Citytec doet alsof het een bedenksel is van hen....
Jammer dan dat is het niet.
Jaren geleden is er een meneer geweest van RWS die bedacht dat verlichting wel uit zou kunnen 's nachts, men lachte hem uit. Hij zei ook dat het dan wel mogelijk moest zijn om snel te schakelen om verlichting aan te zetten indien van node. Hoe deze man zijn naam was weet ik even niet, maar hij was wel visionair. Nu gaan anderen met zijn vinding de eer stelen. Niet netjes.
De meeste van de wegbewakingssystemen komen niet van de overheid, opsomming:
Botsabsorber=> Pieter van der Linden ( had het systeem in de usa gezien en vond het toepasselijk voor Nederland. Heden ten dage staan er in het gebruik van een botsabsorber nog steeds leterlijke regelgeving vanuit het US. )
MRS=> Overgenomen vanuit Canada, waar lawine streken met verplaatsbare signalering werd aangeduid.
signalering tbv HV diensten=> Overgenomen vanuit GB, waar in de jaren 30 men ervan doordacht werden dat gewone signalen niet hielpen om zich bekent te maken.
Ik kan er nog veel meer opnoemen, maar die kunnen jullie ook opzoeken. Enige reden waarom ik dit zo opnoem is dat ik deze uitspraak over Citytec gewoon zie als reclame maken op dit forum. Niet netjes, net als dat de bedenker van de AnreasStrips niet Andreas heette..........