Is het ook daadwerkelijk zo dat er steeds meer HV-voertuigen de prak in gereden worden, of is het zo dat dit nou sneller bekend/nieuws is door social media?
Ik hou schade gevallen bij van ambulances en bekijk dit topic regelmatig.
In de ambulance en brandweer tak heb ik niet het idee dat er meer schade's worden gereden.
In de politie tak heb ik wel het idee dat er meer schade's worden veroorzaakt, ik zeg bewust veroorzaakt want de politie krijgt beroepsmatig met geweld te maken. In een van de laatst berichten van dit topic valt te lezen dat een franse chauffeur meerdere politie auto's beschadigd en op het laatst met geweld klem word gereden.
Dat klem rijden komt de laatste maanden, jaar(en) nogal eens voor, en dan gaan er zomaar 1, 2 en soms zelfs 3 politie auto's in elkaar.
Ik denk dat het komt door verharding van de maatschappij, slechtere economie meer schulden en wanbetalers.
En inderdaad zijn de RWS voertuigen de laatste tijd goed aan de beurt, het lijkt wel of sommigen als idioten rijden. Maar je ziet ook wel eens een Pijlwagen of RWS jeep die word aangereden door een vrachtwagen, en dan ga ik me toch afvragen, want dat zijn toch personen die echt wel kunnen rijden en vele kilometers maken.