Dat klopt kerel
Gelukkig m`n ogen zijn nog scherp
En om even op mijn vakgebied in te gaan. Ik heb ook weleens beveiligers gezien die in een "priveauto" rijden. Dan rijden wij juist onze surveillance ivm inbraken op een industrieterrein en zien een "verdacht" voertuig rijden en gaan deze volgen. Blijkt het een MS te zijn??
Zonde van onze tijd en inzet denk ik dan, want als wij hadden gezien dat het een MS was dan hadden wij naar een ander stuk van het terrein gegaan. Waardoor de dekking groter was.
Gevalletje niet over nagedacht vanuit de organisatie....
Ook mij lijkt het geen slecht plan als er een uniforme uitstraling komt voor surveillanceauto's voor de beveiliging wat striping
en eventueel Amber zwaailicht betreft.
En men kan zich dan als bedrijf inderdaad herkenbaar maken door zelf het type en kleur voertuig te kiezen met daarop de bedrijfsnaam.
Nu rijdt er inderdaad vanalles rond waarvan je inderdaad niet altijd kan zien dat het een beveiligingsauto is.
Tevens heeft het het voordeel dat hulpdiensten dan gelijk zien waar ze moeten zijn als een mobiel surveillant assistentie
nodig heeft in welke vorm dan ook. Want als MS hebt je niet alleen te maken met politie bij een inbraak melding of
overvalalarm maar kan je ook stuiten op een ongeval of onwelwording of bij een brand en dan is het wel fijn als je gelijk
opvalt met je dienstauto.
Op zich geen verkeerd idee alleen voor beginnende beveiligingsbedrijven is het wel meteen een flinke kostenpost extra om de auto volledig te laten bestickeren. En eerlijk gezegd vind ik het niet eens echt een noodzaak.
Kijk naar bijvoorbeeld de surveillance auto's van Securitas, die hebben grotendeels heel simpel 4 stickers erop met het logo.
Bumper, zijkanten & achterkant. Naar mijn mening duidelijk genoeg om te zien dat het een surveillance voertuig betreft.