Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1518132 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3540 Gepost op: 4 maart 2016, 17:32:01
En dan rent een verdachte links weg en de ander rechts weg. Het is toch handig als je beide met elkaar en de rest van de eenheid kan communiceren waar je bent.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #3541 Gepost op: 4 maart 2016, 19:14:55
Citaat van: DiNozzo link=msg=1410754 date=1457109121
En dan rent een verdachte links weg en de ander rechts weg. Het is toch handig als je beide met elkaar en de rest van de eenheid kan communiceren waar je bent.

Het is nooit verstandig om ieder achter één verdachte aan te rennen.

Maar één druk op de knop en je staat op het noodhulpkanaal.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3542 Gepost op: 4 maart 2016, 19:31:27
Dus als een achtervolging stopt terwijl je nog het enige volgende voertuig bent, een verdachte zich overgeeft en de ander weg rent gaat er niemand achter de rennende verdachte aan? Logisch dat ze weg rennen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #3543 Gepost op: 4 maart 2016, 19:50:14
Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar ik zeg dat het niet verstandig is ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #3544 Gepost op: 7 maart 2016, 14:05:08
Citaat van: Haageneesch link=msg=1410708 date=1457104623
In Haaglanden (jaja, het oude ...) wordt gewerkt met twee kanalen; uiteraard het noodhulp-kanaal, en het eigen bureaukanaal. Een wijkvoertuig zit dan op Noodhulp en op het bureau kanaal, en bureau verkeer bijv. op Noodhulp en op het verkeer-kanaal. Maar kan dus ook schakelen met 1 porto als het de regio verlaat, en lokaal meeluisteren.

Ik dacht dat jullie in Amsterdam ook een noodhulp en een verkeer-kanaal hadden, maar niet dus?
Tsja, wij gebruiken het ook sinds een tijdje, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het heeft voordelen en nadelen, maar ik denk voor nadelen. Vooral omdat je als luisteraar op het bureaukanaal gewoon echt cruciale informatie mist. Volgens mij kunnen ze naar kleinere noodhulp kanalen, waar ook p3 en lager meldingen op kunnen worden behandeld, bijvoorbeeld districtelijk.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3545 Gepost op: 10 maart 2016, 18:32:14
NIJMEGEN - Een politieauto met een arrestant achterin is in de nacht van woensdag op donderdag over de kop geslagen in Nijmegen.

De agenten waren onderweg naar het bureau met een arrestant die 'nogal recalcitrant' was. Op de kruising Groesbeekseweg/Coehoornstraat botsten ze op een andere auto.

Hoewel de politiewagen over de kop sloeg, kwamen de inzittenden met de schrik vrij. Uit voorzorg zijn ze wel door ambulancepersoneel nagekeken. De bestuurder van de andere auto, een vrouw van 25, was ook niet gewond.

Collega-agenten hebben de arrestant later naar het bureau gebracht. De politie doet onderzoek naar de oorzaak van het ongeval. De agenten hadden toestemming om met optische- en geluidssignalen te rijden.
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2106783/Politieauto-met-arrestant-achterin-slaat-over-de-kop-in-Nijmegen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3546 Gepost op: 11 maart 2016, 00:14:44
Auto knalt tegen stilstaande politiewagen op A73

Op de snelweg A73 is donderdagavond laat ter hoogte van Reuver een auto op een stilstaande politiewagen gebotst.
Bij het ongeluk raakte niemand gewond, wel was de weg tijdelijk geblokkeerd. De agenten hadden hun wagen langs de kant van de weg gezet om te assisteren bij een andere botsing. Bij die eerdere botsing raakte eveneens niemand gewond.

Bron: http://www.1limburg.nl/auto-knalt-tegen-stilstaande-politiewagen-op-a73
@vid VID
00:03 - 11 maart 2016
De #A73 > Maasbracht is DICHT tussen Beesel en de Swalmentunnel. Auto is achterop een politieauto geknald.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3547 Gepost op: 11 maart 2016, 01:22:13
Is het vreemd als ik vraagtekens zet bij de schade, stand van het voertuig en de plek waar de Touran staat? Waar en hoe heeft deze gestaan voordat hij werd geraakt?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3548 Gepost op: 11 maart 2016, 01:39:22
Citaat van: Bert65 link=msg=1412118 date=1457655733
Is het vreemd als ik vraagtekens zet bij de schade, stand van het voertuig en de plek waar de Touran staat? Waar en hoe heeft deze gestaan voordat hij werd geraakt?

Stond zo te zien gewoon in Fendoff over de meest Rechtse rijstrook?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3549 Gepost op: 11 maart 2016, 01:43:57
Stond zo te zien gewoon in Fendoff over de meest Rechtse rijstrook?
Lijkt wel zo ja... rijstrook 1 sowieso niet denk ik...