Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1496418 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

  • Gast
Reactie #350 Gepost op: 22 februari 2010, 19:50:12
Ik ben dus niet de enige die dat (snelheid) opviel als ik eens in Amsterdam reed.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #351 Gepost op: 22 februari 2010, 21:10:24
Dit wil ik graag geloven Jerommeke, maar ik heb liever dat ze hard rijden en dat ze af en toe een aanrijding hebben, dan misschien wel een hele flat of straat wordt afgebrand... O0 Laten we zeggen dat de Amsterdamse brandweer rijdt voor een voor een voor een.... Een niet afgebrand huis! O0 ;D

Bizarre uitspraak!... nu zijn er geen gewonden maar de volgende keer wel, of wordt er een kind aangereden.
Ach af en toe een aarijding hoort er bij...... ( :| )

Als er een "hele flat of straat" in brand staat rijden er (zeker in Asd) meerdere auto's dus is er altijd wel snel hulp ter plaatse...  ::)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #352 Gepost op: 22 februari 2010, 21:17:39
Vind het wel opvallend dat meestal de meest boute uitspraken gedaan worden door mensen die nog nooit prio 1 gereden hebben... Sommigen hebben zelfs nog geen rijbewijs vanwege hun leeftijd... ::) ::)


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #353 Gepost op: 22 februari 2010, 22:47:14
In dit geval reden ze niet voor BRAND maar voor METINGEN!!!

En ja iedereen die met blauw en sirene rijd vind het l"euk" om "DOOR" te rijden maar we zijn een gevaar op de weg!
Ik ook maar ik ben me er wel van bewust dat andere wegebruikers me niet zien of horen en zeker bij kruispunten!!!
Misschien moet iedere chauffeur de bijna aanrijding een keer mee maken, dan ben je de volgende keer wel op je hoede!
En dan is het idd zo dat je liever 10 sec later ter plaatse bent dan dat je niet ter plaatse komt of nog erger dat er iemend tussen een paar plankjes thuis komt
ACH & HBT


willum

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #354 Gepost op: 23 februari 2010, 17:27:38
jullie doen harde uitspraken. de gene die pro 1 ritten rijd weet dat andere weggebruikers rare dingen doen, als je met pro 1 aan komt rijden.
en volgens mijn is het niet bekend om het dit ongeval de schuld van de brandweer is.

en het vorige ongeval is volgens mij nog niet bekend wie de schuldige is het kan ook de schuld van de politie zijn.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #355 Gepost op: 23 februari 2010, 18:48:25
Is dat de fameuze "alles voor de patient"-rijstijl?  ;D
CN NRK


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #356 Gepost op: 24 februari 2010, 23:08:55
Ik vind het knap dat er weer van de zijlijn zulke uitspraken gedaan worden. En misschien gebeuren er meer aanrijdingen. Maar als je vaker 1000x per jaar uitruk is de kans groter op een aanrijding dan bij de brandweer brugleuningenveen met 15 uitrukkken per jaar!

Laten we ons baseren op de feiten en geen conclusies trekken en meningen spuien over gebeurtenissen waar we alleen maar een foto of twitter berichtje van zien!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #357 Gepost op: 25 februari 2010, 13:23:11
niet echt gecrasht maar toch,
Hoogwerker barneveld lag 3 jaar terug in de sloot
nu achteruit gereden  ;D
- traanplaat bovenop komt los
- achterlicht is al weer gemaakt
- stootbalk is al weer recht
- paneel om de poten mee uit te schuiven komt naar buiten
- flitser stuk
- dikke deuk achterop



Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #358 Gepost op: 25 februari 2010, 15:16:00
Ik vind het knap dat er weer van de zijlijn zulke uitspraken gedaan worden. En misschien gebeuren er meer aanrijdingen. Maar als je vaker 1000x per jaar uitruk is de kans groter op een aanrijding dan bij de brandweer brugleuningenveen met 15 uitrukkken per jaar!

Laten we ons baseren op de feiten en geen conclusies trekken en meningen spuien over gebeurtenissen waar we alleen maar een foto of twitter berichtje van zien!

Met aanrijdingen loop je als korps ook niet te koop. Ik ken meerdere aanrijdingen bij korpsen die nooit in de media zijn gekomen. Er waren dan wel geen zwaar gewonden bij maar toch. Dus om dan meteen te zeggen dat Amsterdam onachtzaam rijd is me te kort door de bocht.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #359 Gepost op: 25 februari 2010, 15:20:07
nu achteruit gereden  ;D
ja, leuk!  ??? ::)
Samen sterk in de hulpverlening!