Zou ie nog gemaakt worden, de auto? Na 9 jaar dienst?
Hij kan zeker nog gemaakt worden. Ik denk ook dat HIT een vrij redelijke inschatting kan maken, en daarmee laat zien dat het ook rendabel is hem weer op te lappen.
Grootste onbekende mogelijke kostenpost zou nog de motor kunnen zijn, die vind het doorgaans niet fijn om op z'n zij of op de kop te draaien. Maar ik ga er vanuit dat die vlot na het ongeval uitgezet is, en daarmee waarschijnlijk schade zal zijn voorkomen. Chassis schade ben ik niet zo heel bang voor, die kunnen veel hebben. Kunnen zo nodig gericht worden, er zijn zelfs voorbeelden waarbij een auto herbouwt is met een nieuw chassis. Al is dat alleen in bijzondere gevallen rendabel.
Meer zorgen zou ik mij maken om het haakarmsysteem. Deze zal ook goed nagekeken moeten worden (na het eventueel richten van het chassis) en (delen daarvan) gericht of vervangen. Dit aangezien deze systemen totaal niet zijn berekend op dergelijke zijdelingse krachten. Voordeel is weer dat deze vrij eenvoudig te vervangen zijn, al lopen de kosten dan al wel vrij snel op. Al heb ik geen idee wat onze concurrent daar voor zou rekenen, maar een paar duizend is zo weg.
Al met al... is hij te repareren, zeker. Is het rendabel, zeer waarschijnlijk. Wordt hij gerepareerd.... je weet het maar nooit....