Ja begrijp ik en ook logisch.
Maar het gaat mij even om het aantal schade gevallen. En het zijn ook niet schades van een deukje hier of een krasje daar, maar er raken complete voertuigen total loss.
Je hebt het over auto's die letterlijk 24/7 bemenst worden, en ongeveer 12 uur per dag rijdend op de weg te vinden zijn. Het is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de brandweer, die alleen van A naar B rijden op een melding af. De politie gaat naar bijna elke melding, en surveilleert daarnaast intensief. Wanneer het te glad is voor veel mensen om naar hun werk te rijden, surveilleert de politie gewoon. Wanneer de weg bevolkt wordt door dronkelui, rijdt de politie er in de buurt. En stapt zo'n zuiplap achter het stuur, dan is het de politie die diegene aan de kant zet.
Achtervolgingen komen vaak voor. Overtreders die op een provinciale weg de andere kant op rijden zijn er genoeg, en dan moet er snel en veilig gekeerd worden. Criminelen verstoppen zich niet alleen op de openbare weg, maar rijden ook door bos, over hei, over fietspaden en voetpaden. Ook daar komen politievoertuigen.
Ik wil de vraag omdraaien. Hoe kan het dat (ondanks de beperkte training, de ongeschikte voertuigen en de eisen die aan voertuig en bestuurder worden gesteld) er maar zo weinig schade gereden wordt?
Edit: Sorry Jerommeke, ik las je berichtje pas na het plaatsen