Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1514906 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 19 april 2009, 16:47:01
Het is een 'eeuwenoude' discussie.... blijkbaar zijn mensen nogal bang voor verandering. Toen bij ons de eerste VW's verschenen als vervanging voor de Chevy's werd er ook gemekkerd over de veiligheid. Terwijl ik denk dat het veiligheidsniveau van de nieuwe Transporter hoger ligt dan dat van de, ietwat verouderde, Chevrolet GMT bussen. Maar goed, we dwalen af ;)


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #121 Gepost op: 19 april 2009, 22:48:08
Het is een 'eeuwenoude' discussie.... blijkbaar zijn mensen nogal bang voor verandering. Toen bij ons de eerste VW's verschenen als vervanging voor de Chevy's werd er ook gemekkerd over de veiligheid. Terwijl ik denk dat het veiligheidsniveau van de nieuwe Transporter hoger ligt dan dat van de, ietwat verouderde, Chevrolet GMT bussen. Maar goed, we dwalen af ;)

Ben niet bang voor verandering, maar dat is mijn gevoel erbij. Ten eerste de MB heeft een langere neus, dus langere kreukelzone. De Touran heeft een vrij korte neus. Ten tweede voelt de MB veel steviger en degelijker aan. De Touran lijkt wel plastic en ziet er gewoon goedkoper uit.

Maar de toekomst zal het uitwijzen....Maar ik voel mij veiliger in een MB dan in een Touran.

En idd het staat nergens!

En om als mod te klinken: Nu weer on-topic  ::)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #122 Gepost op: 9 mei 2009, 00:23:39


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #124 Gepost op: 13 mei 2009, 17:35:48
volgens mij kunnen we een 'not so tender crash' vandaag een toevoegen uit een ander topic ...  ;) maar daar zijn fotoverwijzingen genoeg

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29567.0.html

Link toegevoegd. Scheelt weer zoeken voor de lezer ;)
Maarten.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #125 Gepost op: 17 mei 2009, 13:16:38
http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=3250

Politiebusje betrokken bij aanrijding (video volgt)

Capelle aan den IJssel - Zondagochtend ontstond er een flinke aanrijding op de kruising Abram van Rijckevorselweg met de Slotlaan. Door vermoedelijk een combinatie van snelheid en een nat wegdek gleed een andere auto, rijdende op de Abram van Rijckevorselweg, door het rode verkeerslicht en ramde het politievoertuig die daarop kantelde.

De schade was groot en de agenten konden niet zelfstandig uit hun voertuig komen. De brandweer heeft de agenten uit het voertuig geholpen. Alle inzittenden hadden lichte verwondingen, maar hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

Omdat er een dienstmotorvoertuig van de politie Rotterdam-Rijnmond betrokken was bij de aanrijding, kwam de afdeling verkeersongevallenanalyse van de politie Zuid-Holland-Zuid ter plaatse voor technische onderzoek.

Foto's : Wilco Hogenbirk

http://www.mediatv.nl/uploads/78f33a99fea949fa5ff0df4afb66da5epolitie(2)fotograaf12.jpg

http://www.mediatv.nl/uploads/ac04e9ce730efa5ff90dac1a4005cfccpolitie(8)fotograaf12.jpg

Meer foto's op bovenstaande site


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #126 Gepost op: 17 mei 2009, 17:06:22
Ik vroeg me al af wat deze melding inhield :-X

07:59:02 17-05-09 Melding : 111 Aanr + letsel 1 Politieburo Capelle aan den IJsse Slotlaan 119 thv ca

07:42:02 17-05-09 Melding : A1 AMBU 17175 Motor A1 Politieburo Capelle aan den IJssel Slotlaan 119 2902AL Capelle aan den IJssel ca bon 37597

07:40:31 17-05-09 Melding : PRIO 1 HV331 TS331 OD301 Politieburo Capelle aan den IJssel Slotlaan 119 Capelle aan den IJssel HV Voertuig personen Vak: 5020224
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #127 Gepost op: 17 mei 2009, 17:08:14
Hè zonde..!!

Dat was een verse en erg mooie T5 hier in het district..
Groetjes, Marco


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #128 Gepost op: 17 mei 2009, 17:17:04
Jammer van de auto, maar ik ben er blij mee dat de betrokkenen geen van alle ernstige verwondingen hebben... Een auto is maar een stukje blik.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #129 Gepost op: 17 mei 2009, 18:30:17
Jammer van de auto, maar ik ben er blij mee dat de betrokkenen geen van alle ernstige verwondingen hebben... Een auto is maar een stukje blik.

Mee eens, maar toch heel zonde dat hij nu al naar de *piep* is..!