Ik denk dat de regels omtrent het dienstwapen mee naar huis nemen door agenten (in opleiding) beperkt moet worden.
En dan? Dan neemt een agent een wapen mee naar huis terwijl dit volgens de regels verboden is en pleegt (zelf)moord met het wapen.
Ik zie het verschil niet. De regels zijn vrij duidelijk op dit moment en onder normale omstandigheden hebben weinig agenten het wapen thuis.
Tevens zie ik ook dit specifieke geval niet in verband staan met het inperken danwel beperken voor studenten om bewapening uit te reiken. Studenten zijn, vanaf dat zij vuurwapendragend worden, inzetbaar op straat en ''moeten'' daarom met een vuurwapen lopen.
Ik verbaas mij er nog steeds over dat bepaalde politie-onderdelen niet bewapend zijn, terwijl zij dit gezien hun taak eigenlijk wel zouden moeten zijn, denk hierbij aan de verkeershandhavingsteam's.
Vindt dit een erg simpele en ongepaste reactie...Denk je nu echt dat je dit had kunnen voorkomen door het psyche beter te doorgronden? Wie zegt dat zijn gedachten/psychische problematiek toen al aanwezig waren?
Ik niet ... Ik ken een aantal ''verhalen'' van politiemensen die zichzelf door middel van het dienstwapen van het leven hebben beroofd, een groot gedeelte hiervan werkte al jaren bij de politie en daar was eigenlijk niets aan op gevallen.
Indien men namelijk wel gaat twijfelen aan de mentale gesteldheid van een collega wordt het wapen ingenomen en ook daar ken ik enkele voorbeelden van.
Veel verder wil ik er op een openbaar forum niet op in gaan.