Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1528295 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3510 Gepost op: 1 maart 2016, 21:38:51
Hier in Brabant-Noord gaat OVD bijna alleen nog mee vanaf middel/ogs incidenten.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3511 Gepost op: 1 maart 2016, 22:24:24
Citaat van: 0501 link=msg=1409903 date=1456841885
Lijkt mij een prima overzichtelijke bocht, vooral dit jaargetijde. Alleen wat nare uitritten.

https://goo.gl/maps/QQwp1awLhSo
Schijnbaar niet  98uiye of zou hij zich verslikt hebben in het S-bochtje?


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #3512 Gepost op: 1 maart 2016, 22:36:44
Citaat van: Bert65 link=msg=1409985 date=1456867464
Schijnbaar niet  98uiye of zou hij zich verslikt hebben in het S-bochtje?
Elders in de media (StefanVerkerk.nl) staat "De brandweerwagen zou door een tegenligger geraakt zijn, waarna de wagen een bedrijfsbusje raakte en een vervolgens op een andere tegenligger botste. Het bedrijfsbusje botste tegen een boom."
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3513 Gepost op: 1 maart 2016, 22:43:07
Citaat
Er moeten bij bepaalde incidenten belangrijke beslissingen genomen worden, die over leven of dood kunnen gaan. Bovendien moeten de hulpverleners in sommige gevallen gecoördineerd aangestuurd worden, daarom is het van belang dat de OvD zo snel mogelijk aanwezig is
Die taak ligt bij de BVD van de eerste TS, en die kan heel goed de inzet leiden ook als er een tweede TS ter plaats is. De echt dringende noodzaak voor een OVD om overal met Prio1 op af te gaan is er vaak helemaal niet. En dan ook nog solo rijden, dus navigatie volgen, inzet plan maken, berichten verkeer doen, mobilofoon bedienen en Prio1 rijden! Ik geef het je te doen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #3514 Gepost op: 2 maart 2016, 09:11:37
Citaat van: tower-ladder link=msg=1409989 date=1456868587
Die taak ligt bij de BVD van de eerste TS, en die kan heel goed de inzet leiden ook als er een tweede TS ter plaats is. De echt dringende noodzaak voor een OVD om overal met Prio1 op af te gaan is er vaak helemaal niet. En dan ook nog solo rijden, dus navigatie volgen, inzet plan maken, berichten verkeer doen, mobilofoon bedienen en Prio1 rijden! Ik geef het je te doen.

In Zwolle rijden de OvD's Midden vaker zonder spoed dan met. Vooral vanwege het berichtenverkeer en omdat er geen noodzaak is, zoals ze zelf aangeven.
Alleen als de aanrijtijd ->15 is, wordt er met spoed gereden.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3515 Gepost op: 2 maart 2016, 13:12:44
Citaat van: tower-ladder link=msg=1409989 date=1456868587
Die taak ligt bij de BVD van de eerste TS, en die kan heel goed de inzet leiden ook als er een tweede TS ter plaats is. De echt dringende noodzaak voor een OVD om overal met Prio1 op af te gaan is er vaak helemaal niet. En dan ook nog solo rijden, dus navigatie volgen, inzet plan maken, berichten verkeer doen, mobilofoon bedienen en Prio1 rijden! Ik geef het je te doen.

Ik weet niet hoe het precies voor de brandweer OvD is, ik spreek uit mijn ervaring als politie ovd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #3516 Gepost op: 2 maart 2016, 20:56:40
Citaat van: tower-ladder link=msg=1409989 date=1456868587
Die taak ligt bij de BVD van de eerste TS, en die kan heel goed de inzet leiden ook als er een tweede TS ter plaats is. De echt dringende noodzaak voor een OVD om overal met Prio1 op af te gaan is er vaak helemaal niet. En dan ook nog solo rijden, dus navigatie volgen, inzet plan maken, berichten verkeer doen, mobilofoon bedienen en Prio1 rijden! Ik geef het je te doen.

De OVD hoort ook gewoon weer een chauffeur te krijgen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3517 Gepost op: 2 maart 2016, 22:52:36
Citaat van: 7131 link=msg=1410173 date=1456948600
De OVD hoort ook gewoon weer een chauffeur te krijgen.
In Haaglanden hebben de OvD's en de WvB een chauffeur tijdens de oud-en-nieuw nacht. En juist voor de hoeveelheid communicatie, maar buiten oud en nieuw zijn ze op zich zelf aangewezen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3518 Gepost op: 3 maart 2016, 19:41:47
van de politie? Dat is denk ik overal zo.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3519 Gepost op: 3 maart 2016, 22:29:49
Een OVD-P met chauffeur?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein