Bekend soort publiek, die nodig ik ook niet uit op m'n verjaardagsfuif...
Ben ik alleen benieuwd naar het nut van een beveiliger op een motor voor de deur van een uitgaansgelegenheid?
Deze 'discotheek' klus was niet op motor, dat was altijd 1 HG en 1 gewone beambte (waarbij als voertuig een bus...). Paar keer per jaar was er dubbele bezetting en dan met name als de maandag een (Europese) feestdag was, er stonden dan gemiddeld zo'n 750 tot 1000 bezoekers buiten in de rij waarbij de wachttijd vaak meer dan 3 uur bedroeg (je zal maar zo gek zijn) en ja, dan is de kans op escalaties nog vele malen groter... (In de 12 jaar dat ik daar als HG gewerkt heb is er zat gebeurd daar...)
De klussen met motor bestond uit begeleiding (geen transport maar beveiliging ivm waarde etc.) van diverse soorten vervoer van goederen (én personen), ook bijv. in Tilburg dat project destijds met de 'stap-bus' die naar de wijk De Reeshof reed. Bussen konden niet meer zonder beveiliging. Dus 4(!) man op harmonica bus en 2 motoren erachter (en dat voor 1 bus). Was verzoek van de politieke partij die destijds voor deze extra lijn pleitte.... Maar er uiteindelijk niet kwam.
Begeleiding artiesten, niet voor noodzaak maar veel artiesten kicken daar schijnbaar op...
Daarbij ook verkeers regelaars diensten... Kortom, zat werk voor de motoren. (Al is mijn persoonlijke mening dat het meeste toch beter met een gewoon voertuig uitgevoerd had kunnen worden...)
Ik heb geen idee wat jouw belang in dit verhaal is, maar ergens klopt er hier iets niet.
Huh...? Wat zou ik daar in hemelsnaam voor belang bij hebben !?
Naar aanleiding van een
overval op een bejaardentehuis in Kerkrade, hebben wij 2 weken lang alle tehuizen van Meander in de regio beveiligt. Binnen zaten de mensen van SAM én eigen collega's, daarnaast pendelden er continue 2 HG langs de diverse locaties. Hiertoe zijn er ook (al dan niet tijdelijk) extra camera systemen geplaatst bij verschillende locaties.
Buiten de voertuig en kledingstijl van dit bedrijf heb ik helemaal niks tegen hun. Dat ik een probleem heb met eerder genoemde komt voort dat ik van mening ben dat ieder bedrijf gelijk behandeld dient te worden, en daar waar wij (en diverse andere bedrijven) wel er op aangepakt worden vind ik dat dit ook voor hun zou moeten gelden !
Btw, op
deze link het verhaal wat bij de foto hoort. Ik heb die overigens niet gemaakt en heb er verder ook niks mee te maken, weet dat er camera's staan en that's it. Sterker nog, wij zijn gedeeltelijk gefuseerd met het linkse bedrijf (MS van Intergarde en onze MS) en werken daarbij ook wel eens samen met SAM.
Qua voertuig, onderstaand hun 'oude' stijl waarbij logo echter hetzelfde is gebleven... Vervangen 'huisstijl' zal ook wel niet voor niets geweest zijn...
Op volgende link nogmaals hun logo:
Link