Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1518578 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2150 Gepost op: 13 augustus 2013, 12:43:36
Citaat van: 112GenV link=msg=1191507 date=1376389777
kleine correctie, betreft de OvD-G/first responder 14895.
de 14-396 is de first responder/solo-ambulance maar is ook tevens de reserve OvD-G auto.
Dank voor de aanvulling, ik wist niet wat voor functie of roepnummer deze auto had  e050 de termen first responder en solo-ambulance had ik er voor de beeldvorming bijgezet zodat duidelijk was dat het een personen auto was en geen ALS ambu.  ;)
Mooi dat ik het roepnummer nu wel weet, kan ik er nu bijzetten in mijn archief  O0


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2151 Gepost op: 13 augustus 2013, 14:05:42
Citaat van: CMKmaat link=msg=1191413 date=1376347936
1:37 Buschauffeur zegt: "Eigen schuld ambulance. Had je je sirene maar aan moeten doen".
Op zich heeft hij in deze situatie een puntje. Sirene zou geholpen kunnen hebben.

Bizarre opmerking! Of er nu iets aan schuld te wijten is of niet. Ambu rijdt niet voor niets blauw, blauw. Typisch Nederlandse opmerking. Ik zeg toch ook niet: " Eigen schuld dat jullie buschauffeurs zoveel met geweld te maken hebben, moet je maar op tijd komen en niet voor mijn neus wegrijden"...Komt op hetzelfde neer mijns inziens... >:(


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #2152 Gepost op: 13 augustus 2013, 14:14:45
Te laat komen heb je niet (altijd) in de hand. Je sirene aan doen tijdens een A1-rit wel. De actie van de ambulance zag er inderdaad niet echt handig uit. Geen sirene aan en dan maar hopen dat er geen verkeer achter de bus rijdt.

Het is of het een of het ander. Of het is A2 en je stopt netjes voor het verkeerslicht, dan wel blijft achter de bus hangen, of het is A1 en je rijdt met zwaailicht en sirene met gepaste snelheid over het kruispunt.

Misschien dat de buschauffeur zich minder 'beschuldigend' had kunnen uitlaten, maar vanwege de video hebben we allemaal kunnen zien (beter gezegd: horen) wat de vermoedelijke oorzaak van het ongeval was.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #2153 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:06:07
Ik wijs niet graag met een vingertje maar handig was het zeker niet. Bij het voorbij rijden van de bussen, heeft de ambulancechauffeur weinig tot geen zicht op het verkeer van rechts. Nu staat daar ook weer een bus die nog meer zicht wegneemt en dan is het niet slim om zonder af te remmen (en zonder OGS) het kruispunt op te rijden.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2154 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:24:04
Citaat van: Bert65 link=msg=1191629 date=1376406367
Ik wijs niet graag met een vingertje maar handig was het zeker niet. Bij het voorbij rijden van de bussen, heeft de ambulancechauffeur weinig tot geen zicht op het verkeer van rechts. Nu staat daar ook weer een bus die nog meer zicht wegneemt en dan is het niet slim om zonder af te remmen (en zonder OGS) het kruispunt op te rijden.
Wij maken het hier ook zovaak mee, dat ambulances of aantal 100m van tevoren alle OGS uit doen als ze filmers zien, of gewoon met alleen blauw over kruispunten, & door straten. Vaak genoeg situaties gezien, dat het maar net goed gaat.. Eigenlijk vraag ik me af, of de chauffeurs wel beseffen, dat ze officeel geen voorrangsvoertuig zijn.. En wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2155 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:30:22
Ik denk dat ze dat veel beter beseffen dan de gemiddelde filmograaf....  :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2156 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:36:15
Citaat van: Red link=msg=1191747 date=1376433022
Ik denk dat ze dat veel beter beseffen dan de gemiddelde filmograaf....  :-X
Naja. ik kan heel goed over mij zelf zeggen, dat ik absoluut niet gevaarlijk ga staan. Ik probeer altijd zoveel mogelijk op mij eigen veiligheid te letten. Bijvoorbeeld in dat filmpje van de politiewagen, van net. Ik sta op een stoep, maar ik kan natuurlijk niet van te voren weten dat die politiewagen als een malle de bocht door knalt..  :|
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2157 Gepost op: 14 augustus 2013, 00:42:52
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1191748 date=1376433375
Naja. ik kan heel goed over mij zelf zeggen, dat ik absoluut niet gevaarlijk ga staan. Ik probeer altijd zoveel mogelijk op mij eigen veiligheid te letten. Bijvoorbeeld in dat filmpje van de politiewagen, van net. Ik sta op een stoep, maar ik kan natuurlijk niet van te voren weten dat die politiewagen als een malle de bocht door knalt..  :|
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt, ik heb het gewoon over het besef dat men zonder het gebruik van geluidssignalen geen officieel voorrangsvoertuig is, en dat ze dat beter beseffen als de gemiddelde hobbyfilmer.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #2158 Gepost op: 14 augustus 2013, 01:21:13
Citaat van: Bert65 link=msg=1191629 date=1376406367
Ik wijs niet graag met een vingertje maar handig was het zeker niet. Bij het voorbij rijden van de bussen, heeft de ambulancechauffeur weinig tot geen zicht op het verkeer van rechts. Nu staat daar ook weer een bus die nog meer zicht wegneemt en dan is het niet slim om zonder af te remmen (en zonder OGS) het kruispunt op te rijden.

Niemand hoeft met een vinger te wijzen in dit filmpje, er hoeft in principe niet eens over gediscussieerd te worden. De ambulance chauffeur is in deze gewoon fout, een kruispunt oversteken, en door rood rijden met alleen blauwe lichten is gewoonweg niet slim en ook niet volgens protocol. Maar we zijn allemaal mensen en maken allemaal wel eens een foutje...


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2159 Gepost op: 14 augustus 2013, 11:09:10
Citaat van: specialagent112 link=msg=1191753 date=1376436073
Niemand hoeft met een vinger te wijzen in dit filmpje, er hoeft in principe niet eens over gediscussieerd te worden. De ambulance chauffeur is in deze gewoon fout, een kruispunt oversteken, en door rood rijden met alleen blauwe lichten is gewoonweg niet slim en ook niet volgens protocol. Maar we zijn allemaal mensen en maken allemaal wel eens een foutje...
Dit is nu de 4e ambulance die een ongeval krijgt in twee jaar op kruisingen in Groningen....
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge