Spanningspneumo

Auteur Topic: Spanningspneumo  (gelezen 10683 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 28 januari 2005, 23:41:58
Delta, je bent nog geen jaar eerstehulpverlener, maak je eerst de basisstof goed eigen en ga dan verder in de hulpverlening!!!!

Ga niet af op iemand zn leeftijd! Zoals Delta uitlegd komt ie uit een artsenfamilie en daar kan die zijn ei ook kwijt.  Laat elkaar een beetje in zijn waarde en discussier gewoon zonder een ander naar beneden te trekken.

firemanr

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2005, 23:48:33
Zie je t al voor je ? een EHV-er met een stethoscoop in de weer?? t moet niet gekker worden :D ;D
Als er een normale vraag gesteld wordt is het minst wat je terug kunt verwachtten een normaal antwoord en niet zo'n "ga terug in je hokje"-antwoord.
Het is hier geen prikbord. >:(

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2005, 23:58:06
Zie je t al voor je ? een EHV-er met een stethoscoop in de weer?? t moet niet gekker worden :D ;D

Misschien krijgen ze dat op tijd in de gaten, Zoniet dan gaan ze op een kwade dag een geel autootje kopen omdat ze alle spullen niet meer op de fiets mee kunnen nemen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #63 Gepost op: 29 januari 2005, 16:16:57
Als er een normale vraag gesteld wordt is het minst wat je terug kunt verwachtten een normaal antwoord en niet zo'n "ga terug in je hokje"-antwoord.
Het is hier geen prikbord. >:(

FiremanR ik vind dat je wel erg aangebrand (whats in a name ''fireman R  ;)  zou Shakespeare zeggen, oeps of kan dit ook niet dopor de beugel?)reageert op een reactie die niet eens voor jou bedoeld is, maar goed, niet iedereen hoeft jouw verwachtingenpatroon te delen.

Mijn reactie aan Delta was niet bedoeld als een ''ga terug naar je hok'' reactie (die interpratie is geheel aan jou) maar als een ''bezint eer ge begint'' reactie. En idd vind ik stethoscopen in handen van EHV-ers geen goed idee. En verder krijgt natuurlijk iedereen van mij een normaal cq. zo normaal mogelijk antwoord. De verweijzing naar ''het prikbord'' begrijp ik niet helemaal, alhoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, jouw verwijzing naar ''het prikbord'' vind IK weer een beetje tendentieus.

Let trouwens ook eens op de icoontjes die veelal bij reacties ( ja ook door mij) geplaatst worden om het geheel in een duidelijk cq. genuanceerd kader te plaatsen. Nuanceren is the message zou ik zeggen  ;)  (en nu maar hopen dat dit allemaal goed overkomt zoals ik heb bedoeld, tja ... 't valt ook niet altijd mee dat internetten...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #64 Gepost op: 29 januari 2005, 22:48:27
FiremanR ik vind dat je wel erg aangebrand (whats in a name ''fireman R  ;)  zou Shakespeare zeggen, oeps of kan dit ook niet dopor de beugel?)reageert op een reactie die niet eens voor jou bedoeld is, maar goed, niet iedereen hoeft jouw verwachtingenpatroon te delen.

Mijn reactie aan Delta was niet bedoeld als een ''ga terug naar je hok'' reactie (die interpratie is geheel aan jou) maar als een ''bezint eer ge begint'' reactie. En idd vind ik stethoscopen in handen van EHV-ers geen goed idee. En verder krijgt natuurlijk iedereen van mij een normaal cq. zo normaal mogelijk antwoord. De verweijzing naar ''het prikbord'' begrijp ik niet helemaal, alhoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, jouw verwijzing naar ''het prikbord'' vind IK weer een beetje tendentieus.

Let trouwens ook eens op de icoontjes die veelal bij reacties ( ja ook door mij) geplaatst worden om het geheel in een duidelijk cq. genuanceerd kader te plaatsen. Nuanceren is the message zou ik zeggen  ;)  (en nu maar hopen dat dit allemaal goed overkomt zoals ik heb bedoeld, tja ... 't valt ook niet altijd mee dat internetten...

Het aanbranden zat bij mij (vrouwen en koken ;)). Ronald treedt hier slechts als moderator op. Ik ben degene die de antwoorden wat kort vindt en de opmerkingen van wat minder respect betuigen. Ik kreeg hier even het hol-van-de-leeuw-gevoel en dat voelde niet prettig. Alles uitgesproken, kunnen we normaal verder en zal ik proberen alleen nog maar 'slimme' vragen te stellen. ;)

firemanr

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 30 januari 2005, 16:28:01

Bij mij kan er veel door de beugel, wat er niet door de beugel kan, is als medehv-leden onderuitgehaald worden of laatdunkend over gepraat wordt terwijl die een normale vraag stellen.

De verwijzing is niet tendenzieus, zoals jij dit noemt, dit prikbord staat er om bekend dat je hier bijna geen normale antwoorden mag verwachtten en zodanig in de z..k genomen wordt dat je het wel uit je hoofd laat de volgende keer om een vraag te stellen. En deze afspiegeling willen we hier dus niet hebben.

We houden het forum laagdrempelig, (geen verplicht lidmaatschap etc. dus voor iedereen toegankelijk) maar verwachtten dan wel een serieus discussieplatform waar op een normale vraag normaal gereageerd mag worden. ;)

Verder even goede vrienden. ;D

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 30 januari 2005, 18:26:43
Goh, daar hebben we het weer, de professional tegen de ehv'er...

Al is delta 17, wat zou dat? Als zijn informatie correct is en onderbouwd doormiddel van literatuur dat is er niets mis mee dat hij dit op het forum zet. Ik denk dat zijn kennis een stukje verder rijkt dan heel wat EHV'ers die al jaren in het vak zitten.  :-X

En wat betreft het niet serieus genomen worden, zoals een opmerking van druifje eerder tegen delta dat ie eerst maar eens de basis onder de knie moet krijgen, dat is nou juist het probleem waar hij, ik en anderen tegenaan lopen. De basis van de EHV is best interessant, maar voor mensen met interesse oppervlakkig. Iedereen z'n eigen tempo. 8)

Behandel elkaar als gelijken. Respecteer elkaar. :D

En wat die stethoscoop betreft; dat gaat inderdaad een stapje te ver. ;)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #67 Gepost op: 30 januari 2005, 18:32:41
Waar een vraag over een spanningspneumo al niet toe kan leiden  :D
Arts  www.alphalog.nl

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #68 Gepost op: 31 januari 2005, 12:19:10
Ga niet af op iemand zn leeftijd! Zoals Delta uitlegd komt ie uit een artsenfamilie en daar kan die zijn ei ook kwijt.  Laat elkaar een beetje in zijn waarde en discussier gewoon zonder een ander naar beneden te trekken.
Ik ga niet af op leeftijd, alleen op ervaring! ik laat Delta zeker in zijn waarde, maar wil hem ook enigzins met de voetjes op de vloer houden, Delta is hier, zij het via een PB door mij ook van op de hoogte gebracht.

Ik moet ook zeggen dat een en ander van mijn kant niet als tendentieus is bedoeld, ik wil Jorrin ook zeker geen "terug in hok" gevoel geven, maar ik wil wel duidelijk aangeven dat mensen soms erg kunnen doordrijven en doordrammen terwijl er reeds verschillende antwoorden op vragen zijn gesteld!
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

firemanr

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 31 januari 2005, 22:15:04
Delta, je bent nog geen jaar eerstehulpverlener, maak je eerst de basisstof goed eigen en ga dan verder in de hulpverlening!!!!

Ik kan hier weer wel commentaar opgeven, maar eigenlijk vindt ik dat PdR het mooi verwoordt.

Goh, daar hebben we het weer, de professional tegen de ehv'er...

Al is delta 17, wat zou dat? Als zijn informatie correct is en onderbouwd doormiddel van literatuur dat is er niets mis mee dat hij dit op het forum zet. Ik denk dat zijn kennis een stukje verder rijkt dan heel wat EHV'ers die al jaren in het vak zitten.  :-X

En wat betreft het niet serieus genomen worden, zoals een opmerking van druifje eerder tegen delta dat ie eerst maar eens de basis onder de knie moet krijgen, dat is nou juist het probleem waar hij, ik en anderen tegenaan lopen. De basis van de EHV is best interessant, maar voor mensen met interesse oppervlakkig. Iedereen z'n eigen tempo. 8)

Behandel elkaar als gelijken. Respecteer elkaar. :D

En wat die stethoscoop betreft; dat gaat inderdaad een stapje te ver. ;)

Zoals je zelf het bovenstaande geschreven hebt, is er weinig plaats om uit te wijken voor Delta, en moet hij "zich eerst maar eens verdiepen in de basisstof" voordat hij antwoord geeft op vragen op dit forum. Dit HOEFT DUS NIET!!!!!

Als er enigzinds een fatsoenlijk antwoord gegeven wordt of vraag gesteld, is dit voldoende om hier met discussies mee te doen.

Verder laten we het nu maar rusten, en gaan we verder on-topic. ;)

*zie je trouwens wat voor effect uitroeptekens hebben als je iets leest?* >:(

;D