Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1519807 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #2750 Gepost op: 17 juli 2014, 15:09:37
Citaat van: jadjong link=msg=1284018 date=1405601955
Een kabel waar 'niets' aan hangt zwiept alle kanten op voordat de zwaartekracht zijn werk doet. Een kabel waar 4KG aan bevestigingsmateriaal aan hangt zwiept netjes richting de grond.

Dan werk jij met andere kabels dan HIT en ik, ik heb stroppen van 25 mm zien breken als lucifers en je wilt niet weten wat de kraanhaak doet op zo'n moment maar laten we zeggen dan van Seumeren aan treden mocht om de bovenloop kraan weer op de kraanbaan te plaatsen en dat was niet omdat het gewicht netjes naar de grond ging  :-X  e050
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #2751 Gepost op: 17 juli 2014, 15:21:41
Citaat van: jadjong link=msg=1284018 date=1405601955
Een kabel waar 'niets' aan hangt zwiept alle kanten op voordat de zwaartekracht zijn werk doet. Een kabel waar 4KG aan bevestigingsmateriaal aan hangt zwiept netjes richting de grond.

Als de haak onder spanning staat, en dat is meestal als iets breekt, komt eerst een reactiekracht tegengesteld aan de het punt waar daarvoor de kracht op werkte en als daar 4 KG bevestigingsmateriaal aan zit zal dat mee gekatipuleerd worden in die reactierichting.
Pas als die reactiekracht is uitgewerkt zal de zwaartekracht de macht over nemen.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #2752 Gepost op: 20 juli 2014, 08:11:48
#A12 Weer een WIS auto aangereden ❌ is weer genegeerd!Collega @wis_barry gelukkig ongedeerd.Let aub toch eens op!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2753 Gepost op: 20 juli 2014, 09:58:38
Weginspecteur Jürgen ‏@WIS_Jurgen  4 uur
Collega @wis_barry is vanochtend tijdens het #beveiligen aangereden thv #A12 Ede. Gelukkig was Barry uit zijn auto. pic.twitter.com/nmz2o4s4D3

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #2754 Gepost op: 20 juli 2014, 10:12:46
 :o :o :o :o

Hoeveelste auto van Rijkswaterstaat is dit al die wordt aangereden die in fend-off staat?? Laatste tijd wel vaak. Mensen zitten blijkbaar andere dingen te doen dan op de weg voor zich te letten.

Daar kan ik echt boos om worden. Gelukkig heeft de wis niks


Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #2755 Gepost op: 20 juli 2014, 10:34:12
blijkbaar moeten er meer toeters en bellen op, of een paar mensen een nieuwe bril.
hoe kun je zo iets missen  :o
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #2756 Gepost op: 20 juli 2014, 11:34:45

een nog opvallender kleur dan felgeel bestaat toch ook haast niet, maar sommige mensen op de weg zijn blijkbaar gewoon blind en zouden geen rijbewijs moeten hebben.


Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #2757 Gepost op: 20 juli 2014, 11:51:47

Dat lijkt mij ook, maar zoals ik wel meer hier voorbij heb zijn komen is er een aanzienlijk deel van de bestuurders die stiekem toch een bril nodig heeft (en een gehoorapparaat in het geval van HV voertuigen)  98uiye
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #2758 Gepost op: 20 juli 2014, 13:11:51
Wordt het niet eens tijd dat de politie hier strenger tegen op gaat treden? Wat is jullie mening hierover?


groundopsLEY

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #2759 Gepost op: 20 juli 2014, 13:13:38
Bij constateren door politie voertuig en rijbewijs in beslag nemen en rechter laten bepalen wanneer ze het terugkrijgen.