Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1519845 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #2760 Gepost op: 20 juli 2014, 13:42:31
Citaat van: Sv3nvs link=msg=1284774 date=1405845252
blijkbaar moeten er meer toeters en bellen op, of een paar mensen een nieuwe bril.
hoe kun je zo iets missen  :oInderdaad; matrix met waarschuwingspijl staat duidelijk uitgeklapt (bovenste foto); die oude balken geven best veel licht, ondanks dat komen er op de nieuwe Izusu's ledbalken (weet even niet welk merk/type), maar als je deze in het donker (getuige de foto was het donker of schemerig op dat moment) niet ziet wordt het toch écht tijd voor de oogarts...


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #2761 Gepost op: 20 juli 2014, 15:41:37
Citaat van: groundopsLEY link=msg=1284830 date=1405854818
Bij constateren door politie voertuig en rijbewijs in beslag nemen en rechter laten bepalen wanneer ze het terugkrijgen.

Dan zou, in mijn ogen, dat bij elke aanrijding moeten gebeuren, aangezien het niet uitmaakt of je nu een HV-voertuig raakt of een gewone auto.
Allebei een kwestie van niet goed opletten.

En juist als zo'n auto er als een grote kerstboom uit ziet (overdadig verlicht) kan het zijn dat je doordat er ineens vanuit het aardedonker, snelweg verlichting uit, er mee geconfronteerd word je eigenlijk verblind en gedesoriënteerd wordt en juist richting het licht trekt.

Dit is op zich een natuurlijke reactie van het menselijk lichaam bij nacht.

Het valt mij gewoon op dat er de laatste tijd veel meer van dit soort ongevallen gebeuren en meestal met goed verlichtte obstakels op de rijbaan zoals botsabsorbers en WIS-voertuigen


mesecur

  • Aspirant Manschap
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 459
Reactie #2762 Gepost op: 20 juli 2014, 16:43:37
Misschien enkele honderden meters één of twee extra wagens neerzetten met voorwaarschuwingen? (Op de vluchtstrook ofzo)
29 jaar - Aspirant Manschap, Informatiespecialist.


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #2763 Gepost op: 20 juli 2014, 17:03:23


Een of andere malloot krijgt het dan daar ook weer voor elkaar om ertegen aan te rijden ben ik bang.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2764 Gepost op: 20 juli 2014, 17:18:09
Hoeveel X-duizend voertuigen passeren wel zonder problemen en/of aanrijdingen.

Er is altijd een bepaald percentage dat fout gaat, wat je ook doet en waar je ook mee te maken hebt.
Er zullen best wel ergens statistieken worden bijgehouden over aantallen, omstandigheden waaronder en verklaringen bestuurders. Ook zal er wel rekening zijn gehouden met aanrijdingen (%) van dit soort en andere voertuigen bij dergelijke inzetten.
Als het percentage te hoog is moet je maatregelen nemen en zo niet dan is het, hoe vervelend ook, jammer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2765 Gepost op: 20 juli 2014, 17:51:12
Citaat van: jadjong link=msg=1284018 date=1405601955
Een kabel waar 'niets' aan hangt zwiept alle kanten op voordat de zwaartekracht zijn werk doet. Een kabel waar 4KG aan bevestigingsmateriaal aan hangt zwiept netjes richting de grond.

Het zwiepen, hoe snel en welke kant op, wordt bepaald door de rek in de kabel en daarmee de in de kabel opgebouwde energie.
Een Nylon kabel met een rek van zeg 15 % zwiept anders dan een ketting waar geen rek in zit.
Een staaldraad ligt qua rek ergens tussen een stuk nylon en een ketting.
De rek van een staaldraad is weer afhankelijk van de constructie van de staaldraad, o.a. slag en al dan niet (touw)kern en natuurlijk de kracht die wordt uitgeoefend op die staaldraad versus de max. toelaatbare belasting van die draad.
Waar het gewicht uiteindelijk terecht komt wordt bepaald door de in de kabel opgebouwde energie en het gewicht van het bevestigingsmateriaal.
Nu is het ook nog zo dat de bergingswagen ook iets scheef zal trekken, daar wordt ook energie bij opgebouwd en deze energie samen met de rek (opgebouwde energie) in de kabel bepalen het totaal aan opgebouwde energie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #2766 Gepost op: 20 juli 2014, 19:07:19
Citaat van: jss179 link=msg=1284879 date=1405868603

Een of andere malloot krijgt het dan daar ook weer voor elkaar om ertegen aan te rijden ben ik bang.

Sterker nog, die malloot zal zo druk met kijken naar die ene wagen zijn dat hij de volgende compleet mist..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2767 Gepost op: 20 juli 2014, 20:37:27
Wanneer er naast de weg meer van deze borden komen dan kun je toch ook al verder voorkomen dat er ongelukken gebeuren?
Of wel meer van deze borden met mededeling ongeval / pechgeval / slipgevaar etc...
Dat mis ik bijvoorbeeld op de A73 al compleet de matrixborden boven de weg, laat staan naast de weg...



[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2768 Gepost op: 21 juli 2014, 01:26:46
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1284827 date=1405854711
Wordt het niet eens tijd dat de politie hier strenger tegen op gaat treden? Wat is jullie mening hierover?

Wat impliceer je precies met deze opmerking ?


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #2769 Gepost op: 21 juli 2014, 07:41:52
Citaat van: mesecur link=msg=1284878 date=1405867417
Misschien enkele honderden meters één of twee extra wagens neerzetten met voorwaarschuwingen? (Op de vluchtstrook ofzo)

die weginspecteurs zijn vaak de eersten die arriveren bij een pechgeval, ongeluk of onwelwording.

dan is er dus nog maar 1 auto.

overigens heeft vanochtend vroeg op de A15 ook weer iemand het voor elkaar gekregen om op een actiewagen/pijlwagen te rijden.

meer wagens neerzetten lost niks op, mensen moeten gewoon beter op de weg letten.