C2000 & DMO

Auteur Topic: C2000 & DMO  (gelezen 5111 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sirremco

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 31 januari 2012, 19:02:06
Heren,

Heeft er iemand enig idee of er momenteel met een Tetra mobilofoon nog naar de DMO groepen geluisterd kan worden? Of is dit inmiddels ook versleuteld?




Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2012, 19:49:12
Ja dat kan.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2012, 20:56:11
Sterker nog ... met een Tetra mobilofoon kan volgens mij niet alleen geluisterd worden  e050
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2012, 20:58:13
Sterker nog ... met een Tetra mobilofoon kan volgens mij niet alleen geluisterd worden  e050
Nee dat klopt :D


sirremco

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2012, 22:52:15
Spreken is niet mijn bedoeling, maaf ik vindt het wel grappig om mee te kunnen luisteren.
Ik heb namelijk een mobilofoon gekregen zonder voeding & antenne. Deze kon niet worden geupdate geloof ik. Maar als ik hem dus aan de praat krijg zou ik dus mee kunnen luisteren, moet ik dan vlakbij het incident zijn of is er een redelijke afstand mogelijk? En hoe kom ik aan de frequenties van de groepen?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2012, 23:39:09
Spreken is niet mijn bedoeling, maaf ik vindt het wel grappig om mee te kunnen luisteren.
Ik heb namelijk een mobilofoon gekregen zonder voeding & antenne. Deze kon niet worden geupdate geloof ik. Maar als ik hem dus aan de praat krijg zou ik dus mee kunnen luisteren, moet ik dan vlakbij het incident zijn of is er een redelijke afstand mogelijk? En hoe kom ik aan de frequenties van de groepen?

DMO heeft een vrij klein bereik. Enkele straten verderop hoor je het al nuet meer. Er zijn overigens steeds minder regios die nog gebruik maken van DMO.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2012, 23:53:24
Spreken is niet mijn bedoeling, maaf ik vindt het wel grappig om mee te kunnen luisteren.
Ik heb namelijk een mobilofoon gekregen zonder voeding & antenne. Deze kon niet worden geupdate geloof ik. Maar als ik hem dus aan de praat krijg zou ik dus mee kunnen luisteren, moet ik dan vlakbij het incident zijn of is er een redelijke afstand mogelijk? En hoe kom ik aan de frequenties van de groepen?

Vriendelijk vragen aan degene van wie je 'm hebt gekregen?
Arts  www.alphalog.nl


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2012, 07:23:43
Max afstand 700/1000 meter.
Hier zijn ze afgelopen jaar naar DMO overgestapt


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2012, 13:08:31
http://www.fmcnl.nl/tetra_c2000.htm

Daar straan de Freq's. Vergeet niet ook de GSSI's te programmen anders weigert hij uit te luisteren. Daarbij merk ik op dat er inderdaad praktisch 0,0 met DMO gewerkt wordt.

Wat voor 'n mob is het trouwens?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2012, 14:33:00
Bij ons word er nog wel regelmatig met DMO gewerkt en dit is met name tijdens de visitaties
van schepen waarbij overgegaan word. En zoals al gezegd is heb je maar een beperkt bereik
op DMO dus zal je er echt dicht in de buurt moeten zijn om het uit te luisteren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v