Ik zie deze reactie nu pas, maar waarom zou de rechter niet mogen?
Is dit vanwege de balk?
Niet alleen de balk.
Het complete plaatje maakt dat het (al zou je dat zo niet zeggen) teveel op politie gelijkend is. Daarbij dragen de beambtes van dit bedrijf blauwe broeken met zwarte bies (niet toegestaan), dragen ze rangonderscheidings tekens (niet toegestaan), en nog wat zaken die én niet nodig zijn, én verwarring brengen.
Hebben dit met diverse bedrijven reeds aangekaart bij BW (net zoals het aangeven van ongecertificeerde HG, beveiligers zonder diploma !, objecten waar zwart gewerkt wordt etc, etc...) maar helaas, die hebben veel belangrijkere zaken te doen...
(Jammer trouwens, maar is wel weer tekenend voor Limburg Zuid. In de rest van NL zijn ze heel wat meegaander en zeker met zulk soort economische delicten...)
Terugkomend op bovenstaande wagen met lichtbalk, ik meen dat ik ooit ook ergens gelezen heb dat deze niet vast gemonteerd mag zijn en dus verwijderbaar (mijn huidige werkgever heeft er speciaal ontheffing voor moeten aanvragen en gekregen vanwege het rijden op industrie terrein).
Vaste montage zou alleen toegestaan zijn voor de bekende diensten en wegwerkers maar niet voor beveiliging !?
Heb zelf 3,5 jaar geleden mijn toenmalige dienstmotor moeten veranderen. Alles wat de baas er op had laten zetten (flitsers, led zwaailamp) en de kleding die voor ons verplicht was (zwarte broeken met originele gele politie motorjas en witte helm) in combinatie met de bestickering (motor wit met rode strepen die in lichtschijn oranje kleur gaven) was allemaal apart geen probleem, het ging destijds om het totaal plaatje wat te gelijkend was, en terecht (had voor mij ook allemaal niet gehoeven !)
Nadat de striping (die eerst helemaal door liep over kuip) ingekort was tot hoogte van onderzijde tank, werd het goedgekeurd (ofschoon voor het hele spel wel toestemming van justitie verleend was). Zal wel kijken of ik nog een foto vind, begrijp nu nog steeds niet dat deze destijds überhaupt door justitie zijn goedgekeurd ! Het was niks meer dan 'kijk eens wat wij rijden', een soort van wannabee.... (Helaas dat mijn werk mij verplichte erop rond te rijden maar ik schaamde mij af en toe kapot met dat spul allemaal !)
Btw, ik ben ook helemaal voor uniformering van zowel voertuigen als kleding, dit voor betere herkenbaarheid naar publiek én dat zodoende al die 'carnavalswagens' eens verdwijnen !