Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1496969 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #420 Gepost op: 2 mei 2010, 09:50:39
@die gecrashte  motorambu;

De 10-323 reed hier gister nog langs..
Hij is dus al weer heel!  :)


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #421 Gepost op: 10 mei 2010, 21:49:52
Bericht inclusief foto's en reacties van afgunstige Utrechters op http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/238323


Ongeluk met politieauto in Utrecht
   

UTRECHT - Een politieauto is maandagmiddag tegen een kleine personenwagen gebotst in Utrecht.

De agenten reden zonder zwaailichten naar een incident toen op de Wittevrouwensingel het ongeluk gebeurde. Wat er precies mis is gegaan, kon de politie nog niet zeggen.

Er raakte niemand gewond.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #422 Gepost op: 11 mei 2010, 00:02:41
Ik hoorde via via dat een TS van Nieuwegein (utr) gister (10 mei) een aanrijding heeft gehad met een personenauto, iemand die hier meer van weet?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #423 Gepost op: 11 mei 2010, 09:14:00
Ik had het gisteren ook gehoord maar kon er toen geen nieuwsbericht van vinden. Nu wel:
Citaat
maandag 10 mei 2010 16:47 uur
Auto botst tegen brandweerwagen in Nieuwegein
 
NIEUWEGEIN - In Nieuwegein is maandagmiddag een auto tegen een brandweerwagen gebotst.

De vrachtwagen van de brandweer was rond kwart voor twee met zwaailichten onderweg. Het ongeluk gebeurde bij de Nevelgaarde.

De bestuurder van de auto moest uit zijn voertuig worden gehaald, maar lijkt niets te mankeren. Ook de brandweermensen raakten niet gewond.
bron: rtvutrecht.nl

Afgaande op het genoemde tijdsstip van botsing was het een TS die op weg was naar de volgende melding:

p2kflex
13:39:18 10-05-10GROUP-1P 1 OMS-BRANDALARM DE LIESBOSCH 72 NWG Seats and Sofa's Eenh: NWG666
0707048BRW Nieuwegein - IJsselstein (OvD)
0707820BRW Nieuwegein (Noord) (Dagdienst A)
0707841BRW Nieuwegein (Brugwachter)


De Nevelgaarde is ook de straat waar de brandweerkazerne gevestigd is, dat zou dus betekenen dat het ongeluk zo'n beetje bij het uitrijden van de kazerne is gebeurd...

Edit: Deze melding zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben, alhoewel ik niet helemaal kan plaatsen wat een/het COT is.

p2kflex
14:11:52 10-05-10-ALPHA-Graag opkomen Nieuwegein post noord. Leider COT graag tel cont RAC.
0707831BRW IJsselstein - Nieuwegein (COT)


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #424 Gepost op: 11 mei 2010, 10:55:58
En inmiddels ook een persbericht op politie.nl met wat meer informatie:

Auto over de kop

NIEUWEGEIN – Na een aanrijding met een brandweerauto met zwaailicht en sirene ging op maandag 10 mei een auto over de kop. De bestuurder is ter observatie in het ziekenhuis opgenomen.

Rond 13.40 uur reed een 34-jarige bestuurder van een brandweerwagen met zwaailicht en sirene vanuit de brandweerpost de Nevelgaarde op en vervolgens de kruising met de Batauweg. Over de Batauweg reed een 19-jarige automobilist uit IJsselstein in de richting van de Weg naar de Poort. De auto van de IJsselsteiner werd aan de rechterachterzijde door de brandweerauto aangereden, waardoor de auto over de kop sloeg en op de kop tot stilstand kwam. De IJsselsteiner werd door de brandweer uit zijn auto geknipt en werd per ambulance naar het Diaconessenhuis in Utrecht gebracht. Daar is hij ter observatie opgenomen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #425 Gepost op: 11 mei 2010, 13:00:19
dat klinkt niet best, welk voertuig betreft het Hoofdpost?
volgens mij hebben we hier een lid die bij de brandweer Nieuwegein zit.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #426 Gepost op: 11 mei 2010, 14:13:42
Zou dan de 862 moeten zijn omdat 863 gister na de aanrijding nog werd gealarmeerd voor een beknelling. Weet iemand meer idd en of hij hersteld word ?


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #427 Gepost op: 12 mei 2010, 09:56:47
Zou dan de 862 moeten zijn omdat 863 gister na de aanrijding nog werd gealarmeerd voor een beknelling. Weet iemand meer idd en of hij hersteld word ?

Het blijft pure speculatie, maar op basis van de nu bekende informatie (tikje tegen de rechterachterkant van de auto) kan ik me nauwelijks voorstellen dat er grote schade aan de TS zal zijn.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #428 Gepost op: 12 mei 2010, 10:29:24
Citaat
13:39:18 P 1 OMS-BRANDALARM De Liesbosch 72 NWG ( Nieuwegein ) Seats and Sofa's Eenh: NWG666 0706001 Monitorcode BRUL \ Monitorcode
0707048 IJsselstein \ IOvD
0707820 Nieuwegein - Noord \ Dagdienst 1
0707841 Nieuwegein - Noord \ Gemeente

Tijdens de uitruk naar de Liesbosch is het brandweervoertuig betrokken geraakt bij een aanrijding met een personenauto. De bemensing van het brandweervoertuig hebben het slachtoffer uit de auto gehaald, waarna deze naar het ziekenhuis is vervoerd. Een ander voertuig heeft de brandmelding overgenomen. Verdere gegevens ontbreken.
bron: http://www.brwnieuwegein.web-log.nl/
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #429 Gepost op: 12 mei 2010, 17:15:50
En we hebben beeld van nufoto.nl: