Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1520303 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #460 Gepost op: 19 juni 2010, 11:26:30
Wat een @#$@ zeg! Beide personen in de ambulance zullen hun hart in hun keel hebben zitten, wat een schrik!

De dame mag van mij een zeer zware boete krijgen!

En dan alle mensen die altijd direct met het commentaar klaar zitten en het (altijd) beter weten ...
Zo snel kan het bijna echt fout gaan:
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #461 Gepost op: 19 juni 2010, 12:41:27
Wat een @#$@ zeg! Beide personen in de ambulance zullen hun hart in hun keel hebben zitten, wat een schrik!

De dame mag van mij een zeer zware boete krijgen!


De ambulance had gewoon beter uit moeten kijken en beter moeten anticiperen op de onoverzichtelijke situatie door minder snel de rotonde en afslag te nemen en aangezien de fietser al bijna halverwege de rijbaan was....
Met O.G.S. horen mensen je voorrang te verlenen,maar je mag nooit voorrang nemen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #462 Gepost op: 19 juni 2010, 12:45:24
De ambulance had gewoon beter uit moeten kijken en beter moeten anticiperen op de onoverzichtelijke situatie door minder snel de rotonde en afslag te nemen en aangezien de fietser al bijna halverwege de rijbaan was....
Met O.G.S. horen mensen je voorrang te verlenen,maar je mag nooit voorrang nemen.

Er word wel degelijk geanticipeerd  :-*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #463 Gepost op: 19 juni 2010, 13:21:39
Niemand is in deze situatie iets te verwijten,door de bocht in de weg is de kruising voor de fietser toch redelijk onoverzichtelijk. Op het moment dat ze wil gaan oversteken kwam voor haar pas waarschijnlijk de ambulance inzicht. Je moet ook nagaann dat het  allemaal in een paar seconden gebeurt. De dame hoort wel een sirene,maa ziet niks op
dat moment. Voor haar is de ambu pas zichbaar als hij  de bocht doorkomt en zij al op de oversteek afrijd,het menselijkbrain heeft dan nog 2 seconde nodig om erop te reageren! In HM benaderen wij zulke kruisingen altijd met gepaste snelheid. Rekening houdend dat men je altijd over het hoofd kan zien.  Zeker in deze tijd dat bijna iedere fietser wel een MP3 speler op ze oren kan hebben. Misschien iets voor de wegbeheerder,om spiegels teplaatse bij deze kruising.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #464 Gepost op: 19 juni 2010, 20:30:09
Allereerst wil ik even benadrukken dat ik niemand de schuld (wil) geef (geven)

In HM benaderen wij zulke kruisingen altijd met gepaste snelheid.

Altijd gevaarlijke opmerkingen, kan me nog wel een aantal kortgereden Hollands-Middense ambu's bedenken ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #465 Gepost op: 19 juni 2010, 22:13:06
Vind dat ze er goed op reageren! Er was geen andere mogelijk geweest om er zonder schade of letsel vanaf te komen! O0


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #466 Gepost op: 19 juni 2010, 22:24:37
Goed van die chauf, had heel anders kunnen aflopen! En ik erger me vooral dood aan die fietser die gewoon achteloos doorfietst zonder zich ook maar iets aan te trekken van de ambulance.
Ik heb een hekel aan dat soort mensen, als je die sirene niet hoort word het ook wel eens tijd voor een bezoekje aan de 'doe de gehoortest bus'
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #467 Gepost op: 19 juni 2010, 22:31:45
Ik stel voor dat we weer on-topic gaan mensen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


112GenV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
    • www.112gooienvechtstreek.nl
Reactie #468 Gepost op: 20 juni 2010, 00:09:19
de 14-192 van RAV Gooi en Vechtstreek te nieuwegein:





jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #469 Gepost op: 20 juni 2010, 15:10:47
En daar hoort dit nieuwsbericht van rtvutrecht.nl bij:

zondag 20 juni 2010 12:44 uur
Ziekenwagen botst op personenauto's

NIEUWEGEIN - In Nieuwegein is een ambulance in botsing gekomen met twee auto's. Daarbij zijn twee gewonden gevallen.

De ambulance reed zaterdagavond vanuit het Antoniusziekenhuis in de richting van Utrecht. De eerste auto klapte op de ziekenauto bij het kruispunt Plettenburgerlaan-Marconibaan. Daardoor week de ambulance van de weg af en botste via de middengeleider tegen de andere auto.

De inzittenden van de tweede auto, een 21-jarige vrouw uit Tiel en haar passagier, zijn naar het UMC in Utrecht gebracht. De verkeerspolitie onderzoekt de aanrijding.