Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1528679 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #2890 Gepost op: 12 september 2014, 10:41:34
Motoragent Prins Harry, ernstig gewond na aanrijding.

Prince Harry was caught up in a dramatic high-speed crash yesterday when one of his police outriders smashed head-on into a taxi as the royal’s motorcade headed to an official engagement.
The fourth in line to the throne looked on in shock as his bodyguards treated both the unconscious driver – who had to be cut free from the wreckage by firemen – and the police rider, catapulted 30ft down the road.
Pictures taken in the aftermath of the accident in central London show the police motorbike embedded in the white Toyota Prius, as the driver lies slumped in his seat surrounded by deployed airbags.

Helaas word er meer aandacht aan de prins word besteed, dan aan de motoragent die erstig gewond is.  >:(

Fotos in onderstaande link..
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2752691/Harry-crash-drama-Prince-s-shock-motorobike-outrider-smashes-head-taxi.html

Neus

• geïnteresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #2891 Gepost op: 12 september 2014, 11:12:25
Stukje wat mij opvalt in artikel uit bovenstaande link naar the Daily Mail:

Citaat
‘I didn’t see the actual crash but came across it just seconds after it had happened.
...
 ‘The first thing that struck me was the motorbike rider in his high visibility jacket lying prone on the ground. He had been put in the recovery position and had his helmet off.

Lijkt me dat er zo snel nog geen ambulance personeel ter plaatse kan zijn die aangeeft dat de helm veilig verwijderd kan worden. Dat is toch een 'big no-no'? Tenzij die helm door de klap van z'n hoofd is geslingerd natuurlijk. Aannames, aannames...

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #2892 Gepost op: 12 september 2014, 11:28:14
Als ik naar de foto's op de site kijk, ligt naast de agent een fles en een tas met ampullen e.d.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat in de stoet van de prins ook mensen zitten die meer kunnen dan EHBO.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #2893 Gepost op: 12 september 2014, 11:55:30
Citaat van: Bert65 link=msg=1295060 date=1410514094
Als ik naar de foto's op de site kijk, ligt naast de agent een fles en een tas met ampullen e.d.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat in de stoet van de prins ook mensen zitten die meer kunnen dan EHBO.

Dat is correct en tevens juist, de "vaste" motorrijders van het Engelse Koningshuis zijn ver gevorderd qua EHBO maar er zitten totzelfs ook artsen bij die een overstap hebben gemaakt. Mijn bron is een gewezen agent die Diana heeft mogen begeleiden vandaar mijn kennis.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #2894 Gepost op: 12 september 2014, 11:55:45
Citaat van: specialagent112 link=msg=1295055 date=1410511294
Motoragent Prins Harry, ernstig gewond na aanrijding.

Helaas word er meer aandacht aan de prins word besteed, dan aan de motoragent die erstig gewond is.  >:(

Fotos in onderstaande link..
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2752691/Harry-crash-drama-Prince-s-shock-motorobike-outrider-smashes-head-taxi.html

Nieuwsbericht vermeldt dat de agent alweer uit het ziekenhuis is; bestuurder van personenauto is stabiel.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #2895 Gepost op: 12 september 2014, 12:05:31
Citaat van: Neus link=msg=1295058 date=1410513145
Lijkt me dat er zo snel nog geen ambulance personeel ter plaatse kan zijn die aangeeft dat de helm veilig verwijderd kan worden. Dat is toch een 'big no-no'? Tenzij die helm door de klap van z'n hoofd is geslingerd natuurlijk. Aannames, aannames...
Hoezo een big no-no? Misschien heeft de motorrijder zelf zijn helm afgedaan. Misschien gaf hij aan dat hij geen last had van zijn nek/rug/hoofd? Dan heeft het weinig nut om zijn helm op te laten natuurlijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #2896 Gepost op: 12 september 2014, 19:06:31
Citaat van: Neus link=msg=1295058 date=1410513145
Stukje wat mij opvalt in artikel uit bovenstaande link naar the Daily Mail:

Er zijn momenten waarop de helm af moet, denk aan een reanimatie. In dat geval weeg je de gevolgen af, helm op laten zitten is waarschijnlijk sterven en helm afdoen geeft risico op verlamming.
Ik weet niet hoe het met andere collega's zit, maar wij hebben tijdens de opleiding een methodiek aangeleerd gekregen om de helm relatief veilig af te kunnen zetten van een bewusteloos slachtoffer. Uiteraard alleen te gebruiken als het echt niet anders kan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #2897 Gepost op: 12 september 2014, 23:14:23
Citaat van: mark hes link=msg=1290767 date=1408624630
Niet echt gecrashet maargoed  :P
''Connexxionbus rijdt tegen ambulance aan''
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/115583/urk-connexxionbus-rijdt-tegen-ambulance-aan
Heeft iemand meer foto's van dit ongeval, of een link ofzo.  ;)
https://twitter.com/wijkag_Veltman/status/501776209609379840/photo/1
kom net een foto tegen, met 200% vergroten is het nog best een mooie foto.  ;)

Er is overigens wel wat meer kaput dan alleen een spiegel zoals er in het artikel beweerd word, de sidebar links is naar achter verschoven en zit klem tegen het achterwiel aan, de velg rand heeft een deuk en de band is daardoor plat.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #2898 Gepost op: 16 september 2014, 17:47:09
Ferry Veltman ‏@wijkag_Veltman 10:02
Foto van ambulance die werd geramd op De Noord #Urk door bus van Connexion. Ambu was niet meer inzetbaar.

Goh, De ambulance was niet meer inzetbaar... het rijd ook wel erg lastig met een platte band...  998765
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #2899 Gepost op: 17 september 2014, 10:25:45
AT5 schreef:
Agent gewond na aanrijdingpolitieauto Gooiseweg
Een agent is dinsdagavond gewond geraakt nadat de politieauto waarin hij zat in botsing kwam met een personenauto. Het ongeluk gebeurde rond 20.45 uur op de Gooiseweg in Oost.

De agenten waren met geluid- en lichtsignalen op weg naar een vechtpartij in Zuidoost. Bij het oversteken van een kruising op de Gooiseweg kwam de politieauto in botsing met een personenauto.

Vanwege de aard van de verwondingen wordt de gewonde agent uit de politieauto geknipt. De vrouwelijke bestuurder van de personenauto is ter plekke door ambulancepersoneel nagekeken. Evenals een andere agent die in de politieauto zat.

De weg is voor onderzoek afgezet. Omdat de politie zelf betrokken is bij het ongeval zal dit onderzoek verricht worden door een andere eenheid.

Citaat
16-09-14 20:49:39 Brandweer Amsterdam-Amstelland HV 1 ONGEVAL WEGVERVOER LETSEL (DIENSTVOERTUIG) (PERSONENAUTO) (+Inc.net: 1+) a10 s112 , Gooiseweg AMSTERDAM [ OVDN NET01 ASA ]
    0102998 Brandweer Monitorcode
16-09-14 20:42:11 Politie Amsterdam-Amstelland Prio: 1 Letsel Gooiseweg AMSTERDAM
    0130007 Politie Amsterdam Persalarm
16-09-14 20:36:29 Ambulance Amsterdam-Amstelland A1 13104 AMSTERDAM Gooiseweg
    0120104 Ambulance Ambulance-13-104 GGD Amsterdam

16-09-14 20:32:16 Ambulance Amsterdam-Amstelland A1 13121 AMSTERDAM Gooiseweg
    0120121 Ambulance Ambulance-13-121 GGD Amsterdam

Waarschijnlijk waren ze onderweg naar:
Citaat
16-09-14 20:26:13 Politie Amsterdam-Amstelland Prio: 1 Vechtpartij Karspeldreef 1102BB AMSTERDAM
    0130007 Politie Amsterdam Persalarm