Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1519848 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #2790 Gepost op: 24 juli 2014, 14:08:09
Klopt. De basis voor het probleem ligt ook ergens anders dan adequate verlichting of niet. Alleen is het rijgedrag en de mentaliteit van de bestuurder slechter aan te pakken en te veranderen dan een WIS-auto als een kerstboom uit te rusten. Symptoombestrijding zal lastiger gaan.


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #2791 Gepost op: 24 juli 2014, 14:10:51
Dus eigenlijk 1 pagina verder, en de uitkomst blijft.....

€750,- en Educatieve maatregel per negatie. Dan raak je de mensen echt in de knip, misschien werkt die opvoeding dan wel.
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2792 Gepost op: 24 juli 2014, 14:15:53
Meer controle (ook op hele simpele dingen als richting aangeven op rotondes) maakt mensen vanzelf bewust van hun gedrag. En dan inderdaad niet met tientjes bekeuren maar bedragen met een nulletje meer.  :)


visren

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #2793 Gepost op: 24 juli 2014, 18:45:10
Citaat van: mark hes link=msg=1285533 date=1406203277
Heb al menig keer op tv gezien dat personen vol in de remmen moeten om niet vol bovenop een pijlwagen te rijden.  ???
Doel bereikt dan toch? In ieder geval de gevolgen flink verminderd wanneer men door die strips geattendeerd wordt en de rem flink in kan trappen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2794 Gepost op: 24 juli 2014, 19:44:16
Citaat van: Dion link=msg=1285527 date=1406201293
Totdat je WIS ook blauwe lampen geeft. Dan gaan mensen het zelfde denken als dat ze nu bij oranje doen.

Waarop baseer je deze, in mij ogen zeer onzinnige, bewering ?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2795 Gepost op: 24 juli 2014, 19:44:52
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1285528 date=1406201724
Misschien is het soort signalering niet voldoende... de zwaailichtbalk welke in een 45 graden stand (bij een fend-off) slechts 1 lichtpunt aan de linkerkant naar achteren gericht eruit gooit, de rechterdraaier is door de gedraaide drip niet/nauwelijks zichtbaar.
Een voertuig wat vaak in een fend-off staat zou juist in die kritieke hoeken extra verlichting mogen hebben, scheef naar achteren/voren gericht op de achterkant / voorkant als aanvulling op de dakset en drip.
Een grotere oranje pulserende lichtvlek op de weg, misschien gaat dat helpen voor de automobilisten die met een blik op oneindig asfalt vreten.

Helemaal mee eens !!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2796 Gepost op: 24 juli 2014, 19:52:55
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1285528 date=1406201724
Misschien is het soort signalering niet voldoende... de zwaailichtbalk welke in een 45 graden stand (bij een fend-off) slechts 1 lichtpunt aan de linkerkant naar achteren gericht eruit gooit, de rechterdraaier is door de gedraaide drip niet/nauwelijks zichtbaar.
Hopelijk is RWS met de nieuwe LED lichtbalk beter zichtbaar.
Citaat van: TAS-716 link=msg=1277744 date=1403026313
De nieuwe auto's van Rijkswaterstaat voor de Weginspecteurs.

13.03 Als nieuwe twitterende #Weginspecteur heb ik een primeur, ik heb als eerste de nieuwe dienstauto van @Rijkswaterstaat


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #2797 Gepost op: 24 juli 2014, 21:36:32
Citaat van: WIS IM+ link=msg=1285537 date=1406203851
Dus eigenlijk 1 pagina verder, en de uitkomst blijft.....

€750,- en Educatieve maatregel per negatie. Dan raak je de mensen echt in de knip, misschien werkt die opvoeding dan wel.

Is dat zo?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #2798 Gepost op: 24 juli 2014, 21:47:01
Citaat van: 7131 link=msg=1285585 date=1406223856
Waarop baseer je deze, in mij ogen zeer onzinnige, bewering ?
Lijkt me toch vrij logisch. De reden dat amber tegenwoordig een stuk minder attentiewaarde heeft dan vroeger komt door het brede gebruik ervan in situaties waarin het niet nodig is. Veelal gaat de kermis aan als men vertrekt en pas weer uit als de werkdag over is. Stel je voor dat door een wetswijziging Rijkswaterstaat bij het beveiligen ook van blauw mag gebruiken, dan willen andere IM aannemers ook, net als de provinciale wegbeheerder, verkeersregelaars.. Uiteindelijk ook de loodgieter want die staat uiteraard ook wel eens gevaarlijk.

Daarnaast is wordt blauwe signaalsignalering geassocieerd met een dringende taak, zoals deze in het RVV is omschreven. Tegenwoordig wordt er ook meer werk van gemaakt het blauw alleen onderweg te voeren, vandaar ook de eis voor amber op alle politievoertuigen en de incident management richtlijnen. Blauw voor RWS zou juist lijnrecht tegen deze ontwikkelingen ingaan.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2799 Gepost op: 24 juli 2014, 22:18:04
Citaat van: mark hes link=msg=1285533 date=1406203277
Ook de pijlwagens worden nogal eens aangereden, zelfs als deze strips ervoor liggen. Heb al menig keer op tv gezien dat personen vol in de remmen moeten om niet vol bovenop een pijlwagen te rijden.  ???
Been there with experience....... En het eerste wat men zegt: "Ik zag je niet."  ::)
Citaat van: visren link=msg=1285529 date=1406201918
Zou het niet al helpen als er voor de WIS auto nog een voorwaarschuwing ligt, zoals ook met pijlwagens veelal gebeurd bij werkzaamheden? Ik doel dan op de reflecterende andreasstrip welke op de weg liggen. Enige waar je voor moet zorgen is dat deze lang genoeg zijn om vanaf een veilige plek te kunnen neerleggen (uitschuiven?)

Gaat niet werken, want ze zijn niet zo licht dat je er vrolijk 100m mee loopt  :-\

Over Blauw, nee Dion moet ik je ongelijk geven. Blauw heeft voor menig bestuurder een pijnlijk gevoel in zijn achterwerk ( daar zit vaak de portomonee ) en zal beter op geanticipeerd worden. Zeker als straks een WIS opsporingsbevoegdheid gaat krijgen dan zal hier zeker een verbetering vanuit gaan. Kijk maar eens naar Belgie, gewone Amber auto's worden genegeerd maar als op afstand blauw op pijlwagens zichtbaar is wordt er ver van te voren ingevoegd.

Probleem is ook niet alleen dat mensen steeds verder en sneller willen, maar zoals WIS IM al aangeeft de pakkans is bijna nul. Voor elke negeerder die wordt bekeurd gaan er 100 vrij uit. Vergelijkbaar met vluchtstrookrijden bij op- en afritten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.