Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden 01-02-2012 / 05-02-2012

Auteur Topic: Lichaam vermiste Michael van Dijk gevonden 01-02-2012 / 05-02-2012  (gelezen 19009 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2012, 22:57:33
@politieFlevo  -  politieFlevoland
#Luttelgeest vermissing update: sectie ME wordt ingezet om te zoeken in dorp. Reddingshonden (vrijwilligers) speuren buitengebied af
1 minuut geleden
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2012, 23:15:35
Het is hier bij ons om de hoek. Verschrikkelijk voor de familie.
Nou is mijn vraag hoe snel koelt een eventueel lichaam af,
Bij zulke temp. Wbc heeft toch een warmtebron nodig. Misschien voorbarig maar vanaf 16.00
Buiten. ??? Wij zijn ook in bezit van een wbc maar nooit getest wat hij nodig is.
Wwemv?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2012, 23:17:43
Het is hier bij ons om de hoek. Verschrikkelijk voor de familie.
Nou is mijn vraag hoe snel koelt een eventueel lichaam af,
Bij zulke temp. Wbc heeft toch een warmtebron nodig. Misschien voorbarig maar vanaf 16.00
Buiten. ??? Wij zijn ook in bezit van een wbc maar nooit getest wat hij nodig is.
Wwemv?

Politieheli kan met WBC en (volgens mij ook) infraroodcamera ook het gebied afzoeken.... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2012, 23:21:50
Nou is mijn vraag hoe snel koelt een eventueel lichaam af,
Bij zulke temp. Wbc heeft toch een warmtebron nodig. Misschien voorbarig maar vanaf 16.00
Buiten. ??? Wij zijn ook in bezit van een wbc maar nooit getest wat hij nodig is.
Wwemv?

lees net dit in een ander topic:

Ik hoorde weerman Dennis Wilt gisteren bij RTL EditieNL zeggen met 30 minuten heb je al goed last van bevriezingsverschijnselen.
Dus dat is nog erger dan onderkoelingsverschijnselen.
Zie http://www.rtl.nl/xl/#/u/18a934ce-022a-4f2f-add5-c232f56e1eba vanaf 03:20 minuten.
Samen sterk in de hulpverlening!


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2012, 23:26:41
Lijkt me niet echt geheel waarheidsgetrouw, dat men met 30 minuten al bevriezingsverschijnselen vertoont. Heb vanavond 3 kwartier gewandeld met m'n buurvrouw haar hond. Had het wel koud, maar daar hield het ook mee op.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #15 Gepost op: 2 februari 2012, 00:10:47
@politieFlevo    politieFlevoland
@flevocourant ME gaat nu zoeken tientallen Reddingshonden in het buitengebied. Zoekactie gaat voorlopig door #Luttelgeest vermissing
2 minuten geleden
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #16 Gepost op: 2 februari 2012, 00:13:12
@politieFlevo   politieFlevoland
Berichtgeving #Luttelgeest vermissing Twitter gaat uit de lucht. Indien er geen ontwikkelingen zijn berichtgeving morgenochtend weer hervat        
1 minuut geleden
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2012, 01:12:09
Lijkt me niet echt geheel waarheidsgetrouw, dat men met 30 minuten al bevriezingsverschijnselen vertoont.
Heb vanavond 3 kwartier gewandeld met m'n buurvrouw haar hond. Had het wel koud, maar daar hield het ook mee op.

Als je goed aangekleed bent en in beweging blijft zal het misschien niet zo snel gebeuren, maar als je ergens ligt
in dan wel uit het water dan wel een combinatie van uit het water gekomen en niet gaan bewegen, dan is deze kans
wel heel erg groot aanwezig en ben je gewoon de sigaar op dat moment.
En dat zit je zo met 30 minuten aan het bevriezingsverschijnsel. Ik zou zeggen onderschat het niet.

Als jij je goed aankleed met o.a. thermo ondergoed handschoenen sjaal en muts op en je bent in beweging dan blijven alle
belangrijke delen warm door de bloedsomloop. Als je dat niet hebt en doet dan gaat het met deze temperatuur heel snel
achteruit met je omdat je de meeste kou via je hoofd en blote lichaamsdelen zoals je handen verliest.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2012, 02:00:30
Volg hier de berichtgeving over #Luttelgeest vermissing jongetje #AmberAlert wordt ingezet@Politieflevo
AmberAlert-sms had bij mij een "sent-time" van 00:20 uur.... Beetje laat als je't mij vraagt...  :-X


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2012, 02:57:35
AmberAlert-sms had bij mij een "sent-time" van 00:20 uur.... Beetje laat als je't mij vraagt...  :-X

AmberAlert kwam hier om exact 0.00 uur binnen.
Jammer dat het bericht niet een paar uur eerder werd verzonden.
Er zijn rond middernacht niet meer zoveel mensen op de been.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012