Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1519814 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2710 Gepost op: 26 juni 2014, 20:10:41
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1280219 date=1403800445
Dagelijks heb ik ze niet zien rijden, maar in de tijd dat ik nog op Schiphol rond reed kwam het toch regelmatig voor dat deze auto's die voor de BBS (buiten beveiliging schiphol voor de leken) ingezet werden ook als extra auto werden ingezet waardoor ze met OGS reden.

Ja dat geloof ik, maar die hebben ook een hele andere taakstelling dan deze collega's. In Den Haag rijden ze in principe nooit met noodhulp meldingen mee.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2711 Gepost op: 27 juni 2014, 00:09:40
Citaat van: B link=msg=1280050 date=1403761049
Als je als ambulancechauffeur auto's gaat aanrijden omdat ze volgens jou teveel links blijven hangen, wordt het tijd om een andere baan te gaan zoeken.

Andere rijbaan bedoel je...  O0


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #2712 Gepost op: 27 juni 2014, 14:51:32
Citaat van: Jerommeke link=msg=1280211 date=1403796446
Die Touareg's zijn overigens niet snel total-loss en 9 van de 10 keer worden ze gewoon weer opgebouwd.

Ik kan me goed voorstellen dat door onder andere de bepantsering de aanschafwaarde dermate hoog ligt dat het bij relatief zware schades nog steeds loont om te repareren ipv total-loss verklaren!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2713 Gepost op: 27 juni 2014, 15:16:58
Tja ik vraag het me af in hoeverre de bepantsering nog betrouwbaar is na een ongeval. Net als een val met een integraal helm is vaak niets te zien, maar biedt hij minder bescherming.
In dat geval is het misschien toch kostbaarder om opnieuw op te bouwen dan opnieuw aan te schaffen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2714 Gepost op: 27 juni 2014, 16:34:44
De voertuigen gaan bij dergelijke schade's terug naar Friederich's en worden daar opnieuw opgebouwd.
Aanschafwaarde ligt boven de 300.000 euro, dus het is al snel de moeite om te repareren.
Er is er in Noord Holland eens eentje op een boom gereden, daar lagen beide voorwielen en een van de portieren van de auto af. Die auto rijd nu ook al weer een tijdje rond  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2715 Gepost op: 27 juni 2014, 16:47:33
Voordeel van deze Toureq's is dat ze niet alleen het standaard chassis hebben, de sterkte wordt vooral gehaald uit een secundair chassis. Hierdoor wordt bij een aanrijding de klap anders verdeeld en meer in het secundaire chassis geleid.
Tweede voordeel is dat wanneer de auto zwaar beschadigd is men vrij gemakkelijk het onbeschadigde gedeelte kan overzetten op een ander chassis en de ontbrekende delen bij monteren. Voordeel is dan dat het bepantseren van de cabine niet meer nodig is. Deze zijn vaak zo stevig uitgevoerd dat bij dergelijke klap er weinig tot niets mee gebeurt, maar ook als deze enigszins krom is zal je dat niet merken in de rijeigenschappen door het nieuwe secundaire chassis. En de opbouw van de cabine is bij dit soort voertuigen ongeveer 70% van de aanschafwaarde.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #2717 Gepost op: 27 juni 2014, 21:13:04
Ha, ik had toch een heel ander idee bij het lezen van 'politiemotor in de weg'.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2718 Gepost op: 27 juni 2014, 21:21:07
Boel primitieve reacties ook weer bij het artikel. En niet alleen van "jonge ventjes".  :-X


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2719 Gepost op: 28 juni 2014, 13:35:40
Citaat van: NikonDirk link=msg=1280497 date=1403896867
Boel primitieve reacties ook weer bij het artikel. En niet alleen van "jonge ventjes".  :-X

Ben speciaal door deze opmerking eens de reacties gaan lezen...
Moet zeggen dat ik dit eigenlijk vrij weinig doe omdat er altijd commentaar op staat wat nergens op slaat...
Dus ja waarom zou je de commentaren dan nog gaan lezen als je er toch alleen maar aan ergert...

Citaat van: LuukPol link=msg=1280495 date=1403896384
Ha, ik had toch een heel ander idee bij het lezen van 'politiemotor in de weg'.

maar moet zegen deze agent stond inderdaad letterlijk en figuurlijk in de weg...

Daarom ben ik ook eens met het onderstaande filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=FUZ2Krtkukg&feature=youtu.be
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=