Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1528945 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1500 Gepost op: 8 augustus 2012, 19:55:03
De bars zijn meer tegen stoepjes, kleine paaltjes enzovoort. Tegen gestolen Mini's heeft het iets minder effect 98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1501 Gepost op: 8 augustus 2012, 20:11:12
Bedankt voor jullie antwoord.
Tegen gestolen Mini's heeft het iets minder effect 98uiye
Dat blijkt inderdaad..  ;D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1502 Gepost op: 11 augustus 2012, 01:06:15
Twee agenten gewond na aanrijding met Rrnet-bus

Nieuw Vennep, 10 aug – Op de Zuid Tangent ter hoogte van de Venneperweg zijn vrijdagmiddag een politiewagen en een bus met elkaar in botsing gekomen. De agenten reageerden op een melding van een verdacht persoon die in de bus zou zitten.
De bus kreeg een stopteken en hierbij ging het mis en botste de bus frontaal op de politiewagen. Beide agenten raakten bij dit ongeval gewond en zijn door het ambulancepersoneel nagekeken. De verdachte is nog wel aangehouden in de bus. De verkeersspecialisten van de politie (VOA) onderzoeken het ongeval om de toedracht te kunnen achterhalen, omdat er een politievoertuig bij betrokken was, kwamen er ook verkeersspecialisten van het korps Amsterdam.

Bron met foto's: 112 Meerlanden

Het is blijkbaar geen handige methode om op deze wijze een stopteken te geven.
Ik kan mij voorstellen dat, wanneer mij een politievoertuig tegemoet komt met "Pots eitilop" aan de voorzijde, ik niet meteen zou denken dat dit voor mij bedoeld zou zijn.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1503 Gepost op: 11 augustus 2012, 08:40:05
Het is blijkbaar geen handige methode om op deze wijze een stopteken te geven.
Ik kan mij voorstellen dat, wanneer mij een politievoertuig tegemoet komt met "Pots eitilop" aan de voorzijde, ik niet meteen zou denken dat dit voor mij bedoeld zou zijn.
Zoals het hier staat ben ik het met je eens, echter er is een melding uit de bus gekomen (even onduidelijk of dit de chauffeur of een passagier is geweest) en dan zou de chauffeur toch wel ergens een vermoeden kunnen hebben dat dit voor hem is. Daarnaast weet ik niet of er ook nog andere signalering is geweest en of de auto stil stond of dat deze aan kwam rijden de bus zag en dacht dat is hem en plots stopt. Dus veel onduidelijkheid en onzekerheid waardoor het lastig is een oordeel te vellen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tripel7

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #1504 Gepost op: 11 augustus 2012, 12:38:48
Tsja, op de busbaan rijden, levensgevaarlijk! zeker met een witte touran, want daar kijk je zeker op de zuidtangent baan zo overheen.
Ik ben heel goed bekend met dat punt, en er is daar een kruising die beveiligd is met meerdere lichten waarbij de bus voorrang heeft, echter er zijn vaak genoeg automobilisten die hem er toch nog voorlangs gooien, daarnaast is het op de busbaan lastig in te schatten wat de snelheid en de afstand van de bus is.
Met politievoertuigen idem, echter die zien in de busbaan daar ook een leuke privéweg, en draaien vaak de busbaan op en af zonder knipperlichten, zonder om zich heen te kijken of er een bus aan komt, wat vaak voor onduidelijke (en onveilige) situaties zorgt,
Van wat ik heb begrepen had de chauffeur van deze wagen ook niet het idee dat het politie voertuig voor de bus kwam, maar bij de kruising eraf wou, en als ie dan ineens voor je bus duikt... tsja... een noodstop maak je niet met reizigers erin ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1505 Gepost op: 11 augustus 2012, 12:52:47


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #1506 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:56:52
Op deze mannier dus:



 :D
aan het strand is iedereen directeur


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1507 Gepost op: 11 augustus 2012, 21:42:20
Deze in de voertuigen leggen.

http://www.pol.nl/stopclack-stop/nl/product/31293/
Interessante offtopic vraag: waarom zijn deze stopbordjes in NL nooit gebruikt, laat staan populair geworden? Zijn in D en ook in A heel gewoon, en een onverlichte variant is in I in gebruik. [/offtopic]
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1508 Gepost op: 11 augustus 2012, 22:04:07
Interessante offtopic vraag: waarom zijn deze stopbordjes in NL nooit gebruikt, laat staan populair geworden? Zijn in D en ook in A heel gewoon, en een onverlichte variant is in I in gebruik. [/offtopic]
Bij de douane zijn ze wel veel gebruikt (bij mijn huidige post liggen de onverlichte ook nog standaard in de achterbak), hoor genoeg verhalen van de oude garde die druk zwaaiend met de klak een auto aan de kant hebben gezet.

Edit, versie van deze dus
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1509 Gepost op: 11 augustus 2012, 22:08:00
Ah OK, bedankt Customs, wist ik niet (heb zeker te weinig met jou of je collega's te maken gehad ;))
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")