppen en de zaak over willen nemen....dat is wel heel triest.
Ik moet zeggen dat ik altijd lekker rustig door rij..als de WIS hulp nodig heeft en hij ziet ons in een opvallend voertuig dan geeft hij dit wel aan....en anders gewoon lekker de weg vervolgen....

Is het een idee om dit soort incidenten aan betreffende firma te melden?
Ik zou het namelijk ook graag weten als een van onze mensen zich zodanig misdraagt.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


W.I.S wvk

  • regelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • regelaar
    • regelaar
ik heb deze man de eerste keer ook vriendelijk bedank en het is elke burger ook toegestaan zelfs verplicht om hulp te verlenen, maar deze vkr ??? rijd op meldingen van p 2000 o.i.d. en dan kom je hem vaker tegen in de omgeving Nijmegen meneer heeft destijds een uitnodiging gehad bij onze OVD die hem ook nog een keer heeft uitgelegd hoe het werkte.    een collega van mij heeft het ook al een keer gehad met een vkr met motor van een groot bedrijf uit het zuidelijke ged van het land die ook beweerde dat hij in opdracht van politie werkte deze meneer is eveneens ontboden op ons kantoor deze gaf toe dat hij iets te enhousiast te werk was gegaan. dus wij sturen ze niet maarzo weg wij nodigen ook uit voor een goed gesprek
p.s. je heb hier te maken met een W.I.S. die ook in 1900 is begonnen bij RWS, maar WEL de regels kent zoals elke WIS bij RWS hoor te kennen maar ik geef toe dat er nog een bepaalde generatie bij ons in dienst is waar ik me ook wel is aan erger (maar dat word snel minder gezien de leeftijden van die heren)  >:(
Maar blijf wel van mening dat de stripping van VKR voertuigen niet op hulpverlening moet gaan lijken, dat zet de burger wel op het verkeerde been en sommige VKR's maken daar misbruik van, wat ik altijd kenbaar zal maken aan die dames en heren.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Hoi W.I.S wvk,

De opmerking van "1900" was niet beledigend bedoeld he....dat had je hopelijk ook zo begrepen.
Gaat er om dat de intentie goed blijft.....en juist daar wil het bij bepaalde VKR's weleens aan schorten, daar ben ik het geheel mee eens.
Dat er wel wat pasjes ingenomen mogen worden is dan ook een feit.....zeker als mensen er met P2000 op gaan rijden  >:D

Tja....niet op hulpverlening lijken  e050 ik hou wijselijk mijn mond......... 998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


W.I.S wvk

  • regelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • regelaar
    • regelaar
nee VKRC ik nam het ook niet op als beledigend en als je kaats moet je de bal verwachten maar zoals ik al zei ze komen in de beste fam. voor

maar dat er wat pasjes ingenomen moeten worden ben ik zeker met je eens

en waarom zou je je mond houden daar is een forum toch voor om je mening kenbaar te maken, dus kom op voor de draad ermee  0098  :D


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
en waarom zou je je mond houden daar is een forum toch voor om je mening kenbaar te maken, dus kom op voor de draad ermee  0098  :D

ik vermoed dat VKRC iets met blauwe deksels herinnerd  ;D 0098
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Blauwe kappen,stoere strepen,ga maar door.De beroepsgroep zou bij zichzelf te rade moeten gaan of ze eens van dat imago van wannabe namaak agentjes met iets te grote gele jassen af willen.
De slechte en sensatiebeluste types verzieken het voor iedereen die wel serieus verantwoordelijk werk doet.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Wij hebben als Firma Blauwe kappen en stoere strepen, dus wij zijn wanabe's?
Het feit dat jij praat over "wannabe namaak agentjes met iets te grote gele jassen" geeft mij al aan dat je denigrerend over deze beroepsgroep denkt.
Volgens jou zijn dus alle verkeersregelaars kleine mannetjes in te grote jassen die eigenlijk agent hadden willen wezen.....get real

Verkeersregelaars zijn over het algemeen geen wanabe agenten denk ik zomaar.
Het zijn mensen welke met veel plezier hun vak uitoefenen.
Dat sommige bedrijven investeren in zichtbaarheid en professionaliteit heeft dan ook niets met wanabe gedrag te maken.
En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar om daar nu een hele beroepsgroep op aan te vallen vind ik dan wel weer heel makkelijk.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Wij hebben als Firma Blauwe kappen en stoere strepen, dus wij zijn wanabe's?
Het feit dat jij praat over "wannabe namaak agentjes met iets te grote gele jassen" geeft mij al aan dat je denigrerend over deze beroepsgroep denkt.
Volgens jou zijn dus alle verkeersregelaars kleine mannetjes in te grote jassen die eigenlijk agent hadden willen wezen.....get real

Verkeersregelaars zijn over het algemeen geen wanabe agenten denk ik zomaar.
Het zijn mensen welke met veel plezier hun vak uitoefenen.
Dat sommige bedrijven investeren in zichtbaarheid en professionaliteit heeft dan ook niets met wanabe gedrag te maken.
En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar om daar nu een hele beroepsgroep op aan te vallen vind ik dan wel weer heel makkelijk.




Daar ben ik het met je eens VKRC dat we  niet de hele beroepsgroep aan moeten gaan kijken het zijn er maar enkele bedrijven zoals die grote uit het zuiden van het land die daar zekers op aan gesproken is via politie (toen ter plaatse) en via het projectteam.

En VKRC als het er 1 van jou collega's was geweest had ik echt wel een pm-berichtje gestuurd. 0098 0098
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT