0 gebruikers (en 57 gasten bekijken dit topic.
Valt mij 1 ding op.. Sinds wanneer gebruiken ze meet apparatuur bij de VOA?Mijn vader is landmeetkundige geweest en die had precies zulke apparatuur. Kan iemand mij vertellen waar de VOA dit voor gebruikt?
Om de onderlinge afstand tussen de objecten te bepalen.
Levensgevaarlijk rijgedragUtrecht, 19-11-2010 • Na een achtervolging door de stad houdt de politie in de nacht van donderdag 18 op vrijdag 19 november twee verdachten aan wegens levensgevaarlijk rijgedrag.Die nacht omstreeks 00.25 uur zien surveillerende agenten een auto met een geschorst kenteken rijden op de Kardinaal de Jongweg. Ze willen de auto controleren. Nog voor ze daartoe over kunnen gaan, zien ze de bestuurder een andere auto rechts inhalen. Op de Talmalaan geven ze hem een stopteken. In plaats van de stoppen gaat de bestuurder er echter met hoge snelheid vandoor. De agenten zetten de achtervolging in.AchtervolgingVia de Draaiweg en de Oudenoord rijdt de bestuurder naar de Anton Geesinkstraat. Meerdere politieauto’s proberen de auto de pas af te snijden. De bestuurder lapt alle verkeersregels aan zijn laars om te ontkomen. Via een fietspad rijdt hij richting Marnixlaan en Einsteindreef. Daarbij rijdt hij twee keer door rood en dooft hij zijn verlichting. De rit voert door een woonwijk naar de Eykmanlaan. Daar neemt de bestuurder de verkeerde weghelft. Op de Albert Schweizerdreef botst de auto op een politiebus. De auto komt in de bosschages tot stilstand.AanhoudingDe twee inzittenden stappen uit. Ze rennen weg. Agenten slagen erin hen aan te houden. Het gaat om twee mannen uit Utrecht van 20 en 21 jaat. Beiden zijn veelpleger. De bestuurder heeft geen geldig rijbewijs. De agenten nemen de verdachten mee naar het politiebureau voor verhoor. De politie doet onderzoek en maakt proces-verbaal op.
http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/101119rijgedrag.asp
De Utrechter ging op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis omdat hij gewond was geraakt aan zijn neus.