0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
Heb al menig keer op tv gezien dat personen vol in de remmen moeten om niet vol bovenop een pijlwagen te rijden.
Totdat je WIS ook blauwe lampen geeft. Dan gaan mensen het zelfde denken als dat ze nu bij oranje doen.
Misschien is het soort signalering niet voldoende... de zwaailichtbalk welke in een 45 graden stand (bij een fend-off) slechts 1 lichtpunt aan de linkerkant naar achteren gericht eruit gooit, de rechterdraaier is door de gedraaide drip niet/nauwelijks zichtbaar.Een voertuig wat vaak in een fend-off staat zou juist in die kritieke hoeken extra verlichting mogen hebben, scheef naar achteren/voren gericht op de achterkant / voorkant als aanvulling op de dakset en drip.Een grotere oranje pulserende lichtvlek op de weg, misschien gaat dat helpen voor de automobilisten die met een blik op oneindig asfalt vreten.
Misschien is het soort signalering niet voldoende... de zwaailichtbalk welke in een 45 graden stand (bij een fend-off) slechts 1 lichtpunt aan de linkerkant naar achteren gericht eruit gooit, de rechterdraaier is door de gedraaide drip niet/nauwelijks zichtbaar.
De nieuwe auto's van Rijkswaterstaat voor de Weginspecteurs.https://twitter.com/WIS_Wim/status/47885552126579097613.03 Als nieuwe twitterende #Weginspecteur heb ik een primeur, ik heb als eerste de nieuwe dienstauto van @Rijkswaterstaat
https://twitter.com/WIS_Wim/status/47885552126579097613.03 Als nieuwe twitterende #Weginspecteur heb ik een primeur, ik heb als eerste de nieuwe dienstauto van @Rijkswaterstaat
Dus eigenlijk 1 pagina verder, en de uitkomst blijft.....€750,- en Educatieve maatregel per negatie. Dan raak je de mensen echt in de knip, misschien werkt die opvoeding dan wel.
Waarop baseer je deze, in mij ogen zeer onzinnige, bewering ?
Ook de pijlwagens worden nogal eens aangereden, zelfs als deze strips ervoor liggen. Heb al menig keer op tv gezien dat personen vol in de remmen moeten om niet vol bovenop een pijlwagen te rijden.
Zou het niet al helpen als er voor de WIS auto nog een voorwaarschuwing ligt, zoals ook met pijlwagens veelal gebeurd bij werkzaamheden? Ik doel dan op de reflecterende andreasstrip welke op de weg liggen. Enige waar je voor moet zorgen is dat deze lang genoeg zijn om vanaf een veilige plek te kunnen neerleggen (uitschuiven?)