Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1517383 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #560 Gepost op: 22 november 2010, 12:30:24
Zou toch zeggen dat dit een aanhouding art.5/6 zou zijn.... ::)

Volgens mij is de utrechter de bestuurder van de eerste auto die al aan de kant stond, de Maarsenaar is degene die de aanrijding heeft veroorzaakt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #561 Gepost op: 22 november 2010, 21:27:10
Politiemotor valt tijdens achtervolging winkeldief

Leeuwarden - De politie heeft maandagmiddag rond kwart voor één een aggresieve winkeldief aangehouden.

De 33-jarige man, een bekende van de politie, had een diefstal gepleegd bij het winkelpark de Centrale.
Toen medwerkers van de betreffende winkel de dief betrapten ging hij er vandoor, de medewerkers zetten de achtervolging in.
Direct werd ook de politie op de hoogte gesteld. De dief vluchte een steeg aan de Willem Lorestraat in, een motoragent ging er achteraan en zette in alle snelheid zijn motor niet goed op de standaard waardoor hij omviel. De agent kreeg de dader in de steeg te pakken, hij is aangehouden en meegenomen voor verhoor. Doordat de motor enige tijd, met zwaailicht en sirene aan, op de grond lag kwamen veel mensen even kijken wat er gaande was.

Betreft de 15-32 (BMW R1200RT-P) zoals op de achterkant te lezen is...

Naar: http://www.112nederland.nl/Friesland/nieuws/11546/politiemotor-valt-tijdens-achtervolging-winkeldief.html


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #562 Gepost op: 22 november 2010, 22:25:17
Als het goed is geen, of nauwelijks schade ;) En ja, dit valt ook onder de eerder genoemde discussie, wel een schadegeval die gemeld word ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #563 Gepost op: 22 november 2010, 22:36:35
Maakt mij niet uit,vind het alleen een beetje lullig voor die agent...
Verder zijn ze tegen schade goed beschermd. Ik wil geen discussie opstarten, maar crashen is toch niet het zelfde als schade rijden?? Heb ik nog een leuk verhaalte over een schade geval Weet niet meer van Waneer
Maar tijdje geleden is bij ons de TAS van de brandweer beschadigd tijdens onderhoud. Wagen stond op een verhoging en rolde daar af recht in de uitrijdeur die dicht was. Wagen was 2 weken afwezig... en de deur is vervangen. :P




jwtjuhleerdam

  • Aspirant Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #565 Gepost op: 23 november 2010, 20:37:22
Maakt mij niet uit,vind het alleen een beetje lullig voor die agent...
Verder zijn ze tegen schade goed beschermd. Ik wil geen discussie opstarten, maar crashen is toch niet het zelfde als schade rijden?? Heb ik nog een leuk verhaalte over een schade geval Weet niet meer van Waneer
Maar tijdje geleden is bij ons de TAS van de brandweer beschadigd tijdens onderhoud. Wagen stond op een verhoging en rolde daar af recht in de uitrijdeur die dicht was. Wagen was 2 weken afwezig... en de deur is vervangen. :P

laat me raden dordrecht of gorinchem:P


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #566 Gepost op: 23 november 2010, 21:29:30
laat me raden dordrecht of gorinchem:P
Helaas iets hoger zoeken.. Noorden om precies te zijn


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #567 Gepost op: 23 november 2010, 21:35:14
Helaas iets hoger zoeken.. Noorden om precies te zijn
DRV


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #568 Gepost op: 24 november 2010, 08:15:32
In Dordrecht was wel precies hetzelfde gebeurd met de ladder (18-252).
Brandweer Papendrecht


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #569 Gepost op: 24 november 2010, 15:00:17
http://www.112nederland.nl/Zuid-Holland/nieuws/11566/aanrijding-tussen-twee-brandweerauto-s-in-den-haag.html

Den Haag - Op de Loosduinseweg in den Haag heeft woensdag een aanrijding tussen twee brandweerwagens plaatsgevonden.

Beide voertuigen waren op weg naar een binnenbrand aan de Kockstraat. Er zijn gelijk twee vervangende voertuigen naar de brand gestuurd, zodat de hulpverlening daar niet in gevaar kwam.
Er raakten niemand gewond. Beide voertuigen liepen forse schade op en zijn vermoedelijk gedurende lange tijd onbruikbaar. Mogelijk kon de hoogwerker niet meer op tijd stoppen/uitwijken toen de autospuit afremde voor de weg werkzaamheden. De autospuit werd door de klap 'het gat' in geduwd.
Een berger kwam ter plaatse om de hoogwerker weg te takelen. De autospuit kon op eigen kracht naar de werkplaats rijden.
Het openbaar vervoer lag door dit ongeval even plat.

Foto's op de link Pagina

Mijn voorgaande verhaal betreft Gieten in Drenthe (TAS in de deur)